Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
30. novembra 2019 o 14:29
Čas čítania 0:00
Viktor Kniš

Prečo mileniáli nakupujú vianočné stromčeky viac ako kedykoľvek pred tým?

NEWS MILENIÁLI VIANOCE
Uložiť Uložené

Zdá sa, že čoraz menej mladých ľudí bude tráviť Vianoce u rodičov.

Kríza v predaji vianočných stromčekov prišla v roku 2008 počas americkej Veľkej recesie, kedy ľudia prestali investovať do dekorácie svojich domov. Podľa CNN tento špecifický priemysel v súčasnosti čoraz viac rastie vďaka mileniálom, ktorí postupne dospievajú, zakladajú si vlastné rodiny a usádzajú sa. To spôsobuje aj fakt, že si mladí ľudia kupujú živé aj umelé stomčeky vo väčšom množstve ako tomu bolo v predchádzajúcom turbulentnom roku.

Odporúčané
10 ročné dievčatko dalo otcovi zoznam vianočných želaní. Chce iPhone, Macbook, Gucci a 4-tisíc dolárov 10 ročné dievčatko dalo otcovi zoznam vianočných želaní. Chce iPhone, Macbook, Gucci a 4-tisíc dolárov 19. novembra 2019 o 17:44

Vlani zaznamenala obchodná komora v porovnaní s rokom 2017 nárast kúpy stromčekov o približne 8 miliónov kusov. Viac ako dve tretiny Američanov si kúpili živé stromčeky, zvyšok siahol po umelom.

Podľa CNN v súčasnosti mileniáli, teda ľudia narodení v rokoch 1980 až 1995, nakupujú aj viac ako jeden stromček do svojej domácnosti. Podľa odborníkov ide o logický a očakávaný trend, ktorý súvisí aj s počtom svadieb a zároveň odzrkadľuje snahu o dodržiavanie tradícií. 

Viceprezidentka asociácie realitných kancelárií a odborníčka na demografiu Jessica Lautz konštatuje, že tento trend môže súvisieť aj s rozmachom sociálnych sietí. Podľa jej slov sa chcú ľudia pochváliť svojím pekne vyzdobeným stromčekom na Instagrame, tým pádom sú ochotní minúť pre výsledný efekt viac peňazí. 

Domov
Zdieľať
Diskusia