Kaviarenský gigant dostal reklamu zdarma.
Aj tebe sa podarilo v posledných dňoch zaznamenať menšiu chybu v Game of Thrones v podobe téglika, ktorý nemal v seriáli čo pohľadávať? Spočiatku sa celý svet nazdával, že ide o zabudnutú Starbucks kávu, no ako nám neskôr objasnilo HBO, na stole bol v skutočnosti položený bylinkový čaj objednaný z miestnej kaviarne v írskom Banbridge.
Kým sa však táto udalosť vyjasnila a HBO stihlo epizódu digitálne upraviť tak, aby na záberoch oslavy vo Winterfelle žiaden téglik nebol, z malej a nenápadnej chyby sa stala virálna udalosť, vďaka ktorej slávna spoločnosť Starbucks získala perfektnú reklamu. A navyše zdarma.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
CEO marketingovej spoločnosti Hollywood Branded Stacy Jones vyjadril svoj odhad, podľa ktorého označil chýry ohľadom zabudnutnej Starbucks kávy za neplatenú reklamu v hodnote neuveriteľných 2,3 miliardy dolárov. Výslednú sumu mal vypočítať z približne 10 627 zmienok týkajúcich sa tejto udalosti, no taktiež z informovania o incidente prostredníctvom televízie či rádia.
Ďalšia analytická firma Talkwalker spočítala dokonca 193 000 zmienok o Starbucks káve v Game of Thrones publikovaných v priebehu 48 hodín, čo by pre kaviarenskú spoločnosť znamenalo ešte väčšiu reklamu.
Portál Businessinsider vo svojej publikácii ďalej citoval hovorkyňu Twitteru, podľa ktorej sa vďaka tejto chybe zvýšil taktiež počet príspevkov na Twitteri. V priemerný deň ich máva menej než 100-tisíc, minulý pondelok ich však bolo viac než 310-tisíc. Starbucks malo o vynikajúcu reklamu zdarma skrátka postarané.