Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
11. apríla 2018 o 12:36
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Tradične kombi dostalo netradičnejšie strihnutú zadnú časť.

Len vo februári sme spoznali novú, v poradí už 5. generáciu Audi A6, no a krátko po jej autosalónovej premiére v Ženeve nám nemecká automobilka servíruje praktickejší variant s tradičným dodatkom Avant. Ako sa čakalo, kombík kopíruje dizajnový jazyk posledných noviniek, zásadnejšou zmenou však predsa len prešla hlavne zadná časť. Ak sa verejnosť zväčša zhodovala v tom, že nový sedan pôsobí skôr ako rozsiahlejší facelift než úplne nový model, práve prichádzajúci Avant koncovými partiami medzigeneračne pôsobí podstatne dynamickejšie a štýlovejšie.

Ostatne, ľudia z radov Audi nedávno prehlásili, že do portfólia sa nechystajú začleníť osobitné kombi v štýle Shooting Braku, nakoľko práve A6 Avant takýto počin zastúpi. Neklamali. Strecha totiž klesá smerom vzad naozaj rýchlejšie, pričom zadný stĺpik zoviera menší uhol, čim dodáva koncovým paritám dynamickejší podtón. Zadok tak má väčší šmrnc, o čo svedčia aj navzájom prepojené LED-kové svetlá s prepracovanou grafikou. Predok vozidla je po dizajnovej stránke totožný so sedanom, vpredu tak dominuje široká 6-uholníková maska, HD Matrix-LED svetlomety, zatiaľ čo na bokoch zaujmú masívnejšie blatníky.

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ako v sedane, tak aj v terajšom kombi platilo, že jeho interiér už jednoducho naozaj s novým E-čkom a 5-kou zďaleka nestíhal držať krok a bol azda najslabšou stránkou odchádzajúceho modelu. Medzigeneračne však neostal kameň na kameni. Koncepčne sme na úrovni väčších noviniek, ani tu teda nechýba trojica veľkoplošných obrazoviek - 12,3″ Audi Virtual Cockpit s vylepšeným rozlíšením, 10,1″ displej infotainmentu hore a napokon spodný 8,6″ displej určený primárne pre ventiláciu.

Odporúčané
Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd Audi vylepšuje elektrickú sústavu modelu Q4 e-tron. Výsledkom je vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie aj väčší dojazd 27. septembra 2023 o 10:00

Samotný návrh palubnej dosky je v zásade identický s tým, aký sme spoznali v novej A7-čke, čo v konečnom dôsledku ani neprekvapí - tak ako trieda E a CLS, či rad 5 a 6, tak aj technicky identické modely A6 a A7 ponúkajú rovnakú nielen techniku, ale aj vnútorný vizuál. Vrchná časť patrí horizontálnej línii so zapustenými výduchmi klimatizácie, plusom je zredukovanie plôch s klavírnym lakom. V tomto prípade je, pochopiteľne, najpodstatnejší údaj o veľkosti batožinového priestoru.

Kufor má síce naďalej zhodných 565 litrov, automobilka však vyzdvihuje jeho lepšie osvetlenie, pričom po sklopení sedadiel delených v pomere 40:20:40 vznikne úplne rovná plocha a až 1680 litrov. Veko batožinového priestoru je pritom plne elektricky ovládané už v rámci základnej výbavy. 

Nové Audi A6 prichádza v praktickej podobe. Avant púta dynamickejšími a štýlovejšími krivkami
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Pod kapotou sa v zmysle predpokladov nachádzajú osvedčené agregáty, avšak vo vynovených podobách. Úvodná ponuka počíta s dvojicou šesťvalcových agregátov - 55 TFSI, teda benzínový 3-liter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatiaľ čo naftovú ponuku zastreší variant 50 TDI, čiže naftový šesťvalec s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. V oboch prípadoch sme opäť svedkami nielen pohonu quattro, ale aj mild-hybrid technológie, ktorá za prítomnosti primárnej 48 V siete dokáže ušetriť až 0,7 l/100 km. Benzínový model akceleruje na stovku za vyše 5 sekúnd, o jeho sprevodovanie sa postará 7-stupňový S tronic, naopak, dieselový variant disponuje až 8-stupňovým tiptronicom.

Odporúčané
Najväčšie SUV od Audi prešlo modernizáciou, vynovená Q8-čka má nové laserové svetlá a silné motory pod kapotou Najväčšie SUV od Audi prešlo modernizáciou, vynovená Q8-čka má nové laserové svetlá a silné motory pod kapotou 8. septembra 2023 o 15:30

Pravdou je, že vedľa pohonu quattro bude po ruke aj quattro ultra. Jeho podstatou je primárne predný pohon, ku ktorému sa údajne v extrémne rýchlom čase vie pripojiť ten zadný. Zatiaľ nie je úplne jasné, v ktorých modeloch nájdeme klasické quattro a v ktorých quattro s dodatkom ultra. Po vzore sedanu môžeme neskôr očakávať i príchod 2-litrových naftových vyhotovení 40 TDI (150 kW a 400 N.m) či verzie 45 TDI (170 kW a 500 N.m.). Samozrejme, najväčšia pozornosť sa bude upriamovať do vrcholného modelu RS6 Avant, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou palety verzií. Presné informácie zatiaľ nemáme, hovorí sa však aj o hybridnej verzii, nechajme sa však prekvapiť.

Domov
Zdieľať
Diskusia