10. január 2020, 18:17
Čas čítania: 3:16

Recenzia: Radšej než Cats mi pustite komédie Adama Sandlera v maďarskom dabingu alebo Transformerov na mobile

Na premiéru Cats v kinách nie je nikto z nás fyzicky pripravený.

10. január 2020, 18:17
Čas čítania: 3:16

Je pol jedenástej večer, mám za sebou premiéru muzikálu Cats a rozmýšľam, ako ju spracovať. Asi skúsim o tom, čo som práve videl napísať normálnu recenziu a ak to nepôjde, prenechám emóciám voľný priebeh. Cats chce byť filmovým stvárnením slávneho muzikálu. Je to ale skôr jeho opak. Je o toľko menším, urážlivejším a bezvýznamným dielom, že si nedokážem predstaviť vesmír, v ktorom by tento produkt neuškodil aj pôvodnému.

O deji nepotrebuješ vedieť nič. Vo vyše 100-minútovej stopáži je ho tam dokopy na 7-8 minút a zvyšok je len formovanie sveta postavami prostredníctvom dementných skladieb. Pošli mačku do bytu, nie do domu. Mačky v dome strkajú veci. Som tlstá mačka –To sú ústredné motívy spievaného soundtracku. Ten je sám o sebe, až na jednu svetlejšiu výnimku, taktiež zlý, no samotné spievanie je kľúčom k tomu, aby ťa tento film doslova naštval.

Recenzia: Cats
Recenzia: Cats Zdroj: Universal Pictures

Nepamätám si, kedy som mal naposledy takúto veľkú chuť odísť z kina. Nebolo to však preto, že by sa mi film nepáčil. Mňa doslova ako diváka urážal. A tak som to už v polovici nevydržal, zobral do rúk smartfón a začal som si k snímke písať poznámky. Táto činnosť však stratila význam, keď som si uvedomil, že striedanie jednej debilnej scény za druhou je nekončiacim konceptom filmu.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1625 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Top slovenský kaderník vysvetľuje, ako si vybrať svojho kaderníka alebo trendy strihTop slovenský kaderník vysvetľuje, ako si vybrať svojho kaderníka alebo trendy strih
Outside the Wire je najsledovanejším filmom na Netflixe. Ako to dokáže taký zlý film, a prečo to škodí vkusu ľudí? (Komentár)Outside the Wire je najsledovanejším filmom na Netflixe. Ako to dokáže taký zlý film, a prečo to škodí vkusu ľudí? (Komentár)
Branislav Gröhling: Titulu sa nevzdám, na opravu školstva potrebujeme stovky miliónov eur (Rozhovor)Branislav Gröhling: Titulu sa nevzdám, na opravu školstva potrebujeme stovky miliónov eur (Rozhovor)
VIAC

Pochváliť by som mohol akurát tak britský slang a prízvuk, možno aj kostýmy. Veľa práce však nemali ani s nimi. Že bolo neprofesionálne vytiahnuť v kine mobil? Nuž, asi rovnako ako CGI mačky, ktorým zabudli dorobiť tváre a ruky.

V USA sa do kín dostala verzia s nedokončenými efektami, kedy sa doslova pozeráte na ľudské telá obalené CGI srsťou, avšak s ľudskými tvárami a končatinami bez ochlpenia. Ako sa to mohlo stať, to zrejme nik netuší, ale ide o krásny poetický klinec do rakvy tejto katastrofy. V USA musel Universal do kín po škandále poslať opravenú verziu filmu. K nám sa však nedostala. Úplne to však chápem. V kine som totiž sedel sám a tržby zo slovenských kín by zrejme nepokryli ani len náklady pre zaslanie nových verzií filmu. Nulový záujem o film môže našťastie znamenať, že to ešte s vkusom Slovákov nie je úplne stratené.

Recenzia: Cats

Cats nemá žiadny, respektíve absolútne triviálny príbeh. Obalili ho odpornými pesničkami, ktoré často spievajú herci, lepšie povedané osobnosti, ktoré spievať nevedia. Celý čas je to nevkusné a kontraproduktívne. Cicušky totiž, doriti, nespievajú, pán režisér. V tomto filme sa však o to pokúšajú a absolútne to nefunguje. Celý film pôsobí neprirodzene, pohyby postáv sú kŕčovité a samotné postavy sa ani hodnotiť nedajú.

Neoplývajú totiž žiadnym charakterom a v podstate to ani nie sú postavy, len akési CGI nedorobené stvorenia donekonečna hopsajúce na plátne dúfajúc, že ťa zaujmú. Skúšajú to však cez doslova stupídne dialógy a desiatky piesní (po dvadsiatich som prestal počítať a vlastne som ich začal aj úplne ignorovať). Cats disponuje nechutnou štylizáciou a po formálnej stránke nefunguje pre nikoho. Deti baviť nebude, dospelí budú nechápavo krútiť hlavami a muzikáloví nadšenci sa zgrcajú. Na nástupcu La La Landu a The Greatest Showman si teda asi počkáš až do Spielbergovho remaku West Side Story.

Recenzia: Cats

Cats je absolútne zbytočným filmom. Ako muzikál nemá čo ponúknuť, keďže oplýva nudnými tanečnými kreáciami a nevkusnými piesňami. Ako film nestojí absolútne na ničom, pretože nemá žiadne postavy a ani dej. Ten je v skutočnosti dlhý len niekoľko minút a aj tak ho nedokážeš registrovať, keďže postavy neustále spievajú a ty strácaš pozornosť. Možno si to dokonca ten film aj všimol, keď na chvíľu vypol titulky, čím chcel zrejme overiť či dávam pozor.

Osobne tento film nenávidím. 10 rokov som si hrýzol nechty a pred pár týždňami som konečne prestal. Počas sledovania tohto odpadu som si ale uvedomil, že to robím znovu. Nesmierne by ma zaujímal proces schvaľovania. Čo to, dopekla, tým producentom a schvaľovaciemu výboru v Universal ukázali, že im na toto dali 100 miliónov plus ďalšie desiatky na reklamu?

Ešte radšej by som sa pozrel na tváre a myšlienky účtovníkov a riaditeľov Universalu, keď snímku začali tvorcovia dávať dokopy a oni mali možnosť vidieť, čo z nej vlastne bude. Museli to byť pohľady na nezaplatenie.

Recenzia: Cats

Zaujímalo by ma aj to, čo také vyviedol Idris Elba svojmu agentovi, keď ho na Cats ukecal. Vôbec by som sa nečudoval, keby na neho mal v šuflíku nejaké obvinenie zo sexuálneho obťažovania. Absolútne vôbec však už nechápem účasť Iana McKellena v role CGI kocúra. To som vidieť fakt nechcel, rovnako ako počuť jeho škrekľavý spev. Čerešničkou na torte bola potom v závere Judi Dench. Táto úžasná herečka síce má už 85 rokov, no keď začala spievať o tom, ako sa mám správať k mačkám, mal som chuť kopnúť ju do tváre.

Cats nedokážem normálne hodnotiť. Je nesmierne nudný a bizarný (v negatívnom zmysle). Dostal by buď 1/10 (dať 0/10 je asi technicky nemožné) alebo slovne: odpad. Išli sme do kina, aby si ty nemusel, ale tento náš chrabrý čin vyjde úplne nadarmo. Je jasné, že nikto so štipkou rozumu na toto dobrovoľne nepôjde do kina, a to ani zadarmo. Neexistuje ani žiadna nevkusná baba, ktorá by ťa na to dotiahla ako na 50 odtieňov. Čo to doparoma režisér Tom Hooper skúšal, to fakt netuším.

Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC