Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. mája 2017, 20:24
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Objavili sme jediné Pagani Huayra na našom území. Takto vyzerá jedinečné umelecké dielo na kolesách

TECH
Uložiť Uložené

Na povrch vyšla informácia, že v Česku je už niekoľko mesiacov skutočne raritné Pagani.

Prostredníctvom projektu Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest sme vám už ukázali nespočetné množstvo všakovakých štvorkolesových chuťoviek z našich končín. Neraz ste tak boli svedkami luxusných, exotických, super či hyperšportových vozidiel, nehovoriac o nových automobilových prírastkoch, ktoré sme vám ukázali v predstihu medzi prvými. Mohli by sme teda napísať, že každý z daných príspevkov bol veľmi zaujímavý a v istom slova zmysle jedinečný a skutočne hodný dodatku exkluzívny. Dnes vám ale ukážeme niečo, čo sme tu teda ešte veruže nemali, dokonca asi málokto by bol povedal, že v jednej z našich krajín by sa mohla zdržiavať exkluzivitka takýchto obrovských rozmerov. Áno, Pagani Huayra sa skutočne nachádza v Česku a náš fanúšik, známy český petrolhead Cossie670, mal to šťastie a jediný domáci exemplár na našom československom území nielenže perfektne nafotil, ale dokonca aj natočil. 

Aby sme boli ale presní a naozaj vám priblížili dôležitosť prítomnosti tejto famóznosti u nás, dodajme nasledovné. Podľa našich informácii sa v súčasnosti na Slovensku (už) s najväčšou pravdepodobnosťou nenachádza žiadny kúsok od Pagani (kedysi dve Zondy), zatiaľ čo v Česku okrem tohto počinu evidujeme len pár poschovávaných modelov staršej Zondy. Mimochodom, len pred niekoľkými rokmi na Slovensko zavítal sám Horacio Pagani. Na niekoľko hodín ste tak v centre Bratislavy mali jedinečnú možnosť stretnúť zakladateľa malej talianskej automobilky Pagani Automobili S.P.A. a zároveň si na vlastné oči obhliadnuť samotnú Huayru. Tak či onak, vo výsledku je teda podstatou článku naozaj veľká vzácnosť, ba čo viac, dovolíme si tento automobil označiť za jedno z vôbec najexkluzívnejších vozidiel, aké sme ná území Slovenska a Česka kedy evidovali! Určite nám dáte totiž za pravdu, že Huayra je už jednoducho trošku iná káva.

 

Objavili sme jediné Pagani Huayra na našom území. Takto vyzerá jedinečné umelecké dielo na kolesách
Zdroj: www.facebook.com

Český exemplár sa pýši vydarenou konfiguráciou, ktorá sa spolieha na červeno-čierne sfarbenie (pre úplnosť ide presne o červený lak Rosso Monza). Čiernymi prvkami nepochybne myslíme karbónové plochy, ostatne, tie sú pre Huayru typické. Sekundujú im avšak aj čierne disky či časť prednej kapoty. Základom vozidla je karbón-titánový monokok, vďaka čomu taliansky superšport váži len približne 1350 kg. Vo všeobecnosti sú jednotlivé prvky vozidlá vyrobené z kombinácie uhlíkových vlákien, titánu a kompozitného materiálu, čím je nielenže zaručená nízka hmotnosť, ale aj veľká tuhosť karosérie. Huayra je pritom po stránke dizajnu známa nielen vďaka svojim (k dokonalosti vyladeným) tvarom, ale aj vycibrenou aerodynamikou, ktorá počíta s viacerými aktívnymi plochami. Okrem špecifického predného splittera, zadného difúzora a viacerých funkčných otvorov zaujme dvojica výsuvných predných (medzi svetlami), ale aj zadných (na konci karosérie) klapiek. Spomenúť však treba aj ľahké kované disky, špeciálne karbón-keramické brzdy Brembo či titánový výfukový systém, teda detaily, ktoré dotvárajú doslova vyšperkovaný dizajn a techniku. 

Samozrejme, ďalším z highlightov je samotný interiér s jedinečným rukopisom. Inými slovami, vnútrajšok je výsledkom doslova umeleckého diela, najmä ak si všimneme viacero odhalených detailov odkrývajúcich mechanické riešenia. Špecifický estetický návrh a spleť skutočného karbónu, hliníka, kože a najmodernejších technológii je už následne len čerešničkou na torte. Po vzore exteriéru je inak aj interiér ladený v červeno-čiernej kombinácii, i keď v prípade kokpitu prevažuje čierny odtieň a detaily.

Objavili sme jediné Pagani Huayra na našom území. Takto vyzerá jedinečné umelecké dielo na kolesách
Zdroj: www.facebook.com

Hmotnostný údaj naberá na fascinácii najmä ak pripomenieme, že uprostred svojich útrob schováva Huayra obrovský 6-litrový dvanásťvalec M158 twin-turbo, ktorý aj napriek technicky perfektnej konštrukcii vzhľadom na svoju veľkosť patrí medzi najťažsie agregáty vôbec. Jeho parametre sú pritom úchvatne - jednotka z dielne AMG poskytuje výkon 537 kW / 730 koní a krútiaci moment cez úctyhodných 1000 N.m. Podotknúť pritom treba, že sa bavíme o výhradne zadnom pohone, nakoľko sila putuje len na zadné kolesá a to prostredníctvom špičkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky Xtrac s karbónovými súčasťami a schopnosťou meniť rýchlostné stupne už za 75 milisekúnd. Huayra dokáže podľa Pagani akcelerovať z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa pohybuje na úrovni 370 km/h. Mimochodom, veľkou senzáciou je aj nasledujúci údaj, ktorý pochádza priamo z technickej špecifikácie automobilky - karbón-keramické brzdy dokážu zastaviť superšport z rýchlosti 100 km/h údajne len za rovné 2 sekundy, zatiaľ čo z 200-ky je vozidlo schopné úplne zastaviť za neuveriteľné 4,2 sekundy!

Horacio Pagani v dobe predstavenia svojej pýchy hovoril o cenovke od približne 850-tisíc € bez dane. Už krátko na to sme sa dozvedeli, že položky príplatkovej výbavy a následná špecifikácia príslušného exemplár vie túto cenovku i zdvojnásobiť. Realita ukazuje, že prvotné správy boli na mieste. Podľa naších informácii Huayra, ktorú vidíte na fotkách, stojí približne 1,5-milióna € bez dane! To je skutočne nemalý balík peňazí, ten ale odzrkadľuje predošlé riadky a skutočnosť, že Pagani je kategória sama o sebe. Navyše, aj vďaka tejto cenovke je superšport z dieľne Pagani ťažké kategorizovať. Motoricky a výkonnostne sme na úrovni vozidiel ako Lamborghini Aventador LP700-4, Ferrari F12berlinetta, vo svete smotánky sa ale Huayra radí skôr k exkluzivitkám ako je Aston Martin One-77, Bugatti Veyron či Koenigsegg Agera. Na záver dodajme, že konkrétnejšia domovská lokalita českého kúsku nie je verejne známa, tajomstvom však nie je, že ide o v poradí 51. exemplár z len 100-kusovej série. Dobrou správou je, že uvidieť ho budete môcť naživo v dňoch 10-11.6 na vyhľadávanej motoristickej akcii Legendy.

Domov
Zdieľať
Diskusia