Bližšie sme sa pozreli na to, ako známe osobnosti spravujú svoje profily na Instagrame a čo robia zle.
Nie je náhoda, že minimálne v zahraničí už je dnes možné stať sa vyštudovaným influencerom s titulom. Čoraz viac máme možnosť sledovať, ako sa aj tí slovenskí rozdeľujú na lepších a horších, pričom záleží hneď na niekoľkých kľúčových faktoroch.
Tým najzásadnejším je, pochopiteľne, istá spoločenská zodpovednosť. Odhliadnuc od toho sa však dá robiť práca influencera na Instagrame kvalitne, len to vyžaduje nadhľad a schopnosť pozrieť sa na problematiku aj z perspektívy toho, kto obsah konzumuje.
Pravdou ostáva, že aj žena, ktorá samú seba označuje ako modelku, aj keď skončila na piatom mieste v regionálnej Miss a žije z neustáleho promovania šampónu na chudnutie, môže na sociálnej sieti vystupovať ako profesionálna influencerka. Dokonca taká, ktorá bude veľmi cenná pre komerčné firmy a zároveň nedá verejnosti ani jeden dôvod na to, aby si z nej robila srandu za povolanie, ktoré si vybrala.
Dnes sa pozrieme na 5 základných bodov, kvôli ktorým máme pochybnosti o tom, či sú Slováci dobrými influencermi a vedia, ako sa na Instagrame správať. Pravdepodobne dokážeš ku každému z nich priradiť hneď niekoľko osobností, skôr ako na niekoho ukazovať prstom je však našim cieľom primárne naučiť konzumentov aj tvorcov obsahu, čo nemusí byť ideálna cesta, aj keď možno boli do teraz presvedčení o opaku.
- Ako dokážu influenceri zavádzať publikum bez toho, aby si to niekto všimol
- Čo hrozí influencerom v prípade, že neoznačia platenú reklamu na Instagrame
- Čo je podľa marketingového odborníka najväčším problémom slovenských influencerov
- Ako rozoznať horšiu reklamnú agentúru od lepšej
- Aký je názor odborníka na „prelietavosť“ medzi značkami
- Akým spôsobom dokážu niektorí influenceri (doslova) ohýbať realitu
- Čo radí Refresher influencerom
1. „Veľa ľudí sa ma pýta...“
Túto vetu často influenceri používajú v prípade, že chcú niečo oznámiť, nevedia však nájsť správny spôsob, keďže nie vždy ide o cennú informáciu s hodnotou. Obzvlášť drzé je začať týmto spôsobom príspevok s reklamou na krém na omladzovanie pleti za 7 minút.
Rovnako zavádzajúce môže byť aj využívanie funkcie otázok. Sledovatelia by sa mali pripraviť na to, že influencer väčšinou selektuje otázky tak, aby mohol odpovedať na témy, ktoré ho trápia, posťažovať a pochváliť sa. Väčšinou však nechce byť konfrontovaný s tým, aké chyby spravil a čo si myslí o problematike, ktorá sa ho síce priamo týka, nepozná na ňu však odpoveď. Samozrejme, nájde sa aj veľa výnimiek, radšej si však pozri alebo prečítaj rozhovor s nezávislým redaktorom, ako by si mal očakávať vzácne informácie priamo od influencera na Instagrame.
„Najväčšou hodnotou pre influencerov je autenticita. Tým myslím nezapredanosť, úprimné posty, skutočné zážitky. Ich fanúšikovia sú citliví na umelé, vyfabrikované, klamlivé, hodnotovo prelietavé príspevky a falošnosť. V tejto dobe majú instagramoví fans dobre vycibrený bullshit detector a nenechajú sa oklamať zapredanou reklamou. Preto u tých najzaujímavejších a najsledovanejších instagram influencerov nájdeš autenticitu, realitu a úprimnosť. To znamená, že sa podelia so svojimi dobrými zážitkami a úspechmi, ale neboja sa priznať aj chybu, slabé stránky a svoje fóbie.“
Netvrdíme, že influencer, ktorý selektuje otázky, na ktoré odpovie cez Instagram, je nedôveryhodný. Je veľa takých, ktorí funkciu využívajú, zároveň však nemajú problém prijať pozvanie na rozhovor pre rôzne portály zamerané na financie a biznis, rodinu, životné prostredie aj lifestyle – a tak sú prirodzene konfrontovaní aj tým, na čo bežne na Instagrame odpovedať nechcú alebo nedostanú príležitosť.
Rada Refreshera: Veľa ľudí, konzumentov, sa v skutočnosti pýta, kedy nájdu niektorí influenceri odvahu a prijmú pozvanie na kvalitný konfrontačný rozhovor, kde môžu svoje názory nielen prezentovať, ale aj argumentovať a porovnávať ich s inými názormi.
2. Neoznačujú platenú reklamu
V tejto oblasti sa zlepšuje čoraz viac známych osobností, stále však paradoxne nie tie, ktorých profily vyzerajú ako výpredajový regál. V skutočnosti je však pravdou, že obyčajný hashtag #ad by im mohol imidž vylepšiť. Nemuseli by sa tváriť, že konkrétne produkty využívajú výhradne preto, lebo si ich sami vybrali. Dobrou správou je, že skoro každý influencer už používa obľúbenú hlášku „propagujem len produkty, ktoré som sám vyskúšal,“ to však ani zďaleka nestačí.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo hrozí influencerom ak neoznačia platenú reklamu na Instagrame
- Čo je podľa marketingového odborníka najväčším problémom slovenských influencerov
- Ako rozoznať horšiu reklamnú agentúru od lepšej
- Aký je názor odborníka na „prelietavosť“ medzi značkami
- Akým spôsobom dokážu niektorí influenceri (doslova) ohýbať realitu
- Čo radí Refresher influencerom