Až 73 percent ľudí prehlásilo, že ich fotky z dovolenky nezaujímajú, otravujú či iritujú.
Zamysli sa dvakrát, kým sociálne siete zaspamuješ svojimi fotkami z dovolenky. Drvivú väčšinu ľudí totiž nezaujímajú. Podľa výskumu spoločnosti poskytujúcej cestovné poistenia Aviva si až 73 percent ľudí myslí, že sú doslova otravné, nie len nezaujímavé. Nezáleží na tom, či na Instagram pridáš fotku, ako držíš Šikmú vežu alebo si odfotíš nohy, ktoré obmýva vlažný príliv búrlivého mora. Celkovo najotravenejším obrázkom z dovolenky sú takzvané hot dog legs, teda zábery, ktorými zachytávaš nohy z prvej osoby.
Aviva však prináša aj informácie o tom, prečo vlastne takéto obrázky fotíme. Zo vzorky 2000 ľudí sa až desať percent z nich priznalo, že chcú, aby im ostatní závideli. 21 percent sa jednoducho chce pochváliť dovolenkou a 44 percent pridáva fotky na sociálne siete, aby informovali rodinu a priateľov o ich výlete. Zaujímavou informáciou je aj to, že od roku 2010 až 63 percent ľudí neposlalo z dovolenky pohľadnicu, no 77 percent opýtaných zavesilo fotku na sociálnu sieť. Ak však nutkaniu zavesiť na internet fotografiu z dovolenky jednoducho nedokážeš odolať, najúspešnejšie sú výhľad z balkónu, pamätihodnosti a prírodné úkazy, koktejly, stretnutí ľudia a miestne zvieratá.