Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 17. 1. 2021 meniny má Nataša

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
11. apríl 2018, 12:36

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami

Tradične kombi dostalo netradičnejšie strihnutú zadnú časť.

Martin Mičuda
11. apríl 2018, 12:36
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami
Zdroj: audi-mediacenter.com

Len vo februári sme spoznali novú, v poradí už 5. generáciu Audi A6, no a krátko po jej autosalónovej premiére v Ženeve nám nemecká automobilka servíruje praktickejší variant s tradičným dodatkom Avant. Ako sa čakalo, kombík kopíruje dizajnový jazyk posledných noviniek, zásadnejšou zmenou však predsa len prešla hlavne zadná časť. Ak sa verejnosť zväčša zhodovala v tom, že nový sedan pôsobí skôr ako rozsiahlejší facelift než úplne nový model, práve prichádzajúci Avant koncovými partiami medzigeneračne pôsobí podstatne dynamickejšie a štýlovejšie.

 

Ostatne, ľudia z radov Audi nedávno prehlásili, že do portfólia sa nechystajú začleníť osobitné kombi v štýle Shooting Braku, nakoľko práve A6 Avant takýto počin zastúpi. Neklamali. Strecha totiž klesá smerom vzad naozaj rýchlejšie, pričom zadný stĺpik zoviera menší uhol, čim dodáva koncovým paritám dynamickejší podtón. Zadok tak má väčší šmrnc, o čo svedčia aj navzájom prepojené LED-kové svetlá s prepracovanou grafikou. Predok vozidla je po dizajnovej stránke totožný so sedanom, vpredu tak dominuje široká 6-uholníková maska, HD Matrix-LED svetlomety, zatiaľ čo na bokoch zaujmú masívnejšie blatníky.

 

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Ako v sedane, tak aj v terajšom kombi platilo, že jeho interiér už jednoducho naozaj s novým E-čkom a 5-kou zďaleka nestíhal držať krok a bol azda najslabšou stránkou odchádzajúceho modelu. Medzigeneračne však neostal kameň na kameni. Koncepčne sme na úrovni väčších noviniek, ani tu teda nechýba trojica veľkoplošných obrazoviek - 12,3″ Audi Virtual Cockpit s vylepšeným rozlíšením, 10,1″ displej infotainmentu hore a napokon spodný 8,6″ displej určený primárne pre ventiláciu.

 

Samotný návrh palubnej dosky je v zásade identický s tým, aký sme spoznali v novej A7-čke, čo v konečnom dôsledku ani neprekvapí - tak ako trieda E a CLS, či rad 5 a 6, tak aj technicky identické modely A6 a A7 ponúkajú rovnakú nielen techniku, ale aj vnútorný vizuál. Vrchná časť patrí horizontálnej línii so zapustenými výduchmi klimatizácie, plusom je zredukovanie plôch s klavírnym lakom. V tomto prípade je, pochopiteľne, najpodstatnejší údaj o veľkosti batožinového priestoru.

 

Kufor má síce naďalej zhodných 565 litrov, automobilka však vyzdvihuje jeho lepšie osvetlenie, pričom po sklopení sedadiel delených v pomere 40:20:40 vznikne úplne rovná plocha a až 1680 litrov. Veko batožinového priestoru je pritom plne elektricky ovládané už v rámci základnej výbavy. 

 

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Pod kapotou sa v zmysle predpokladov nachádzajú osvedčené agregáty, avšak vo vynovených podobách. Úvodná ponuka počíta s dvojicou šesťvalcových agregátov - 55 TFSI, teda benzínový 3-liter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatiaľ čo naftovú ponuku zastreší variant 50 TDI, čiže naftový šesťvalec s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. V oboch prípadoch sme opäť svedkami nielen pohonu quattro, ale aj mild-hybrid technológie, ktorá za prítomnosti primárnej 48 V siete dokáže ušetriť až 0,7 l/100 km. Benzínový model akceleruje na stovku za vyše 5 sekúnd, o jeho sprevodovanie sa postará 7-stupňový S tronic, naopak, dieselový variant disponuje až 8-stupňovým tiptronicom.

 

Pravdou je, že vedľa pohonu quattro bude po ruke aj quattro ultra. Jeho podstatou je primárne predný pohon, ku ktorému sa údajne v extrémne rýchlom čase vie pripojiť ten zadný. Zatiaľ nie je úplne jasné, v ktorých modeloch nájdeme klasické quattro a v ktorých quattro s dodatkom ultra. Po vzore sedanu môžeme neskôr očakávať i príchod 2-litrových naftových vyhotovení 40 TDI (150 kW a 400 N.m) či verzie 45 TDI (170 kW a 500 N.m.). Samozrejme, najväčšia pozornosť sa bude upriamovať do vrcholného modelu RS6 Avant, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou palety verzií. Presné informácie zatiaľ nemáme, hovorí sa však aj o hybridnej verzii, nechajme sa však prekvapiť.

 

 

Zobraziť galériu 8
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
17
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.