Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 19. 1. 2021 meniny má Drahomíra, Mário

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti
1
Viktor Kniš
16. máj 2019, 9:43

Prečo patrí Zuzana Plačková k najsledovanejším slovenským influencerom? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť

Kontroverzia v kombinácii s aktivitou a dobrou stratégiou spravili zo Zuzany Plačkovej jednu z najsledovanejších žien na Slovensku.

Viktor Kniš
16. máj 2019, 9:43
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Zuzana Plačková má dnes na svojom oficiálnom Instagrame viac ako 514-tisíc sledovateľov (16. máj 2019). Len jednoduchým prechádzaním mien sa dá zároveň ľahko prísť na to, že nejde o nakúpené ani fejkové profily, za ktorými by nestáli reálni ľudia. Slováci a Česi, pochopiteľne, majú svoje dôvody, prečo ju sledujú a niektoré z nich prezradili aj v tomto článku
 
Približné rozloženie publika na Instagrame na základe kvality profilu podľa nástroja hypeauditor.com. Pre porovnanie pridávame okrem Zuzany Plačkovej aj podobne veľký profil Rytmusa a taktiež náš, ktorý je však o dve tretiny menší
 
ZUZANA PLAČKOVÁ
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
RYTMUS
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
REFRESHER
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť

 

 

V skutočnosti je však za influencerským dosahom Zuzany Plačkovej taká malá marketingová veda, ktorá síce na prvý pohľad možno ani nebude vyzerať komplikovane, v praxi však ide o roky práce a budovania imidžu, resp. značky korešpondujúcej s civilným menom. 

 

Dnes sa teda pozrieme na zopár základných dôvodov, prečo je práve bývalá playmate a účastníčka reality show tak populárnou v internetovom svete, prečo má toľko spoluprác a z akého dôvodu dnes jej profil na najpopulárnejšej sociálnej sieti sleduje viac než pol milióna reálnych užívateľov. 

 

Súťaže 

Daj lajk na fotku, follow na môj profil a zapojíš sa do súťaže o skvelú výhru. Áno, presne takto jednoduché to je, zároveň platí aj priama úmera. Čím je výhra vzácnejšia a hodnotnejšia, tým viac používateľov Instagramu sa zapojí. Jasné, niektorí po vyhlásení víťaza profil sledovať prestanú, iní si však povedia, že bude ďalšia súťaž, a tak profil sledujú naďalej. 

 

Presne to platí aj v prípade Zuzany Plačkovej, ktorá aj pri skoro zbytočnej súťaži o neznačkovú ľadvinku a darčekový poukaz do neznámeho žilinského obchodu dokáže nazbierať 8-tisíc komentárov a tým pádom aj followerov. Jasné, niektorí ju už sledovali pred tým, museli však označiť ďalších a povedomie o aktivitách Zuzany ako influencera sa takto šíri veľmi rýchlo. 

 

Len pre zaujímavosť, do jej súťaže o iPhone X z januára 2019 sa zapojilo viac ako 52-tisíc ľudí. Nech už sa na túto informáciu pozrieš z akejkoľvek perspektívy, takýto dosah jej môže závidieť veľa kolegov z branže. Zároveň je tým pádom veľmi logicky atraktívna pre firmy, ktoré jej za tieto príspevky platia pokojne aj tisícky eur. Otázkou však ostáva, aký to ma celé dopad. 

 

Aký má na súťaže na Instagrame názor Digital Director a CEO spoločnosti samsiDigital Kamil Aujesky? Podľa všetkého ich úspech v skutočnosti nemusí znamenať vôbec nič pozitívne:
 
Ešte keď Instagram ani neexistoval, boli súťaže na Facebooku najlepší možný spôsob, ako získať vysoké množstvo lajkov a sledujúcich. Na získanie počtu fanúšikov je to dobrý spôsob, len si treba zodpovedať práve tú kvalitu fanúšikov. Ak ide o značku, chce si naháňať fanúšikov iba cez zľavy a súťaže?
 
Budú potom ochotní títo ľudia nakúpiť niečo alebo budú stále čakať na súťaž? Pri influenceroch by ten pohľad mal byť zas taký, že či daní ľudia chcú vôbec vidieť ten obsah a budú s ním interagovať. A značky  by sa mali sami seba pýtať, či chcú spolupracovať s influencerom, ktorý vlastne nemá žiadny názor ani vplyv, iba robí dookola súťaže.  
 
Rovnakú otázku sme položili aj Tatiane Uličnej, ktorá pracuje ako Digital Marketing Consultant v marketingovej agentúre PS:Digital: 

Súťaže sú dobrým spôsobom na získavanie nových fanúšikov. Treba si ale dať pozor, aké produkty dávate do súťaží. Ak som napríklad  e-shop s detským oblečením, nebudem dávať do hry najnovší iPhone, lebo je to cool a každý ho chce. Do súťaže ponúknete dupačky alebo bodyčka a oslovíte tak vašu cieľovú skupinu - mamičky.

 

 

Kontroverzia

Zuzane Plačkovej už na prvý pohľad nevadí, keď sa o nej píše, rozpráva a verejnosť jej z akéhokoľvek dôvodu venuje pozornosť. Aj preto pri údajnej kúpe drahého Mercedesu točí podpis zmluvy, bežne fotí odvážne fotografie a nevyhýba sa ani výstrednejším outfitom.

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITELOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 65370 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.