Dvorný úpravca pristupuje na elektrické ústrojenstvo.
V prípade modelu A6 sa vzhľadom k nedávnemu odhaleniu úplne novej generácie začína čoraz netrpezlivejšie očakávať príchod vrcholného variantu s dobre známym označením RS6. Ani súčasné, pomaly už odchádzajúce vyhotovenie však zďaleka nie je na zahodenie, práve naopak. Svoje o tom vedia v spoločnosti ABT Sportsline, ktorá sa dlhodobo venuje úprave koncernových modelov.
Nemeckí tuneri si najnovšie zobrali na paškál práve spomínanú RS6-ku od Audi, ktorá v "základnej" verzii z osemvalca dokáže vydolovať 412 kW/560 koní. ABT-čko už síce za sebou má niekoľko brutálnych úprav jedného z najikonickejších športových kombíkov na svete, tentokrát ale prezentujú oveľa väčšiu senzáciu. Tá nesie označenie RS6-E, ako pritom naznačuje posledné písmeno, jej podstatou je integrovaný elektromotor, ktorý spolu s V8-čkou predvádza veľké divadlo.
Dvakrát preplňovaná 4-litrová V8-čka disponuje zvýšeným výkonom na úroveň 537 kW/730 koní, zďaleka ale nejde o posledné slovo. Už i táto hodnota je na rodinné kombi vskutku pozoruhodná, technici z ABT ale do prevodovky integrovali elektromotor, ktorý môže vodič nad rýchlosťou 100 km/h prebudiť a citeľne tak navýšiť potenciál RS6-ky. Na zadné kolesá vďaka tomu poputuje ďalších 288 koní, čím v daný moment dokáže celá sústava poskytovať výkon až 1018 koní a 1291 N.m.
Akceleráciu z 0 na 100 km/h vie RS6-E absolvovať už za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom na úrovni až 320 km/h. Energia pre onen elektromotor prichádza spod podlahy batožinového priestoru, kde si miesto našli akumulátory s kapacitou 13,6 kW. Prídavný systém síce navýšil hmotnosť vozidla o citeľných 200 kilogramov, rýchlostné parametre však hovoria jasnou rečou. Vzhľadom k prítomnosti "zelenej" technológie sa daný exemplár sfarbil do príslušnej farby, o čom svedčí nielen mohutný bodykit, špecifické 21" disky, ale aj detaily v interiéri. Cena zatiaľ známa nie je, RS6-E je zatiaľ stále v rovine vývoja.