Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 3. 12. 2020 meniny má Oldrich

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
15. september 2017, 19:18
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni

Frankfurtský autosalón je miestom, kde nemôže chýbať ani novinkami preplnený stánok Audi.

Martin Mičuda
15. september 2017, 19:18
Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni
Zdroj: audi-mediacenter.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Prvou z najväčších noviniek Audi vo Frankfurte je špičkový model RS4 Avant. Dlho-očakávaný variant bude vôbec po prvýkrát ponúkaný aj v Číne, čo je pre automobilky pochopiteľne dôležitý míľnik, najmä ak ide pravdepodobne o jediné výkonné kombi daného segmentu na čínskom trhu. Pokiaľ ide o dizajn, ten samozrejme vychádza z bežného Avantu, v zmysle tradícií však RS4-ka nabrala o približne 30 milimetrov do šírky, nakoľko blatníky vystupujú z karosérie o čosi viac. Novinka stojí štandardne na 19" kolesách, za príplatok je ale po ruke aj o číšlo väčšie obutie. Nie je pritom žiadnym prekvapením, že exteriér ako taký sa nesie v prakticky zhodnom duchu ako nedávno predstavená RS5-ka. Výraznejšie nárazníky s väčšími otvormi zaručujú agresívnejší tvar, svetlomety dostali tmavší podklad, zatiaľ čo vzadu pribudol strešný spojler, masívny difúzor a tradičné, oválne koncovky výfukov.

 

Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Spomenúť rozhodne treba aj špecifický farebný odtieň Nogaro Blue, ktorý slúži najmä ako odkaz na slávnu minulosť, nakoľko v zhodnej farbe bola lakovaná prvá generácia RS4 Avant v roku 1999. Interiér je posiaty karbónovým obkladom, respektíve jeho imitáciou, nechýba športový volant, plne digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit či head-up displej a novo-tvarované športové sedačky. Podstatnejšia je ale technika pod kapotou. 

 

Na predošlý atmosferický osemvalec musíme zabudnúť, keďže za prednú masku sa nasťahoval 2,9-litrový šesťvalec biturbo. Jeho výkonnostný potenciál siaha na úroveň 450 koní, čo je paradoxne zhodný údaj ako v prípade predchodcu. Za prítomnosti 600 N.m (plus 170 N.m) ale automobilka zaručuje lepšiu agilitu a rýchlosť. Asi nikoho neprekvapí, že poháňané sú všetky štyri kolesá, legendárne quattro tak naďalej ostáva ako jediná možnosť pohonu. Najmä vďaka nemu dokáže pekelný kombík zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Ako je ale zvykom, za príplatok je možné posunúť obmedzovač na úroveň 280 km/h, reálne ale tento kombík strednej triedy dokáže určite viac. Prítomnosť nového a hlavne menšieho motora zaručuje značne nižšiu spotrebu - značka hovorí o priemere 8,8 l/100 km. Za tým napokon stojí aj optimalizovaná 8-stupňová automatická prevodovka, či o 80 kilogramov nižšia hmotnosť ako predchodca. Nové Audi RS4 Avant začína na nemeckom trhu s cenovkou od necelých 80-tisíc €, ak však siahnete po športovom diferenciále či karbón-keramických brzdách, cenovka sa vie značne odlíšiť. 

 

Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Druhý, podstatne zaujímavejším počinom zo stajne Audi je špeciálna verzia vrcholného superšportu. R8 totiž prichádza na scénu vo vyhotovení V10 RWS, podstatnejší než samotný osemvalec je v tomto prípade ale typ pohonu. Za skratkou RWS sa ukrýva Rear Wheel Series, ide teda o R8-čku s výhradne zadným pohonom, ktorý je pre Audi skutočne nečakaný až revolučný, ostatne ide o vôbec prvú R8-čkovú zadnokolku v histórií. Absencia quattra teda robí z novinky vskutku vyhľadávaný až puristický automobil, i keď áno, manuálnu prevodovku nedostanete. Nemci stále ponúkajú svoju najväčšiu športovú pýchu výhradne s dvojspojkovou prevodovkou. Vo výsledku tak ide opäť o identickú techniku, akou sa pýši koncernové Lamborghini Huracán vo verzii LP580-2. Rozdielom je však výkon.

 

Uprostred umiestnený desaťvalec produkuje 540 koní a 540 N.m, čo je o 40 koní menej než v prípade talianskeho súrodenca. Automobilka následne uvádza o 50 kilogramov nižšiu váhu, a teda nemecký superšport váži v tomto prípade len 1590 kilogramov. Samozrejme, absencia pohonu quattro prináša o čosi pomalšiu akceleráciu - z 0 na 100 km/h akceleruje R8 V10 RWS za 3,7 sekundy (+ 0,2 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 320 km/h. RWS bude pritom po ruke aj ako variant bez strechy, kde sú napokon rýchlostné parametre tiež o čosi horšie - 3,8 sekundy a maximálka 318 km/h. Dizajnové zmeny prakticky žiadne nečakajte, odlišnosťou je len hŕstka detailov. Nakoľko vznikne len 999 kusov, každý z exemplárov sa bude v interiéri pýšiť jedinečnou plaketou. Tajomstvom pritom nie je ani to, že RWS-ko bude o niekoľko tisíc € lacnejší než klasická verzia s pohonom quattro.

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
15
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.