Kontroverzia v kombinácii s aktivitou a dobrou stratégiou spravili zo Zuzany Plačkovej jednu z najsledovanejších žien na Slovensku.
V skutočnosti je však za influencerským dosahom Zuzany Plačkovej taká malá marketingová veda, ktorá síce na prvý pohľad možno ani nebude vyzerať komplikovane, v praxi však ide o roky práce a budovania imidžu, resp. značky korešpondujúcej s civilným menom.
Dnes sa teda pozrieme na zopár základných dôvodov, prečo je práve bývalá playmate a účastníčka reality show tak populárnou v internetovom svete, prečo má toľko spoluprác a z akého dôvodu dnes jej profil na najpopulárnejšej sociálnej sieti sleduje viac než pol milióna reálnych užívateľov.
Súťaže
Daj lajk na fotku, follow na môj profil a zapojíš sa do súťaže o skvelú výhru. Áno, presne takto jednoduché to je, zároveň platí aj priama úmera. Čím je výhra vzácnejšia a hodnotnejšia, tým viac používateľov Instagramu sa zapojí. Jasné, niektorí po vyhlásení víťaza profil sledovať prestanú, iní si však povedia, že bude ďalšia súťaž, a tak profil sledujú naďalej.
Presne to platí aj v prípade Zuzany Plačkovej, ktorá aj pri skoro zbytočnej súťaži o neznačkovú ľadvinku a darčekový poukaz do neznámeho žilinského obchodu dokáže nazbierať 8-tisíc komentárov a tým pádom aj followerov. Jasné, niektorí ju už sledovali pred tým, museli však označiť ďalších a povedomie o aktivitách Zuzany ako influencera sa takto šíri veľmi rýchlo.
Len pre zaujímavosť, do jej súťaže o iPhone X z januára 2019 sa zapojilo viac ako 52-tisíc ľudí. Nech už sa na túto informáciu pozrieš z akejkoľvek perspektívy, takýto dosah jej môže závidieť veľa kolegov z branže. Zároveň je tým pádom veľmi logicky atraktívna pre firmy, ktoré jej za tieto príspevky platia pokojne aj tisícky eur. Otázkou však ostáva, aký to ma celé dopad.
Súťaže sú dobrým spôsobom na získavanie nových fanúšikov. Treba si ale dať pozor, aké produkty dávate do súťaží. Ak som napríklad e-shop s detským oblečením, nebudem dávať do hry najnovší iPhone, lebo je to cool a každý ho chce. Do súťaže ponúknete dupačky alebo bodyčka a oslovíte tak vašu cieľovú skupinu - mamičky.
Kontroverzia
Zuzane Plačkovej už na prvý pohľad nevadí, keď sa o nej píše, rozpráva a verejnosť jej z akéhokoľvek dôvodu venuje pozornosť. Aj preto pri údajnej kúpe drahého Mercedesu točí podpis zmluvy, bežne fotí odvážne fotografie a nevyhýba sa ani výstrednejším outfitom.