Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
1. júna 2018, 22:31
Čas čítania 0:00
Tomáš Blahuta

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

TECH FACEBOOK INSTAGRAM YOUTUBE
Uložiť Uložené

Zopár zaujímavých štatistík z amerického prostredia, ktoré vo veľkej miere súvisia aj s našou mládežou.

Ešte kedysi veľmi dávno, kedy neboli sociálne siete tak dominantné, sme využívali na komunikáciu prevažne svoje telefóny, teda SMS-ky a hovory. Neskôr sa do popredia dostal Pokec a rôzne prvotné zahraničné platformy, následne Facebook a ďalšie novinky pre dané obdobia.

Súčasných 5 najpopulárnejších sociálnych sietí snáď ani nemusíme predstavovať. Používa ich takmer každý z nás minimálne raz denne. Síce nás primárne nezaujímajú ich akcie, trhové hodnoty, ale väčšinou možnosti, ktoré poskytujú a plány chystajúce sa realizovať. A, samozrejme, popularita medzi verejnosťou.

Nezisková organizácia Pew Research Center sídliaca v metropole Spojených štátov amerických vyhotovila prieskum zaoberajúci sa obľúbenosťou jednotlivých dostupných sociálnych sietí. Zameraný bol na americkú mládež, teda na tamojších tínedžerov. Poďme sa pozrieť na niekoľko výsledných grafov.

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

Z prvého vyplýva neodškriepiteľný fakt, že súčasným lídrom je práve YouTube so ziskom až 85 %. Na druhom mieste zaparkoval Instagram (72 %), no a ani na tretej pozícii sa neocitol Facebook, ale Snapchat (69 %). Modrá sociálna sieť si kvôli prepadu pripísala štvrté miesto s priemernými 51 %. Čo sa týka otázky "Ktorú sociálnu sieť využívate najčastejšie?", je v USA odpoveďou práve Snapchat a potom YouTube. Facebook opätovne príliš nebodoval.

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

Zaujímavý je aj ďalší fakt. Podľa finančného príjmu sa anketári rozhodli zistiť, ktorí ľudia využívajú Facebook. Z vyššie uvedených dát vyplýva, že čím menej má daná osoba financií, tým častejšie využíva Facebook.

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

Čo s týka efektov sociálnych sietí. 31 % respondentov uviedlo, že na nich majú pozitívnu odozvu, 45 % zostalo neutrálnych a 24 % dostávajú zasa negatívnu odozvu.

Hlavné dôvody pozitív sú:
- spojenie s rodinou a priateľmi (40%)

- prístup k informáciám a novinkám (16%)

- vyhľadávanie osôb s rovnakými záujmami (15%)

- ďalšie

Hlavné dôvody negatív sú:

- šikana (27%)

- nedostatok interpersonálneho kontaktu (17%)

- nerealistické vyobrazenia životov ostatných ľudí (15%)

- ďalšie

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

Prístup zo smartfónu alebo počítača či notebooku? Mladí Američania majú prevažne možnosť využívať oba spôsoby, no populárnejšie sú práve telefóny a ich aplikácie, čo využíva 95 % mladých. Ďalšie zaujímavosti v tabuľke vyššie.

Lídrom sociálnych sietí je YouTube a 45 % mladých ľudí je v roku 2018 online každý deň, tvrdí prieskum

A na záver - "ako často ste online?" Kým v rokoch 2014/2015 bolo takmer neustále na sieti 24 % respondentov, v súčasnosti už 45 %. Najviac však prevažovala odpoveď "niekoľkokrát denne". A čo vy?

Ak vás dané štatistiky bavili, určite sa prekliknite na kompletný výskum na tomto odkaze.

Domov
Zdieľať
Diskusia