Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 17. 8. 2019 meniny má Milica

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti
1
Viktor Kniš
16. máj 2019, 9:43

Prečo patrí Zuzana Plačková k najsledovanejším slovenským influencerom? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť

Kontroverzia v kombinácii s aktivitou a dobrou stratégiou spravili zo Zuzany Plačkovej jednu z najsledovanejších žien na Slovensku.

Viktor Kniš
16. máj 2019, 9:43
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Zuzana Plačková má dnes na svojom oficiálnom Instagrame viac ako 514-tisíc sledovateľov (16. máj 2019). Len jednoduchým prechádzaním mien sa dá zároveň ľahko prísť na to, že nejde o nakúpené ani fejkové profily, za ktorými by nestáli reálni ľudia. Slováci a Česi, pochopiteľne, majú svoje dôvody, prečo ju sledujú a niektoré z nich prezradili aj v tomto článku
 
Približné rozloženie publika na Instagrame na základe kvality profilu podľa nástroja hypeauditor.com. Pre porovnanie pridávame okrem Zuzany Plačkovej aj podobne veľký profil Rytmusa a taktiež náš, ktorý je však o dve tretiny menší
 
ZUZANA PLAČKOVÁ
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
RYTMUS
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
REFRESHER
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť

 

 

V skutočnosti je však za influencerským dosahom Zuzany Plačkovej taká malá marketingová veda, ktorá síce na prvý pohľad možno ani nebude vyzerať komplikovane, v praxi však ide o roky práce a budovania imidžu, resp. značky korešpondujúcej s civilným menom. 

 

Dnes sa teda pozrieme na zopár základných dôvodov, prečo je práve bývalá playmate a účastníčka reality show tak populárnou v internetovom svete, prečo má toľko spoluprác a z akého dôvodu dnes jej profil na najpopulárnejšej sociálnej sieti sleduje viac než pol milióna reálnych užívateľov. 

 

Súťaže 

Daj lajk na fotku, follow na môj profil a zapojíš sa do súťaže o skvelú výhru. Áno, presne takto jednoduché to je, zároveň platí aj priama úmera. Čím je výhra vzácnejšia a hodnotnejšia, tým viac používateľov Instagramu sa zapojí. Jasné, niektorí po vyhlásení víťaza profil sledovať prestanú, iní si však povedia, že bude ďalšia súťaž, a tak profil sledujú naďalej. 

 

Presne to platí aj v prípade Zuzany Plačkovej, ktorá aj pri skoro zbytočnej súťaži o neznačkovú ľadvinku a darčekový poukaz do neznámeho žilinského obchodu dokáže nazbierať 8-tisíc komentárov a tým pádom aj followerov. Jasné, niektorí ju už sledovali pred tým, museli však označiť ďalších a povedomie o aktivitách Zuzany ako influencera sa takto šíri veľmi rýchlo. 

 

Len pre zaujímavosť, do jej súťaže o iPhone X z januára 2019 sa zapojilo viac ako 52-tisíc ľudí. Nech už sa na túto informáciu pozrieš z akejkoľvek perspektívy, takýto dosah jej môže závidieť veľa kolegov z branže. Zároveň je tým pádom veľmi logicky atraktívna pre firmy, ktoré jej za tieto príspevky platia pokojne aj tisícky eur. Otázkou však ostáva, aký to ma celé dopad. 

 

Aký má na súťaže na Instagrame názor Digital Director a CEO spoločnosti samsiDigital Kamil Aujesky? Podľa všetkého ich úspech v skutočnosti nemusí znamenať vôbec nič pozitívne:
 
Ešte keď Instagram ani neexistoval, boli súťaže na Facebooku najlepší možný spôsob, ako získať vysoké množstvo lajkov a sledujúcich. Na získanie počtu fanúšikov je to dobrý spôsob, len si treba zodpovedať práve tú kvalitu fanúšikov. Ak ide o značku, chce si naháňať fanúšikov iba cez zľavy a súťaže?
 
Budú potom ochotní títo ľudia nakúpiť niečo alebo budú stále čakať na súťaž? Pri influenceroch by ten pohľad mal byť zas taký, že či daní ľudia chcú vôbec vidieť ten obsah a budú s ním interagovať. A značky  by sa mali sami seba pýtať, či chcú spolupracovať s influencerom, ktorý vlastne nemá žiadny názor ani vplyv, iba robí dookola súťaže.  
 
Rovnakú otázku sme položili aj Tatiane Uličnej, ktorá pracuje ako Digital Marketing Consultant v marketingovej agentúre PS:Digital: 

Súťaže sú dobrým spôsobom na získavanie nových fanúšikov. Treba si ale dať pozor, aké produkty dávate do súťaží. Ak som napríklad  e-shop s detským oblečením, nebudem dávať do hry najnovší iPhone, lebo je to cool a každý ho chce. Do súťaže ponúknete dupačky alebo bodyčka a oslovíte tak vašu cieľovú skupinu - mamičky.

 

 

Kontroverzia

Zuzane Plačkovej už na prvý pohľad nevadí, keď sa o nej píše, rozpráva a verejnosť jej z akéhokoľvek dôvodu venuje pozornosť. Aj preto pri údajnej kúpe drahého Mercedesu točí podpis zmluvy, bežne fotí odvážne fotografie a nevyhýba sa ani výstrednejším outfitom.

 

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.