Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 22. 11. 2019 meniny má Cecília

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti
3
Viktor Kniš
18. október 2019, 11:07

Skresľujú realitu, neoznačujú reklamu a pridávajú veľa nudného obsahu: 5 vecí, ktoré slovenskí influenceri robia a nemali by

Bližšie sme sa pozreli na to, ako známe osobnosti spravujú svoje profily na Instagrame a čo robia zle.

Viktor Kniš
18. október 2019, 11:07
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nie je náhoda, že minimálne v zahraničí už je dnes možné stať sa vyštudovaným influencerom s titulom. Čoraz viac máme možnosť sledovať, ako sa aj tí slovenskí rozdeľujú na lepších a horších, pričom záleží hneď na niekoľkých kľúčových faktoroch.

 

Tým najzásadnejším je, pochopiteľne, istá spoločenská zodpovednosť. Odhliadnuc od toho sa však dá robiť práca influencera na Instagrame kvalitne, len to vyžaduje nadhľad a schopnosť pozrieť sa na problematiku aj z perspektívy toho, kto obsah konzumuje. 

 

 

Pravdou ostáva, že aj žena, ktorá samú seba označuje ako modelku, aj keď skončila na piatom mieste v regionálnej Miss a žije z neustáleho promovania šampónu na chudnutie, môže na sociálnej sieti vystupovať ako profesionálna influencerka. Dokonca taká, ktorá bude veľmi cenná pre komerčné firmy a zároveň nedá verejnosti ani jeden dôvod na to, aby si z nej robila srandu za povolanie, ktoré si vybrala. 

 

Dnes sa pozrieme na 5 základných bodov, kvôli ktorým máme pochybnosti o tom, či sú Slováci dobrými influencermi a vedia, ako sa na Instagrame správať. Pravdepodobne dokážeš ku každému z nich priradiť hneď niekoľko osobností, skôr ako na niekoho ukazovať prstom je však našim cieľom primárne naučiť konzumentov aj tvorcov obsahu, čo nemusí byť ideálna cesta, aj keď možno boli do teraz presvedčení o opaku.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako dokážu influenceri zavádzať publikum bez toho, aby si to niekto všimol
  • Čo hrozí influencerom v prípade, že neoznačia platenú reklamu na Instagrame
  • Čo je podľa marketingového odborníka najväčším problémom slovenských influencerov
  • Ako rozoznať horšiu reklamnú agentúru od lepšej 
  • Aký je názor odborníka na „prelietavosť“ medzi značkami
  • Akým spôsobom dokážu niektorí influenceri (doslova) ohýbať realitu 
  • Čo radí Refresher influencerom

 

1. „Veľa ľudí sa ma pýta...“

Túto vetu často influenceri používajú v prípade, že chcú niečo oznámiť, nevedia však nájsť správny spôsob, keďže nie vždy ide o cennú informáciu s hodnotou. Obzvlášť drzé je začať týmto spôsobom príspevok s reklamou na krém na omladzovanie pleti za 7 minút.

 

Rovnako zavádzajúce môže byť aj využívanie funkcie otázok. Sledovatelia by sa mali pripraviť na to, že influencer väčšinou selektuje otázky tak, aby mohol odpovedať na témy, ktoré ho trápia, posťažovať a pochváliť sa. Väčšinou  však nechce byť konfrontovaný s tým, aké chyby spravil a čo si myslí o problematike, ktorá sa ho síce priamo týka, nepozná na ňu však odpoveď. Samozrejme, nájde sa aj veľa výnimiek, radšej si však pozri alebo prečítaj rozhovor s nezávislým redaktorom, ako by si mal očakávať vzácne informácie priamo od influencera na Instagrame. 

 

Podobný názor má aj šéf agentúry Socialists Martin Kukoľ, ktorý pre Refresher prezradil, ako vníma úspešných a vzácnych influencerov, s akými chcú firmy spolupracovať a identifikovať sa:

„Najväčšou hodnotou pre influencerov je autenticita. Tým myslím nezapredanosť, úprimné posty, skutočné zážitky. Ich fanúšikovia sú citliví na umelé, vyfabrikované, klamlivé, hodnotovo prelietavé príspevky a falošnosť. V tejto dobe majú instagramoví fans dobre vycibrený bullshit detector a nenechajú sa oklamať zapredanou reklamou. Preto u tých najzaujímavejších a najsledovanejších instagram influencerov nájdeš autenticitu, realitu a úprimnosť. To znamená, že sa podelia so svojimi dobrými zážitkami a úspechmi, ale neboja sa priznať aj chybu, slabé stránky a svoje fóbie.“

 

 

Netvrdíme, že influencer, ktorý selektuje otázky, na ktoré odpovie cez Instagram, je nedôveryhodný. Je veľa takých, ktorí funkciu využívajú, zároveň však nemajú problém prijať pozvanie na rozhovor pre rôzne portály zamerané na financie a biznis, rodinu, životné prostredie aj lifestyle – a tak sú prirodzene konfrontovaní aj tým, na čo bežne na Instagrame odpovedať nechcú alebo nedostanú príležitosť. 

 

Rada Refreshera: Veľa ľudí, konzumentov, sa v skutočnosti pýta, kedy nájdu niektorí influenceri odvahu a prijmú pozvanie na kvalitný konfrontačný rozhovor, kde môžu svoje názory nielen prezentovať, ale aj argumentovať a porovnávať ich s inými názormi.

 

2. Neoznačujú platenú reklamu

V tejto oblasti sa zlepšuje čoraz viac známych osobností, stále však paradoxne nie tie, ktorých profily vyzerajú ako výpredajový regál. V skutočnosti je však pravdou, že obyčajný hashtag #ad by im mohol imidž vylepšiť. Nemuseli by sa tváriť, že konkrétne produkty využívajú výhradne preto, lebo si ich sami vybrali. Dobrou správou je, že skoro každý influencer už používa obľúbenú hlášku „propagujem len produkty, ktoré som sám vyskúšal,“ to však ani zďaleka nestačí. 

 

Martin Kukoľ ako skúsený marketér a šéf agentúry Socialists venujúci sa kreatívnej social media komunikácií prezradil, že vo veľa prípadoch je v záujme firiem, aby sledovatelia ani netušili, že im bolo za propagáciu zaplatené: 
Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Čo hrozí influencerom ak neoznačia platenú reklamu na Instagrame
  • Čo je podľa marketingového odborníka najväčším problémom slovenských influencerov
  • Ako rozoznať horšiu reklamnú agentúru od lepšej
  • Aký je názor odborníka na „prelietavosť“ medzi značkami
  • Akým spôsobom dokážu niektorí influenceri (doslova) ohýbať realitu
  • Čo radí Refresher influencerom

Náhľadový obrázok: karolinachomistek/IG Tagy: influenceri
Ohodnoť článok
5
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.