Silní nepriatelia, obrovské svety, NPC postavy, nové zbrane, dizajny démonov a všeličo ďalšieho.
Po teaseri z E3 sme boli hladní. Bethesda nás však nechcela zasýtiť až do Quake Conu, ktorý máme za sebou. My sme si počkali na všetky potrebné informácie, a tak vám môžeme prezradiť, čo vlastne od nového Doomu môžeme čakať.
V prvom rade potešíme majiteľov konzoly Switch. Doom Eternal na nej bude hrateľný, aj keď len v 30fps. PC, Xbox a PlayStation budú zvládať aj 60fps. Po gameplay videu pochopíte, prečo to bude výhodou.
Fanúšikovia rebootu z roku 2016 môžu byť nadšení. Dobré ostalo a navyše to ľudia z id Software plánujú vylepšiť. Pribudnú nové zbrane, dizajny útokov, finálnych úderov, ale aj démoni. Jednak sa dočkáme úplne nových, jednak staro-nových, a teda aktualizovaných modelov z predošlých dielov.
Všetci z nich navyše dostanú vizuálny upgrade v podobe postupnej deštrukcie. Na démonoch bude vidieť, že ste do nich vypálili pár nábojov z brokovnice, čo vývojári odprezentovali na niekoľkých artworkoch vo videu nižšie.
Pribudnú aj nové hrateľnostné mechaniky. V prvom rade je to hák, ktorým sa dostanete bližšie k démonom a taktiež meč. Vidíme ho na úplnom konci prezentovaného videa, kedy nás čaká súboj s arch-nemesis Slayera.
Slayer dostane nový oblek s mnohými vylepšeniami a bude cestovať rôznymi dimenziami a planétami. Už vieme o Hell on Earth a Phobos.
Súčasťou Doom Eternal bude nepochybne aj poriadny príbeh. Autori chcú vytvoriť Doom Universe, takže sa dočkáme nejakých tých zvratov, odhalení a príbehového pozadia nielen okolo hlavnej postavy.
Okrem klasickej kampane, rázne obsiahlejšej než naposledy, by si sa mal dočkať aj singleplayerového DLC, multiplayerového PvP módu a v neposlednom rade Invade módu.
Jednoducho povedané, pôjde o mód, kedy sa budete môcť pripojiť ku kampani ktoréhokoľvek iného hráča ako démon s pokusom zabiť ho. Budete mať aj posily, keďže sa takto môže stretnúť viac invaderov a vytvoriť akúsi skupinu lovcov-démonov.
Invade mód je voliteľný, takže sa nemusíte báť, že vám niekto bude "kaziť" váš jedinečný offline zážitok.
O soundtrack sa opäť postará Mick Gordon. Ten zabezpečil okrem iného zvukovú stránku práve spomínaného skvelého rebootu a všetci sa zhodneme na tom, že urobil skvelú prácu.
Dátum vydania známy nie je, ale očakávame skôr rok 2019, pravdepodobne jar alebo leto. Bethesda nás ale stále môže všetkých prekvapiť tento rok, keďže im už nič poriadne nevychádza.
Vývojári plánujú vydať všetky verzie naraz a práve to môže byť dôvodom, prečo by sa release mohol oneskoriť. Nakoniec, na Switch verzii nepracujú interne, ale formou outsorcingu. O Switch port sa znova postarajú chalani a baby z Panic Button.
Okrem prác na iných tituloch už pre Bethesdu vytvorili porty pre prvého Dooma a taktiež Wolfenstein 2. Tentoraz však nepôjde o obyčajný port. Bethesda nedoniesla do Panic Button hotovú hru s tým, že z nej majú urobiť Switch port. Vzniká zároveň s ostatnými verziami, a tak bude fungovať lepšie.
Hra beží na idTech 7 engine. Ten má priniesť svet vo vysokých detailoch. Dokáže totiž zobraziť 10-krát viac polygónov ako jeho predchodca. Bohužiaľ, nevyužije to SnapMan editor, ktorý sa v sérii nevracia. Malou náplasťou bude už spomínané príbehové DLC.