Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
2. augusta 2019 o 8:13
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Toto lietadlo treba každých 149 hodín vypnúť a zapnúť, aby mohlo ďalej lietať. Airbusy sa zbavujú softvérovej chyby

ZAUJÍMAVOSTI LIETADLO
Uložiť Uložené

Airbus vydal opravnú aktualizáciu, ale jej prebehnutie zaberie dlhší čas.

Čím dlhšie stojí lietadlo na zemi, tým viac peňazí letecká spoločnosť stráca. Z tohto dôvodu neustále vidíš, ako sa tvoje lietadlo po pristátí často plní novými pasažiermi a pokračuje vo svojej ceste do nasledujúcej destinácie, píše Gizmodo.

Množstvo systémov v lietadle zostáva zapnutých aj počas noci, keď je lietadlo odparkované, a tak sa aerolinkám neoplatí reštartovať všetky systémy naraz. Takýto reštart zaberie výrazne viac času, a tak lietadlo nemôže byť v oblakoch, upozornila Európska agentúra pre bezpečnosť letectva.

Toto lietadlo treba každých 149 hodín vypnúť a zapnúť, aby mohlo ďalej lietať. Airbusy sa zbavujú softvérovej chyby
Zdroj: Jet Photos


Aerolinky s lietadlami Airbus A350-941, ktoré boli uvedené do prevádzky v roku 2013, si momentálne musia dobre premyslieť, ako naplánujú svoje lety, ak nechcú zapríčiniť zbytočné komplikácie.


Tieto staršie verzie spoľahlivého lietadla dnes majú povinnosť absolvovať kompletný reštart všetkých systémov každých 149 hodín. Potrebu reštartu zapríčinila softvérová chyba, ktorá by mohla narušiť fungovanie časovača lietadla a potenciálne spôsobiť katastrofu.


Aj keď Airbus samozrejme vydal opravnú softvérovú aktualizáciu aplikovateľnú na tieto staršie verzie lietadla, aktualizácia systémov a následné testovanie funkčnosti by zabrali oveľa viac času ako povinnosť reštartovať lietadlo každých 149 hodín.


Záleží preto len na aerolinkách, či svojim strojom vedia vyhradiť dostatočné časové okno na aktualizáciu, alebo chcú do kalkulácií letov započítať aj potrebné reštarty. Ľudia na sociálnych sieťach sa však už stihli smiať z toho, že tieto Airbusy fungujú tak, ako dnešné počítače. Ak nevieš, ako ich opraviť, skús stroj len reštartovať.

Domov
Zdieľať
Diskusia