Streda 26. 9. 2018 meniny má Edita

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
zdroj: facebook.com

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad

Nová aktualizácia Facebooku sa nepáči takmer nikomu. Právom.

22. október 2017, 18:44

Nová aktualizácia Facebooku sa nepáči takmer nikomu. Právom.

Facebook pred niekoľkými dňami nadelil Slovákom novú aktualizáciu a ako si môžeš prečítať napríklad v diskusii pod čánkom venovaným tejto téme, takmer nikto sa so zmenami nestotožňuje. Modrá sociálna sieť rozdelila klasický feed na dva - Novinky a Prieskumník (Explore). Prvá časť je venovaná všetkému, čo súvisí s facebookovými priateľmi. Druhá časť sa zasa venuje facebookovým stránkam, vtipným videám, memes, článkom, obrázkom či jednoduchým statusom. Medzi sekciami si treba ručne prepínať, čo sa na smartfónoch často deje s rôznymi chybami. Na počítačových verziách zasa všetko prebieha skrz miniatúrne tlačidlo v ľavom hornom rohu obrazovky. Skrátka a jasne, nájsť dobrého slova na Prieskumník je fakt dosť náročné. No v čom presne spočívajú jeho nevýhody?

 

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad

Obsah tvojich priateľov je často nudný

Facebook automaticky považuje Novinky za hlavnú sekciu. Zapneš aplikáciu, si v Novinkách. Zadáš facebook.com, si v Novinkách. Predpokladá sa, že Facebook sa takto snaží navrátiť späť ten sociálny faktor, ktorý dominoval sociálnej sieti pri jej vzniku, problém však je, že sa jej to väčšinou vôbec nedarí. Ak teraz zablúdiš do Noviniek, čo uvidíš medzi prvými príspevkami? Ja vidím niekoho zmenu profilovky, zdieľanie pesničky z YouTube, že sa niekto označil na nejakú udalosť, ktorá má byť názvom strašne vtipná, no nevydalo (konkrétne Výstava lietajúcich prasiat s Alzheimerovou chorobou); ďalšia podobná udalosť (Žranie suchej pletenky), príspevok úplne neznámeho človeka do facebookovej skupiny, zdieľanie testu, ktorý ti nájde prvé písmeno tvojho najnovšieho frajera; asi štyri reklamy a tri odporúčania na to, aby som si pár ľudí pridal do priateľov. Skrátka a jasne - aspoň štyri pätiny sú hlúposti, o ktoré nikto nestojí.

 

Príspevok o tom, ako môj priateľ komentoval udalosť na ktorej sa účastní nejaký úplne náhodný človek, udalosť sa nedeje v okolí a navyše je to wannabe-vtipný spam.

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad

 

Navyše, mnoho ľudí si dnes dáva poriadne veľký pozor na to, čo vypustia na svoj profil a voľnejšie sa správajú k svojmu Snapchatu, Twitteru či Instagramu. To znamená, že to často nekončí len pri tom, ako sa niekto pridá na udalosť, o ktorej fakt nepotrebuješ vedieť. Facebook sa podľa slov jeho hovorcu snaží personalizovať obsah, no pritom ti tlačí Výstavu lietajúcich prasiat s Alzheimerovou chorobou.

 

Tým, že obsahu býva málo, dostávajú často priestor úžasné informácie ako Tvoj priateľ REAGOVAL NA KOMENTÁR tvojho nie-priateľa pod príspevkom ďalšieho cudzieho človeka. Facebook v tomto prípade varí z vody a nejde mu to. Novinky sú absolútne nezaujímavé a slúžia len na to, aby po nich niekto hodil desiatky fotiek svojho bábätka.

 

Denná dávka zábavy je preč

Prieskumník je doslova zaspamovaný tupými videami. Highlighty z hier, o ktoré si nikdy neprejavil záujem, desiatky roztomilých zvierat a tak ďalej. Do Prieskumníka Facebook hodil príspevky od tebou lajknutých stránok, no spolu s nimi ukazuje aj posty od stránok, ktoré lajknuté nemáš. A to pochopiteľne na úkor tých, ktoré sleduješ. Z hlavy si dokážem vybaviť niekoľko stránok, na ktoré najčastejšie reagujem, v Prieskumníku teraz nevidím ani jednu z nich. Teda miesto toho, aby Facebook v Prieskumníku priniesol zábavu alebo obsah, ktorý chceš sledovať a podporu mu vyjadruješ lajkom, prináša ti hlúposti. Zdá sa, že Prieskumník dáva prednosť globálne populárnym príspevkom ako vtipné šteniatka miesto príspevkom, ktorým dávaš prednosť ty.

 

Facebook predhadzuje témy, o ktoré používateľ nikdy neprejavil záujem. A to najmä hry, poslednou dobou predovšetkým PUBG. Facebook tvrdí, že personalizuje obsah, no miesto toho zatiaľ každému predhadzuje príspevky, ktorým sa darí globálne, no teba tá téma vôbec nemusí zaujímať.

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad

Veď to ani nerobí to, čo má

Nie je potvrdené, či je to chyba alebo nie, no Facebook Prieskumník nezobrazuje príspevky chronologicky a ich poradie sa nedá nastaviť. V Prieskumníku sú príspevky nahádzané tak, ako to Facebook chce a ty si nútený sa prehrabávať haldami odpadu, kým sa dopracuješ k tomu, prečo niektoré stránky naozaj lajkuješ a sleduješ. Bežne sa navyše stáva, že sú v Prieskumníku príspevky za poslednú hodinu alebo dve, zo včerajška už nie. No aj napriek tomu sa tam akýmsi zázrakom zjaví post starý päť mesiacov a Facebook ho prezentuje ako horúcu novinku. Obsah sa navyše neobnovuje veľmi často a tak ak si otvoríš Facebook raz a potom znovu o polhodinu, feed bude takmer úplne rovnaký.

 

Reklama, reklama, reklama

Niet žiadnym tajomstvom, že Facebook si touto zmenou príde na naozaj značný balík peňazí. Ľudia sa budú učiť používať Prieskumník dlhú dobu, čím budú trpieť práve príspevky zaradené v Prieskumníku. Inými slovami, facebookové stránky majú poriadny problém s dosahom a je jedno, či je to obrovská televízia alebo malá fotografická firmička. Niektorým médiám spadol v prvý deň dosah na 20% pôvodných hodnôt.


Aby si tieto stránky udržali nejakú facebookovú prezenciu, musia tým pádom investovať do reklamy, ktorá sa zjavuje predovšetkým v Novinkách. A teda v tom druhom feede pre priateľov, v tom, kam ťa Facebook automaticky navádza. Ak si ním teraz prescrolluješ, medzi desiatimi príspevkami budú minimálne tri alebo štyri reklamné, čo je otravné predovšetkým na mobilných zariadeniach.

 

Niekoľko ľudí stále nevie, že niečo ako Prieskumník existuje

Jasné, médiá o tom píšu. No kde ich človek nájde? V Prieskumníku. O ktorom mnoho ľudí netuší. Facebook príchod tejto príšernej funkcie neoznámil, neohlásil a nedal o ňom nijakým spôsobom vedieť. Informáciu dal používateľom len skrz mobilnú aplikáciu, a to pomocou okienka, ktorým hlása všelijaké bezpredmetné zmeny, je tak jasné, že ho hneď každý zavrel bez prečítania si obsahu. Mladí ľudia si zmenu povšimnú takmer hneď, no staršia generácia môže zažívať o niečo výraznejšie problémy.

Páči sa ti Prieskumník?
Áno.
179 hlasov
Nie!
1445 hlasov
Foto: facebook.com Tagy: facebook, prieskumník
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.