Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. októbra 2017, 18:44
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad

ZAUJÍMAVOSTI FACEBOOK
Uložiť Uložené

Nová aktualizácia Facebooku sa nepáči takmer nikomu. Právom.

Facebook pred niekoľkými dňami nadelil Slovákom novú aktualizáciu a ako si môžeš prečítať napríklad v diskusii pod čánkom venovaným tejto téme, takmer nikto sa so zmenami nestotožňuje. Modrá sociálna sieť rozdelila klasický feed na dva - Novinky a Prieskumník (Explore). Prvá časť je venovaná všetkému, čo súvisí s facebookovými priateľmi. Druhá časť sa zasa venuje facebookovým stránkam, vtipným videám, memes, článkom, obrázkom či jednoduchým statusom. Medzi sekciami si treba ručne prepínať, čo sa na smartfónoch často deje s rôznymi chybami. Na počítačových verziách zasa všetko prebieha skrz miniatúrne tlačidlo v ľavom hornom rohu obrazovky. Skrátka a jasne, nájsť dobrého slova na Prieskumník je fakt dosť náročné. No v čom presne spočívajú jeho nevýhody?

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad
Zdroj: facebook.com

Obsah tvojich priateľov je často nudný

Facebook automaticky považuje Novinky za hlavnú sekciu. Zapneš aplikáciu, si v Novinkách. Zadáš facebook.com, si v Novinkách. Predpokladá sa, že Facebook sa takto snaží navrátiť späť ten sociálny faktor, ktorý dominoval sociálnej sieti pri jej vzniku, problém však je, že sa jej to väčšinou vôbec nedarí. Ak teraz zablúdiš do Noviniek, čo uvidíš medzi prvými príspevkami? Ja vidím niekoho zmenu profilovky, zdieľanie pesničky z YouTube, že sa niekto označil na nejakú udalosť, ktorá má byť názvom strašne vtipná, no nevydalo (konkrétne Výstava lietajúcich prasiat s Alzheimerovou chorobou); ďalšia podobná udalosť (Žranie suchej pletenky), príspevok úplne neznámeho človeka do facebookovej skupiny, zdieľanie testu, ktorý ti nájde prvé písmeno tvojho najnovšieho frajera; asi štyri reklamy a tri odporúčania na to, aby som si pár ľudí pridal do priateľov. Skrátka a jasne - aspoň štyri pätiny sú hlúposti, o ktoré nikto nestojí.

Príspevok o tom, ako môj priateľ komentoval udalosť na ktorej sa účastní nejaký úplne náhodný človek, udalosť sa nedeje v okolí a navyše je to wannabe-vtipný spam.

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad
Zdroj: facebook.com

Navyše, mnoho ľudí si dnes dáva poriadne veľký pozor na to, čo vypustia na svoj profil a voľnejšie sa správajú k svojmu Snapchatu, Twitteru či Instagramu. To znamená, že to často nekončí len pri tom, ako sa niekto pridá na udalosť, o ktorej fakt nepotrebuješ vedieť. Facebook sa podľa slov jeho hovorcu snaží personalizovať obsah, no pritom ti tlačí Výstavu lietajúcich prasiat s Alzheimerovou chorobou.

Tým, že obsahu býva málo, dostávajú často priestor úžasné informácie ako Tvoj priateľ REAGOVAL NA KOMENTÁR tvojho nie-priateľa pod príspevkom ďalšieho cudzieho človeka. Facebook v tomto prípade varí z vody a nejde mu to. Novinky sú absolútne nezaujímavé a slúžia len na to, aby po nich niekto hodil desiatky fotiek svojho bábätka.

Denná dávka zábavy je preč

Prieskumník je doslova zaspamovaný tupými videami. Highlighty z hier, o ktoré si nikdy neprejavil záujem, desiatky roztomilých zvierat a tak ďalej. Do Prieskumníka Facebook hodil príspevky od tebou lajknutých stránok, no spolu s nimi ukazuje aj posty od stránok, ktoré lajknuté nemáš. A to pochopiteľne na úkor tých, ktoré sleduješ. Z hlavy si dokážem vybaviť niekoľko stránok, na ktoré najčastejšie reagujem, v Prieskumníku teraz nevidím ani jednu z nich. Teda miesto toho, aby Facebook v Prieskumníku priniesol zábavu alebo obsah, ktorý chceš sledovať a podporu mu vyjadruješ lajkom, prináša ti hlúposti. Zdá sa, že Prieskumník dáva prednosť globálne populárnym príspevkom ako vtipné šteniatka miesto príspevkom, ktorým dávaš prednosť ty.

Facebook predhadzuje témy, o ktoré používateľ nikdy neprejavil záujem. A to najmä hry, poslednou dobou predovšetkým PUBG. Facebook tvrdí, že personalizuje obsah, no miesto toho zatiaľ každému predhadzuje príspevky, ktorým sa darí globálne, no teba tá téma vôbec nemusí zaujímať.

5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad
Zdroj: facebook.com
5 obrovských nevýhod, ktoré priniesol Facebook Prieskumník. Tvoji priatelia sú nudní a väčšina podsúvaného obsahu je odpad
Zdroj: facebook.com

Veď to ani nerobí to, čo má

Nie je potvrdené, či je to chyba alebo nie, no Facebook Prieskumník nezobrazuje príspevky chronologicky a ich poradie sa nedá nastaviť. V Prieskumníku sú príspevky nahádzané tak, ako to Facebook chce a ty si nútený sa prehrabávať haldami odpadu, kým sa dopracuješ k tomu, prečo niektoré stránky naozaj lajkuješ a sleduješ. Bežne sa navyše stáva, že sú v Prieskumníku príspevky za poslednú hodinu alebo dve, zo včerajška už nie. No aj napriek tomu sa tam akýmsi zázrakom zjaví post starý päť mesiacov a Facebook ho prezentuje ako horúcu novinku. Obsah sa navyše neobnovuje veľmi často a tak ak si otvoríš Facebook raz a potom znovu o polhodinu, feed bude takmer úplne rovnaký.

Reklama, reklama, reklama

Niet žiadnym tajomstvom, že Facebook si touto zmenou príde na naozaj značný balík peňazí. Ľudia sa budú učiť používať Prieskumník dlhú dobu, čím budú trpieť práve príspevky zaradené v Prieskumníku. Inými slovami, facebookové stránky majú poriadny problém s dosahom a je jedno, či je to obrovská televízia alebo malá fotografická firmička. Niektorým médiám spadol v prvý deň dosah na 20% pôvodných hodnôt.


Aby si tieto stránky udržali nejakú facebookovú prezenciu, musia tým pádom investovať do reklamy, ktorá sa zjavuje predovšetkým v Novinkách. A teda v tom druhom feede pre priateľov, v tom, kam ťa Facebook automaticky navádza. Ak si ním teraz prescrolluješ, medzi desiatimi príspevkami budú minimálne tri alebo štyri reklamné, čo je otravné predovšetkým na mobilných zariadeniach.

Niekoľko ľudí stále nevie, že niečo ako Prieskumník existuje

Jasné, médiá o tom píšu. No kde ich človek nájde? V Prieskumníku. O ktorom mnoho ľudí netuší. Facebook príchod tejto príšernej funkcie neoznámil, neohlásil a nedal o ňom nijakým spôsobom vedieť. Informáciu dal používateľom len skrz mobilnú aplikáciu, a to pomocou okienka, ktorým hlása všelijaké bezpredmetné zmeny, je tak jasné, že ho hneď každý zavrel bez prečítania si obsahu. Mladí ľudia si zmenu povšimnú takmer hneď, no staršia generácia môže zažívať o niečo výraznejšie problémy.

Anketa:
Páči sa ti Prieskumník?
Áno.
Nie!
Áno.
11 %
179 Hlasov
Nie!
89 %
1447 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia