Toľko ospevovaný počin pre chudobných nezaznamenal očakávaný úspech.
Už je tomu viac než 10 rokov, čo automobilka Tata prišla na trh s modelom Nano. Jeho podstatou mala byť nízka cena, čomu zodpovedá najmä miniatúrna veľkosť a prakticky žiadna výbava. Indický výrobca stanovil základnú cenu na úrovni približne 2000 dolárov, čo okamžite viedlo k tomu, že Nano sa stalo najlacnejším automobilom na svete.
Štvordverový automobil určený predovšetkým do miest sa sprvoti tešil veľkej obľube, najmä zo strany mladých ľudí s obmedzeným rozpočtom. Pravdou je, že vozidlo bojovalo s podpriemernou bezpečnosťou, technici však časom zapracovali na tuhosti karosérie a nastavení podvozku, aby nedochádzalo k nakláňaniu. V roku 2015 Tata predstavila model Nano GenX, čo možno označovať za akýsi facelift s radou novinkou.
Do výbavy sa tak zaradili USB porty, Bluetooth, elektrický posilňovač riadenia a niekoľko optických aj praktických vylepšení v interiéri a exteriéri. S modernizáciou došlo k nárastu ceny na vyše 3000 dolárov, stále je však vo veci mimoriadne cenovo dostupné vozidlo. Žiaľ, model Nano sa nestal predajným hitom, ako sa očakávalo a značka Tata preto z toho vyvodzuje následky.
Keďže v rámci portfólia nejde o zďaleka majoritný model, indická automobilka plánuje Nano prestať vyrábať. Prvotne sa hovorilo o roku 2020, napokon k tomu dôjde oveľa skôr. Za posledné mesiace značka vyrobila skrz enormne nízky dopyt len pár exemplárov, a teda najlacnejší automobil na svete sa prestane vyrábať paradoxne kvôli malému záujmu. Zďaleka teda neplatí, že čím je nižšia cena, tým sú väčšie predaje.