Frankfurtský autosalón je miestom, kde nemôže chýbať ani novinkami preplnený stánok Audi.
Prvou z najväčších noviniek Audi vo Frankfurte je špičkový model RS4 Avant. Dlho-očakávaný variant bude vôbec po prvýkrát ponúkaný aj v Číne, čo je pre automobilky pochopiteľne dôležitý míľnik, najmä ak ide pravdepodobne o jediné výkonné kombi daného segmentu na čínskom trhu. Pokiaľ ide o dizajn, ten samozrejme vychádza z bežného Avantu, v zmysle tradícií však RS4-ka nabrala o približne 30 milimetrov do šírky, nakoľko blatníky vystupujú z karosérie o čosi viac. Novinka stojí štandardne na 19" kolesách, za príplatok je ale po ruke aj o číšlo väčšie obutie. Nie je pritom žiadnym prekvapením, že exteriér ako taký sa nesie v prakticky zhodnom duchu ako nedávno predstavená RS5-ka. Výraznejšie nárazníky s väčšími otvormi zaručujú agresívnejší tvar, svetlomety dostali tmavší podklad, zatiaľ čo vzadu pribudol strešný spojler, masívny difúzor a tradičné, oválne koncovky výfukov.
Spomenúť rozhodne treba aj špecifický farebný odtieň Nogaro Blue, ktorý slúži najmä ako odkaz na slávnu minulosť, nakoľko v zhodnej farbe bola lakovaná prvá generácia RS4 Avant v roku 1999. Interiér je posiaty karbónovým obkladom, respektíve jeho imitáciou, nechýba športový volant, plne digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit či head-up displej a novo-tvarované športové sedačky. Podstatnejšia je ale technika pod kapotou.
Na predošlý atmosferický osemvalec musíme zabudnúť, keďže za prednú masku sa nasťahoval 2,9-litrový šesťvalec biturbo. Jeho výkonnostný potenciál siaha na úroveň 450 koní, čo je paradoxne zhodný údaj ako v prípade predchodcu. Za prítomnosti 600 N.m (plus 170 N.m) ale automobilka zaručuje lepšiu agilitu a rýchlosť. Asi nikoho neprekvapí, že poháňané sú všetky štyri kolesá, legendárne quattro tak naďalej ostáva ako jediná možnosť pohonu. Najmä vďaka nemu dokáže pekelný kombík zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Ako je ale zvykom, za príplatok je možné posunúť obmedzovač na úroveň 280 km/h, reálne ale tento kombík strednej triedy dokáže určite viac. Prítomnosť nového a hlavne menšieho motora zaručuje značne nižšiu spotrebu - značka hovorí o priemere 8,8 l/100 km. Za tým napokon stojí aj optimalizovaná 8-stupňová automatická prevodovka, či o 80 kilogramov nižšia hmotnosť ako predchodca. Nové Audi RS4 Avant začína na nemeckom trhu s cenovkou od necelých 80-tisíc €, ak však siahnete po športovom diferenciále či karbón-keramických brzdách, cenovka sa vie značne odlíšiť.
Druhý, podstatne zaujímavejším počinom zo stajne Audi je špeciálna verzia vrcholného superšportu. R8 totiž prichádza na scénu vo vyhotovení V10 RWS, podstatnejší než samotný osemvalec je v tomto prípade ale typ pohonu. Za skratkou RWS sa ukrýva Rear Wheel Series, ide teda o R8-čku s výhradne zadným pohonom, ktorý je pre Audi skutočne nečakaný až revolučný, ostatne ide o vôbec prvú R8-čkovú zadnokolku v histórií. Absencia quattra teda robí z novinky vskutku vyhľadávaný až puristický automobil, i keď áno, manuálnu prevodovku nedostanete. Nemci stále ponúkajú svoju najväčšiu športovú pýchu výhradne s dvojspojkovou prevodovkou. Vo výsledku tak ide opäť o identickú techniku, akou sa pýši koncernové Lamborghini Huracán vo verzii LP580-2. Rozdielom je však výkon.
Uprostred umiestnený desaťvalec produkuje 540 koní a 540 N.m, čo je o 40 koní menej než v prípade talianskeho súrodenca. Automobilka následne uvádza o 50 kilogramov nižšiu váhu, a teda nemecký superšport váži v tomto prípade len 1590 kilogramov. Samozrejme, absencia pohonu quattro prináša o čosi pomalšiu akceleráciu - z 0 na 100 km/h akceleruje R8 V10 RWS za 3,7 sekundy (+ 0,2 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 320 km/h. RWS bude pritom po ruke aj ako variant bez strechy, kde sú napokon rýchlostné parametre tiež o čosi horšie - 3,8 sekundy a maximálka 318 km/h. Dizajnové zmeny prakticky žiadne nečakajte, odlišnosťou je len hŕstka detailov. Nakoľko vznikne len 999 kusov, každý z exemplárov sa bude v interiéri pýšiť jedinečnou plaketou. Tajomstvom pritom nie je ani to, že RWS-ko bude o niekoľko tisíc € lacnejší než klasická verzia s pohonom quattro.