Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
18. júna 2017, 10:43
Čas čítania 0:00
Tamara S.

Vyrábané u nás, no s celosvetovou popularitou. Kabelky Nikolety Rajnákovej nosí aj šéfka z amerického Instagramu (Rozhovor)

MÓDA
Uložiť Uložené

Veselé, slovenské a vraj aj priateľské.

Nikoleta túžila po kabelke, ktorú by si mohla vziať k džínsom a tričku, ale aj k šatám na večierok. Chcela mať parťáčku na kávu, do mesta, do parku, ale aj na pracovné stretnutia a biznis obedy, a tak si vytvorila Tsarinu. Svoju prvú kožušinovú kabelku, ktorou sa začal písať príbeh vlastnej značky s celosvetovým úspechom. K ružovej Tsarine pribudli ďalšie odtiene a zapáčili sa až v ďalekom New Yorku, odkiaľ putovali na týždne módy a do zbierok žien, ktorých štýl uznáva celý módny svet. Dnes sa značka Letta rozrástla o nové modely aj množstvo spokojných zákazníčiek, no viac sa už dozviete v našom rozhovore.

 Obľúbený model Tsarina

Ahoj, Nikoleta. Vítame ťa medzi nami a poprosíme ťa, aby si nám o sebe povedala niekoľko úvodných slov. Kto si a čomu sa momentálne venuješ?

Ahojte, ďakujem za privítanie. Volám sa Nikoleta Rajnáková, mám 39 rokov, som dizajnérka kabeliek a stylistka v jednom a momentálne pracujem na vzorových modeloch, ktoré predstavujem v septembri v New Yorku počas Fashion Weeku ako kolekciu Jar/Leto 2018.

Pred niekoľkými rokmi si sa pohybovala v modelingovom priemysle, po istý čas si pracovala ako agentka modeliek a tvoje meno sa spájalo s agentúrami Elite aj Marilyn Agency. Ako si spomínaš na toto obdobie?

Na toto obdobie spomínam rada. V Elite som začala pracovať vo svojich 22 rokoch, bola som mladučká a tú prácu som milovala. Veľa som sa od svojho vtedajšieho šéfa Sašu Jányho naučila, a keď som sa profesijne potrebovala posunúť ďalej, tak som sa po dvoch rokoch rozhodla zaloziť si agentúru vlastnú, kde sme fungovali aj ako scoutingový office pre Marilyn Agency pre celu východnú Európu. S pani Marilyn som dodnes v kontakte, a v Paríži alebo v New Yorku sa občas stretávame.

A čo nasledovalo ďalej?

Ďalej po Marilyn Agency prebehlo zopár rokov, počas ktorých som pokračovala ako spolumajiteľka eventovej agentúry a definitívne pochopila, že toto už nie je moja cesta. Následne som odišla a založila som si Lettu.

Po kožušinovej Tsarine ďalšie veselé modely Babushka, Kimi a Le Bonbon Bag

S tvojou prvou kabelkou Tsarina je spojený celý príbeh, tak nám ho porozprávaj.

Tsarina mi do hlavy prišla počas zazenu (meditácie). Keď som skončila, tak som si ju nakreslila - bola ružová, jednoduchého tvaru, chlpatá a bola na nej líška. Následne som začala pátrať, kde zoženiem materiály a ako niečo takéto vyrobím. Cesta bola rôzna a ja to skrátim. Preskákala som si rôznych dodávateľov a výroby, a dnes som naozaj rada, že pracujem s tímom, ktorý v Bratislave mám. Keď som k ružovej ušila aj hnedú, modrú a červenú Tsarinu, vyrazila som s touto „kolekciou“ do NY, kde som chodievala tak či tak aj kvôli svojmu predošlému biznisu a skúsila som šťastie za veľkou mlákou. Tašky vzal skvelý concept store v Soho Kirna Zabete, ktorý mal veľmi vysoký level selekcie výrobkov, a práve to mi pootvorilo dvere do sveta luxury fashion. Buyeri práve z tohto obchodu nastavili mojím kabelkám predajnú cenu, pomenovali ju na trhu a etablovali moje Tsarinky medzi luxury nie contemporary fashion.

Ružovej Tsarine robia spoločnosť bagfriends Piotr a Katia, ktorí majú podľa slov Nikolety vyjadrovať cársku lásku

Prečo práve Letta a aká je základná myšlienka tvojej značky?

Letta vznikla z môjho mena Nikoleta, a teda by bolo logickejšie, ak by som sa písala Nikoletta, no nepíšem. Každopádne Letta s „tt“ znamená niečo ako radosť zo života a to moju značku veľmi vystihuje. Základná myšlienka Letta výrobkov je „street luxury“, a teda štýl, ktorý nepôsobí strojene. Moja predstava bola, aby moje klientky nosili tieto tašky k jeansom, teplákom ale aj na večerné gala a to sa mi podarilo.

Aký význam majú oči, ktoré na nás po otvorení tvojich kúskov vykuknú?

Chcela som, aby kúsky z Letta dielne boli parťáci tých žien, ktoré ich nosia. Očami sa na nás pozerajú a chránia nás tak, ako aj my chránime ich. Moje tašky sú kamošky do koča aj do voza. Sú živé.

Zaostrené na detaily, ktoré vám vyčaria úsmev na tvári

Kde všade sa Letta predáva a ako sa tam dostala?

V USA, a to v New Yorku, Dallase a Houstone. Ďalej je to Južná Kórea a Toronto v Kanade, a cez náš eshop pokrývame najmä Anglicko, Emiráty a Čínu. Z tých zvláštnejších trhov pre nás je to Mexiko a Kuala Lumpur. Letta vystavuje dvakrát ročne na showroome v New Yorku počas NYFW. Objednávky prišli buď cez výstavisko alebo Lettu oslovili obchody na odporúčania našich spoločných zákazníčiek.

Kde konkrétne prebieha výroba tvojich kabeliek? Je to ešte stále výlučne „Made in Slovakia“ záležitosť?

Výroba je komplet na Slovensku. V Bratislave. Materiály ako koža a kovania sú z Talianska, kožušiny zo Škandinávie. Materiály zháňame buď cez lokálnych dodávateľov alebo ich riešime priamo s továrňami v danej krajine. Ale výroba je čisto „Made in Slovakia“ a aj pri predpokladanom náraste budeme výrobu deliť na tú, čo sa bude aj naďalej produkovať na Slovensku a potom zvyšok za hranicami.

Spomínala si, že Letta sa prezentuje na NYFW. Je možné ju na takýchto udalostiach vidieť aj na návštevníčkach?

Áno. Letta kabelky alebo doplnky nosia rôzne ženy a dnes už dokonca v rôznych krajinách. Na fashion weeku sa moja kabelka po prvýkrát ocitla v ruke Nasiby Adilovej - najlepšej priateľky Miry Dumy a spoluzakladateľky Buro 24/7 a thetot.com. Tá s ňou pred troma rokmi januárový NYFW otvorila. Bol to pre mňa veľký úspech, veď takáto známa fashionistka si vzala „neznámu“ kabelku od vtedy ešte „neznámej“ značky. Ďalším mojím najväčším potešením je Eva Chen. Šéfka amerického Instagramu vlastní tri moje kabelky a rada si ich fotí aj vo svojej klasickej #evachenpose, no vidieť sme ich mohli aj počas NYFW a LFW. Dokonca tuším už mala jednu aj v Paríži, ak si dobre spomínam. Eva je úžasná a v dnešnom svete ju nazývajú Digital Anna Wintour. Veľmi sa z tohto úspechu teším. Ďalšou fanynkou zo sveta zahraničnej luxury fashion je spolumajiteľka značky Cushnie et Ochs, konkrétne Carly Cushnie, ktorá si objednala rovno štyri kabelky. Ja osobne jej šaty milujem, a ak môžem, vždy si niečo od nej kúpim. A keď zrazu ona chcela tašky odo mňa, myslela som si, že snívam. Tieto momenty pre mňa veľakrát znamenajú viac ako niekoľkokusová objednávka do obchodu, no oboje si veľmi vážim. Štyri roky dozadu ma naozaj ani len nenapadlo, kam sa s Lettou môžem dostať.

Šéfka z amerického Instagramu Eva Chen so svojou personalizovanou Tsarinou, Carly Cushnie v elegantnom looku a Nasiba Adilova počas NYFW

Nosíš iba svoje návrhy alebo rada podporíš aj inú značku?

Nosím väčšinou svoje kabelky, ktoré aj vznikajú z mojej vlastnej potreby podľa toho, čo mi ešte v šatníku chýba, no mimo mojich kabeliek rada nosím klasiku od Chanel či Hermes.

Čo musí mať kabelka, aby si si ju kúpila?

Byť nadčasový model. Niečo, čo raz bude dediť moja dcéra alebo manželka môjho syna.

Máš medzi svojimi vlastnými návrhmi aj model, ktorý je pre teba srdcovou záležitosťou?

Nemám. Dlho to bola Tsarina, tá väčšia verzia so zaveseným Piotrom - príveskom, ale dnes už sú v kolekcii aj iné modely, ktoré nosím rovnako rada.

Ako by si definovala svoj štýl? A prezraď nám aj nejaké módne vychytávky, bez ktorých by si to už nebola ty.

Žijem v bielom alebo námorníckom tričku, jeansoch a teniskách. Môj štýl je v podstate veľmi jednoduchý, klasický. Obľúbila som si tenisky značky Golden Goose, ktoré nedám z nohy. Mám z nich niekoľko párov a nosím ich rada aj k šatám či k sukni.

Máš zákazníčky z celého sveta, medzi nimi aj vyššie spomínané známe tváre. Ako by si po niekoľkoročných skúsenostiach opísala ženy, ktoré siahnu po tvojich návrhoch?

Sú to ženy, ktoré majú rady nadčasovosť, klasiku a vtip. Tvoria svoj šatník hravo a s ľahkosťou.

V skratke nám povedz, ako vyzerá tvoj bežný deň.

Základný rozdiel keď pracujem doma verzus v New Yorku je ten, že tu trávim najviac času vo výrobe a dozerám na výrobu samples - vzoriek alebo na konkrétnu výrobu kolekcie ako takej. Dva dni z týždňa venujem v Bratislave aj svojim klientkam, ktorým tvorím imidž a šatník. Keď som v New Yorku, je to hlavne o stretnutiach a stretnutiach. Čiže väčšinu dňa tam prezentujem kolekciu alebo konkrétny model buyerom, editorom alebo priamo obchodom. Inokedy zase trávim čas stretnutiami s klientkami z US, ktoré chcú počuť alebo vedieť o mojom príbehu viac a chcú si dokúpiť aj iné tašky, prípadne si objednať také, ktoré napríklad len pripravujem do ďalšej kolekcie na preorder.

Nikoleta, veľmi pekne ti ďakujeme za tvoj čas a želáme veľa nápadov, kreatívnych chvíľ a s nimi spojených úspechov.

Domov
Zdieľať
Diskusia