Zopár zaujímavých štatistík z amerického prostredia, ktoré vo veľkej miere súvisia aj s našou mládežou.
Ešte kedysi veľmi dávno, kedy neboli sociálne siete tak dominantné, sme využívali na komunikáciu prevažne svoje telefóny, teda SMS-ky a hovory. Neskôr sa do popredia dostal Pokec a rôzne prvotné zahraničné platformy, následne Facebook a ďalšie novinky pre dané obdobia.
Súčasných 5 najpopulárnejších sociálnych sietí snáď ani nemusíme predstavovať. Používa ich takmer každý z nás minimálne raz denne. Síce nás primárne nezaujímajú ich akcie, trhové hodnoty, ale väčšinou možnosti, ktoré poskytujú a plány chystajúce sa realizovať. A, samozrejme, popularita medzi verejnosťou.
Nezisková organizácia Pew Research Center sídliaca v metropole Spojených štátov amerických vyhotovila prieskum zaoberajúci sa obľúbenosťou jednotlivých dostupných sociálnych sietí. Zameraný bol na americkú mládež, teda na tamojších tínedžerov. Poďme sa pozrieť na niekoľko výsledných grafov.
Z prvého vyplýva neodškriepiteľný fakt, že súčasným lídrom je práve YouTube so ziskom až 85 %. Na druhom mieste zaparkoval Instagram (72 %), no a ani na tretej pozícii sa neocitol Facebook, ale Snapchat (69 %). Modrá sociálna sieť si kvôli prepadu pripísala štvrté miesto s priemernými 51 %. Čo sa týka otázky "Ktorú sociálnu sieť využívate najčastejšie?", je v USA odpoveďou práve Snapchat a potom YouTube. Facebook opätovne príliš nebodoval.
Zaujímavý je aj ďalší fakt. Podľa finančného príjmu sa anketári rozhodli zistiť, ktorí ľudia využívajú Facebook. Z vyššie uvedených dát vyplýva, že čím menej má daná osoba financií, tým častejšie využíva Facebook.
Čo s týka efektov sociálnych sietí. 31 % respondentov uviedlo, že na nich majú pozitívnu odozvu, 45 % zostalo neutrálnych a 24 % dostávajú zasa negatívnu odozvu.
Hlavné dôvody pozitív sú:
- spojenie s rodinou a priateľmi (40%)
- prístup k informáciám a novinkám (16%)
- vyhľadávanie osôb s rovnakými záujmami (15%)
- ďalšie
Hlavné dôvody negatív sú:
- šikana (27%)
- nedostatok interpersonálneho kontaktu (17%)
- nerealistické vyobrazenia životov ostatných ľudí (15%)
- ďalšie
Prístup zo smartfónu alebo počítača či notebooku? Mladí Američania majú prevažne možnosť využívať oba spôsoby, no populárnejšie sú práve telefóny a ich aplikácie, čo využíva 95 % mladých. Ďalšie zaujímavosti v tabuľke vyššie.
A na záver - "ako často ste online?" Kým v rokoch 2014/2015 bolo takmer neustále na sieti 24 % respondentov, v súčasnosti už 45 %. Najviac však prevažovala odpoveď "niekoľkokrát denne". A čo vy?
Ak vás dané štatistiky bavili, určite sa prekliknite na kompletný výskum na tomto odkaze.