Vyhotovenie GTS už tradične vyzdvihuje športové vlastnosti modelu Panamara.
Pred pár týždňami Porsche oficiálne potvrdilo, že dieselové motory v jeho portfóliu nadobro skončili. 4-litrovný naftový osemvalec sa síce v modeloch Cayenne a Panamera tešil vskutku veľkej obľube, po nedávnom stiahnutí tejto jednotky z trhu skrz nové merania spotreby sa však do ponuky nakoniec už nevráti. Naopak, Porsche najnovšie modelové portfólio rozširuje o nový benzínový prírastok.
Presnejšie ide o očakávanú verziu GTS pre novú Panameru. Jej pohonné ústrojenstvo tvorí dvakrát preplňovaný 4-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 338 kW / 460 koní a 620 Nm. Ako je už dlhé roky zvykom, ide o športovo strihnuté vyhotovenie, ktoré sa zaradí medzi verzie Panamera 4S a Panamera Turbo. GTS-ko dokáže vyšprintovať na stovku za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom 292 km/h.
Podotknúť treba, že variant GTS prichádza ako pre klasickú Panameru, tak aj pre shooting brake, teda vyhotovenie Panamera Sport Turismo. V tomto prípade pritom nastáva pomerne úsmevná situácia v názvosloví novinky. Ako vieme, za historickou skratkou GTS sa skrýva pojem Gran Turismo Sport, no a ten v spojitosti s "praktickejším" variantom zaručuje bizarný názov − Panamera Gran Turismo Sport Sport Turismo.
Tak či onak, novinku na pohľad spoznáme podľa špecifických 20" diskov, čiernych detailov v exteriéri a červených doplnkov v interiéri. Vôbec poprvýkrát je možné v Panamere obstarať head-up displej, nechýba pritom ani možnosť príplatkovej riadenej zadnej nápravy. Dodajme, že cenové relácie boli na nemeckom trhu stanované na čiastke od 138 493 €, zatiaľ čo variant Sport Turismo vo verzii GTS začína s cenovkou od 141 349 €.