Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. septembra 2017 o 10:35
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Luxusný kórejský konkurent BMW radu 3 je na svete. Genesis G70 zaujme dizajnom i slušnou technikou

TECH BMW GENESIS RAD 4
Uložiť Uložené

Sedan strednej triedy z dielne značky Genesis je konečne realitou.

Hyundai sa posledné roky najmä Európanom snaží čoraz viac dokazovať, že s podznačkou Genesis to myslí na starom kontinente smrteľne vážne. Dôkazom je model G80, ktorý svojou mimoriadne atraktívnou cenovou politikou skutočne zamiešal karty a v konečnom dôsledku čoraz viac negatívne ovplyvňuje predaje nemeckej prémiovej trojky. Iste, podstatne nižšia cena dá o sebe vedieť v niektorých detailoch a rovnako tak G80-ka nemá až takú prestíž a status na trhu, jej pomer cena/výkon je naozaj na zamyslenie. Obdobne, dokonca ešte razantnejšie chce Genesis zabojovať v rámci strednej triedy, no a postarať sa o to má ďalší dôležitý model - G70.

Úhlavný konkurent najmä radu 3 od BMW, ale aj vozidlám ako Audi A4, Mercedes-Benz triedy C či Jaguar XE sa svetu predstavuje mimo autosalónu vo Frankfurte a zaujať chce svojím športovo strihnutým temperamentom. G70-ka pôsobí vyzývavo až agresívne, zároveň ale trefne kombinuje elegantné prvky. Pravdou je, že z istých uhlov pohľadu ide akoby o akúsi všehochuť či mix iných vozidiel, nakoľko Genesis stále nemá svoj úplne jednotný a jednoznačný dizajnový smer.

Luxusný kórejský konkurent BMW radu 3 je na svete. Genesis G70 zaujme dizajnom i slušnou technikou
Zdroj: www.genesisnewsusa.com

V interiéri dominujú kvalitné prvky, viacero dekórov či koža. Samozrejmosťou je plejáda asistenčných systémov, v zmysle trendov pritom nechýba ani vystupujúcí stredový displej infotainmentu. Sedan s rozmermi 4685 x 1850 x 1400 milimetrov a rázvorom 2835 milimetrov zdieľa do nemalej miery techniku s Kiou Stinger, paleta motorov pritom počíta s trojicou jednotiek - Lambda II 3.3 T-GDI (272 kW / 370 k) , Theta II 2.0 T-GDI (185 kW / 252 k) a turbodiesel R-FR 2.2 VGT (149 kW / 202 k). Automobilka uvádza, že jedinou možnosťou bude 8-stupňová automatická prevodovka, zatiaľ čo sila môže byť prenášaná výhradne na zadné alebo všetky kolesá. Vyhotovenia so zadným pohonom dostali mechanický samosvorný diferenciál, spomenúť však treba aj systém dynamického vektorovania krútiaceho momentu či adaptívne tlmiče a až 5 jazdných režimov. Model s 3,3-litrový šesťvalcom dokáže akcelerovať na stovku za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 270 km/h. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.

 
Domov
Zdieľať
Diskusia