Od štvrtku je UBER späť v Bratislave a my sme ho vyskúšali medzi prvými.
Uber v Bratislave po mesiacoch dlhej prestávke znovu spúšťa svoju prevádzku a svoje auto si tak od štvrtka, 25. apríla 10:00, môžeš zavolať aj ty. Spoločnosť na tlačovke v rovnakom čase oznámila aj svoj štart a mne nenapadlo nič lepšie, ako po niekoľkých minútach a pohári prosecca odísť a stať sa jedným z prvých zákazníkov novej éry Uberu v Bratislave.
Aplikácia je stále tá istá, no od posledného pôsobenia Uberu v hlavnom meste si prešla viacerými pozitívnymi zmenami. Síce som čakal, že po Uberi bude v prvý deň zvýšený dopyt, no čakacia doba 19 minút ma dosť vydesila.
- Ako dlho som v skutočnosti čakal na Uber
- Prečo pre mňa prišlo auto so žltou TAXI tabuľou
- Koľko som platil za celú jazdu
- Aké množstvo Uber vodičov bolo v premávke v prvý deň
Čakal som až príliš dlho
Auto som hneď zavolal, no už za pár sekúnd nebolo dostupné a aplikácia hlásila informáciu, že k dispozícii nie sú žiadne autá. Po chvíli som sa však nakoniec dopracoval k pomerne svižnému odvozu za 7 minút, ktorý chvíľu meškal a dohromady som tak auto zháňal približne 15 minút, čo je na pomery takýchto aplikácií skutočne veľa. Najmä, keď som bol hneď vedľa centra Bratislavy.
Samozrejme však ide len o nový začiatok Uberu na Slovensku a tak budem tolerantnejší, keďže predpokladám, že všetci vodiči ešte nejazdia a aplikácia bola v prevádzke vtedy tak 20 minút.
Navyše, Uber si zrejme chcelo vyskúšať viacero ľudí a generálny manažér na tlačovke povedal, že máme v najbližších týždňoch očakávať čakaciu dobu 5 až 7 minút, ktorá sa bude postupne znižovať.
UBER o vodičov musí bojovať
O 10:30 po mňa na Viedenskú cestu došiel éčkový Mercedes s vodičom M., ktorý má na konte už takmer 1 600 jázd len s Uberom. Sám hovorí, že mu je Uber sympatický a netrebalo ho presviedčať, aby sa po návrate aplikácie vrátil aj on.
Medzičasom jazdil pre Taxify, to vraj malo až príliš veľa problémov a kašľalo na zákazníkov aj vodičov. Uber sa o svojich ľudí vraj stará a interne podľa jeho slov sľúbil, že bude myslieť aj na zákazníkov.
V prvý deň Uberu, o 10:30, však jazdil len on. „Vy ste tretí zákazník od štartu Uberu. Nie môj, ale Uberu celkovo.“ Prvý bol hokejista Ľubomír Višňovský v rámci marketingu. Aplikácia mi však popri zháňaní môjho Mercedesu ukazovalo aj dostupné auto na Kolibe. Možno však išlo len o chybu alebo testujúceho vodiča a je tak pravdepodobné, že môj vodič bol v štart Uberu jediným v celej polmiliónovej Bratislave.
Vezieš sa lacnejšie a jazdíš za viac peňazí
Aktuálne je vodičov Uberu málo, spoločnosť preto podľa jeho slov nasadila vyššie odmeny. Za každú jazdu má vodičovi na účet pribudnúť extra 1 € navyše, čo je pri viacerých jazdách za hodinu v centre mesta pomerne motivujúca suma.
Výhod sa dočkali aj samotní cestujúci. Aj napriek tomu, že bol ráno po Ubere veľký dopyt, multiplikátor ceny aktívny nebol – ak chce málo áut veľa ľudí, cena sa o niečo zvýši, za jazdu platíš viac a vodiči si viac zarobia. Podobný multiplikátor je veľmi bežný a v minulosti ho používal aj Uber. Poobede som ho už v aplikácii aktívny videl.
Ja som však bol odvezený za normálne sadzby nezvýšené žiadnym multiplikátorom, čo je podľa vodiča očakávateľný krok. „Treba nejako nalákať ľudí. S cenami ísť hore nemôžu, je tu konkurencia.“ Samotné ceny sú rovnaké s predchádzajúcou érou Uberu.