Nové logo je až podozrivo podobné logu amerického ženského módneho magazínu Harper's Bazaar.
Azda najpopulárnejší fast fashion reťazec na svete Zara sa po takmer ôsmich rokoch rozhodol nečakane zmeniť svoje ikonické logo. Ak však čakáš nejakú radikálnu zmenu, si na omyle. Španielsky gigant zo skupiny Inditex totiž len zúžil medzery medzi jednotlivými písmenami, ktoré sa teraz na niektorých miestach zľahka prekrývajú a taktiež bol trochu zmenený aj dizajn fontu.
Najvýnosnejšie dieťa španielskeho miliardára Amancia Ortegu zmenilo vo svojej 45-ročnej histórii logo už druhýkrát. Prvá zmena prišla v roku 2011, avšak vtedy bola ešte menej badateľná, ako je tomu tentokrát. Vtedy sa totiž len zmenšilo písmo a zväčšili medzery.
Novú podobu aktuálneho loga navrhla reklamná agentúra Baron & Baron, ktorá sa postarala aj o dizajny log veľkých módnych domov ako Dior, Maison Margiela, Hugo Boss či Coach. Tá danú typografiu predstavuje aj na svojej oficiálnej stránke. Na nej upresňuje, ako bude logo fungovať na mobilných zariadeniach, v plagátoch či lookbookoch.
Reakcie ľudí na nové logo natlačené na seba nenechali dlho čakať. Tí si uťahujú predovšetkým z toho, že ak budú nasledujúce zmeny loga aj naďalej pokračovať v tomto duchu, o pár rokov sa dočkáme len akéhosi neidentifikovateľného znaku pozostávajúceho zo štyroch písmen umiestnených na sebe.
Zara’s new logo pic.twitter.com/ADkgDcJU2z
— Adcopyhere (@addcopyhere) 28. januára 2019
Thank-you for coming to my TedTalk #Zara pic.twitter.com/BqiJMWefmH
— Taya Try (@soyuxr) 29. januára 2019
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Všímavejší jedinci však spozorovali taktiež až podozrivú podobnosť nového loga španielskeho predajcu rýchlej módy s logom amerického ženského módneho magazínu Harper's Bazaar s dlhoročnou tradíciou. Preto mnohí ľudia značku obviňujú z okopírovania. Všimol si si tú až priveľkú podobu aj ty? Čo si o novom logu myslíš? Svoj názor nám napíš do komentára.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame