Značka sa snaží fungovať ekologicky, ale aj pomáhať mladým ľuďom.
Pekné a štýlové veci sa dajú nosiť aj bez toho, aby škodili životnému prostrediu i ľuďom, ktorí ich vyrábajú. V móde sú spoločenská zodpovednosť a etický prístup a uznáva ich čoraz viac ľudí. Nečudo preto, že značkám, ktoré vyznávajú aj realizujú takéto prístupy, sa darí.
Zaujímavým počinom je značka Bottletop. Pokojne by sa dala zaradiť asi medzi to najekologickejšie, čo v módnom priemysle existuje. Špecifický spôsob výroby jej produktov aj prísna kontrola robia z Bottletop „zelenú“ značku, ktorú ľudia jednoducho zbožňujú.
Tajomstvom Bottletop je výroba luxusných kabeliek z materiálu, aký by asi nikto netipoval. Nosným prvkom sú totiž plechovky, no používa sa aj koža, tá je však pod prísnym drobnohľadom.
Spoločnosť sa rozrastala vďaka spolupráci s módnym domom Mulberry, no jej filozofiou je okrem iného podporovať remeselníkov v rozvojových krajinách. Len nedávno sa značke podarilo otvoriť svoj prvý kamenný obchod, a to rovno v centre Londýna. Zaujímavosťou je aj to, že obchod si jeho zakladatelia vytlačili na 3D tlačiarni z recyklovaných plastov.
Značka si zakladá aj na tom, aby prostredníctvom dizajnu aj výroby spájala ľudí z rôznych kútov sveta a kultúr. Pochváliť sa môže tým, že jej dizajny sú umeleckým dielami pre remeselníkov i samotných zákazníkov. Ďalšou hlavnou myšlienkou je aj udržateľnosť a zodpovednosť.
Značku založili kamaráti Cameron Saul a Oliver Wayman, pričom prvá taška bola vyrobená v Keni. Použili sa na ňu odrezky z kože a krúžky z plechoviek. Predala sa za účelom zamestnanosti a zlepšenia podmienok v chudobnej komunite. Portál Guardian informuje, že spoločnosť má ateliér aj v Brazílii. Tam sa krúžky z plechoviek ručne našívajú na certifikovanú kožu. Certifikovanú preto, lebo spoločnosť chce mať istotu, že táto koža nemá nič spoločné s odlesňovaním Amazonského pralesa. O umeleckú stránku sa starajú ľudia z Kene.
Guardian pripomína, že pre túto spoločnosť nie je profit na prvom mieste. Dokazuje to aj zaujímavá politika zameraná na pomoc chudobným, a to od samotného začiatku. Veď okrem módnej spoločnosti má pomenovanie Bottletop aj nadácia založená práve Saulom a jeho otcom - zakladateľom luxusného módneho domu Mulberry. Činnosť nadácie teraz financuje módna značka, na získanie finančných prostriedkov využíva moderné umenie a hudbu.
Cieľom je dávať peniaze do vzdelávacích projektov. Ich úlohou je zaoberať sa problémami mladých, témami ako HIV/AIDS, tehotenstvo v tínedžerskom veku či užívanie drog. Okrem toho nadácia podporuje mladých ľudí v afrických krajinách ako Mozambik či Rwanda, ale aj v Brazílii a Spojenom kráľovstve. Do nadácie prúdi až 20 percent zisku. Pri úspechu značky to nemusí byť zanedbateľná suma.
Podľa Saula má takéto podnikanie veľký význam. „Udržateľnosť začína mať vplyv aj v širšom svete. Produkt hovorí sám za seba a funguje to dobre. Ľudia hľadajú značky s takýmito hodnotami,“ vyhlásil jeden zo zakladateľov.