Hranolky a sendvič priamo do auta ti objedná počítač rozpoznávajúci tvoj hlas.
Portál Engadget upozornil, že spoločnosť McDonald’s kúpila firmu Apprente zaoberajúcu sa vývojom umelej inteligencie schopnej komunikovať s bežným zákazníkom.
Cieľom má byť plná automatizácia tzv. drive-inu, teda uličky, kde si svoje hranolky a Big Mac objednáš priamo z auta a dostaneš ich pri poslednom okienku.
Riešenie Apprente má rozoznávať reč v rôznych jazykoch a akcentoch, dá sa však predpokladať, že najprv zamieri na domáci americký trh, prípadne do španielsky hovoriacich komunít na juhu USA.
McDonald`s ho už v niektorých prevádzkach testoval a predpokladá, že proces objednávky zrýchli, zjednoduší a odstráni prípadné chyby bežných zamestnancov.
Neskôr by sa hlasová komunikácia s umelou inteligenciou mohla rozšíriť aj do mobilnej aplikácie alebo na nové objednávacie kiosky s veľkým displejom a platobným terminálom priamo v lobby reštaurácie. Samozrejme, zámerom je aj šetrenie a zníženie počtu potrebných pracovných miest.
Magazín Forbes si totiž už dávnejšie všimol, že spomínané automatizované kiosky, ktoré mimochodom nájdeš aj v niektorých slovenských McDonaldoch, majú byť do roku 2020 vo všetkých amerických reštauráciách.
O niektoré pozície počas letných brigád sa tak zrejme v budúcnosti strhne väčší boj.