Mark Zuckerberg prišiel s novým nápadom. Chce zabrániť šíreniu dezimformácií pomocou vlastných správ na Facebooku.
Sociálna sieť má za sebou turbulentné obdobie, no svoj boj o miesto na mediálnom trhu zatiaľ nevzdáva. Šéf Facebooku sa nedávno odhodlal k veľkému kroku. Sľubuje totiž, že sa na jeho stránke objaví úplne nová zložka. Facebook bude tvoriť vlastné správy.
Podľa Zuckerberga je veľkým problémom rýchle šírenie nepravdivých informácií po sociálnych sieťach. Na sebavyjadrenie ich využívajú rôzny trollovia a konšpirátori, ktorí si svoje tvrdenia neoveria a hlásajú dezimformácie. Aj keď sa o to stránka už minulosti niekoľkokrát pokúšala, hoaxi úplne regulovať nedokáže. Facebook verí, že ich správy by mohli zlepšiť povedomie o hodnoverných zdrojoch.
Nemalo by ísť o žiadnu internú spravodajskú službu, sieť chce zaplatiť známe médiá ako CNN, ABC či Fox, aby s nimi spolupracovali na tvorbe obsahu. Moderátorov a novinárov tiež plánujú pozbierať zo známych spravodajských programov a vsadiť tak na veľké mená.
Pôjde o originálny obsah špeciálne vytvorený pre Facebook a celý projekt bude viesť Campbell Brown, vedúci spravodajstva. "Snažíme sa nájsť kvalitných partnerov, ktorí už teraz robia dobré správy a pozná ich široké publikom," povedal pre denník Independent.
Správy plánujú spustiť na novej sekcii stránky s názvom "Facebook Watch". Pri tvorbe chcú, čo najviac spolupracovať s publikom. Sieť má nad klasickou televíziou hneď niekoľko výhod. Môže priamo komunikovať s diváckou odozvou v komentároch a využívať možnosti verejného hlasovania.
"Facebook je odhodlaný novú sekciu spustiť a chcú vytvoriť obsah, čo bude prospešný pre vydávateľov aj publikom," vyjadril svoje pozitívne očakávania Jason Ehric, viceprezident televízie Fox.
Stránka však musí čeliť aj kritike. Momentálne je vedená iba ako sociálna sieť, no podľa odborníkov by k Facebooku mali pristupovať skôr ako ku mediálnej spoločnosti. Doteraz správy iba šírila, ale tontokrát sa chystá dokonca aj na ich vytváranie. Mark Zuckerberg však takéto označenie odmieta.