Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
20. júla 2018 o 11:11
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Najlacnejší automobil na svete končí. Dôvod jeho konca je pritom paradoxný

TECH
Uložiť Uložené

Toľko ospevovaný počin pre chudobných nezaznamenal očakávaný úspech.

Už je tomu viac než 10 rokov, čo automobilka Tata prišla na trh s modelom Nano. Jeho podstatou mala byť nízka cena, čomu zodpovedá najmä miniatúrna veľkosť a prakticky žiadna výbava. Indický výrobca stanovil základnú cenu na úrovni približne 2000 dolárov, čo okamžite viedlo k tomu, že Nano sa stalo najlacnejším automobilom na svete.

Štvordverový automobil určený predovšetkým do miest sa sprvoti tešil veľkej obľube, najmä zo strany mladých ľudí s obmedzeným rozpočtom. Pravdou je, že vozidlo bojovalo s podpriemernou bezpečnosťou, technici však časom zapracovali na tuhosti karosérie a nastavení podvozku, aby nedochádzalo k nakláňaniu. V roku 2015 Tata predstavila model Nano GenX, čo možno označovať za akýsi facelift s radou novinkou.

Najlacnejší automobil na svete končí. Dôvod jeho konca je pritom paradoxný
Zdroj: www.autoevolution.com

Do výbavy sa tak zaradili USB porty, Bluetooth, elektrický posilňovač riadenia a niekoľko optických aj praktických vylepšení v interiéri a exteriéri. S modernizáciou došlo k nárastu ceny na vyše 3000 dolárov, stále je však vo veci mimoriadne cenovo dostupné vozidlo. Žiaľ, model Nano sa nestal predajným hitom, ako sa očakávalo a značka Tata preto z toho vyvodzuje následky.

Keďže v rámci portfólia nejde o zďaleka majoritný model, indická automobilka plánuje Nano prestať vyrábať. Prvotne sa hovorilo o roku 2020, napokon k tomu dôjde oveľa skôr. Za posledné mesiace značka vyrobila skrz enormne nízky dopyt len pár exemplárov, a teda najlacnejší automobil na svete sa prestane vyrábať paradoxne kvôli malému záujmu. Zďaleka teda neplatí, že čím je nižšia cena, tým sú väčšie predaje.

Domov
Zdieľať
Diskusia