Zdá sa, že čoraz menej mladých ľudí bude tráviť Vianoce u rodičov.
Kríza v predaji vianočných stromčekov prišla v roku 2008 počas americkej Veľkej recesie, kedy ľudia prestali investovať do dekorácie svojich domov. Podľa CNN tento špecifický priemysel v súčasnosti čoraz viac rastie vďaka mileniálom, ktorí postupne dospievajú, zakladajú si vlastné rodiny a usádzajú sa. To spôsobuje aj fakt, že si mladí ľudia kupujú živé aj umelé stomčeky vo väčšom množstve ako tomu bolo v predchádzajúcom turbulentnom roku.
Vlani zaznamenala obchodná komora v porovnaní s rokom 2017 nárast kúpy stromčekov o približne 8 miliónov kusov. Viac ako dve tretiny Američanov si kúpili živé stromčeky, zvyšok siahol po umelom.
Podľa CNN v súčasnosti mileniáli, teda ľudia narodení v rokoch 1980 až 1995, nakupujú aj viac ako jeden stromček do svojej domácnosti. Podľa odborníkov ide o logický a očakávaný trend, ktorý súvisí aj s počtom svadieb a zároveň odzrkadľuje snahu o dodržiavanie tradícií.
Viceprezidentka asociácie realitných kancelárií a odborníčka na demografiu Jessica Lautz konštatuje, že tento trend môže súvisieť aj s rozmachom sociálnych sietí. Podľa jej slov sa chcú ľudia pochváliť svojím pekne vyzdobeným stromčekom na Instagrame, tým pádom sú ochotní minúť pre výsledný efekt viac peňazí.