Meno Rachel Muscat síce vo svete módy veľmi nerezonuje, no adidas by bez nej postrádal množstvo dôležitých kolekcií.
Jednou z najsledovanejších tém športovej módy posledných rokov je odveký súboj Nike vs. adidas. Ten sa takmer zo dňa na deň otočil hore nohami a po dlhotrvajúcej nadvláde značky Nike (ktorá si svoje miesto na vrchole rebríčku najziskovejších brandov ešte chvíľu podrží) dokázal adidas vďaka novej politike a revolučnej stratégii celkom slušne odhryznúť z ich koláča. Každým mesiacom šplhajú tri pruhy vyššie a okrem nových siluet tenisiek s doposiaľ nevideným dizajnom, vyrobených z ultra moderných materiálov priklonili misky váh na ich stranu aj desiatky celebritných spoluprác. adidas mal totiž dosť odvahy na to, aby ponúkol vlastné kolekcie s oblečením alebo teniskami každému módnemu návrhárovi, ktorý má podľa nich ikonický rukopis a rovnako aj množstvu umelcov, prevažne z hudobnej brandže. Tí totiž patria v dnešnej dobe medzi najsilnejších influencerov populárnej kultúry a v porovnaní s vrcholovými športovcami majú úprimne aj lepší vkus.
Na tvorbe podobných kolekcií tak spolupracujú desiatky návrhárov, stylistov a vedúcich osobností, ktoré majú za úlohu udržiavať hodnoty značky a zároveň ponúknuť danému umelcovi/návrhárovi čo najlepší priestor na sebarealizáciu. Od roku 2009 v adidase na pozícii riaditeľky celosvetových spoluprác so značkami a ikonami dnešnej kultúry pracuje Rachel Muscat a ak si o jej práci doposiaľ ešte nepočula, na úvod ti môžeme prezradiť, že adidas by bez jej pomoci dodnes nezvládol asi ani polovicu zo všetkých svojich kolaborácií.
Rachel sa narodila v Melbourne a vďaka svojej rodine mala blízko k hudbe a móde už od detstva. Jej sestry Theresa a Karen Muscat založili v roku 1996 vlastnú značku menom Mytiko a Rachel tak už vo svojich 12-tich rokoch mohla byť súčasťou ich kreatívneho procesu pri tvorbe kolekcií, výbere farieb alebo pri celkovom sledovaní vtedajších trendov. Ich značka bola spojením hip-hop a rave kultúry, ktoré zažívali v 90-tych rokoch zlaté obdobie a jednou zo zaujímavostí ohľadom jej rodiny je aj fakt, že medzi ich priateľov patril Dr Motte, zakladateľ festivalu Love Parade.
"Všetko je to o tom, aký má mať vaša značka danú sezónu vzhľad. Na výber máme množstvo umelcov, s ktorými by sme mohli spolupracovať, ale najdôležitejšie je zdieľať rovnaké hodnoty; nájsť niekoho skutočného. Musíte hrať na rovnakej nôte a mať voči sebe vzájomný rešpekt, aby mohli tieto kolekcie naozaj fungovať. Keď spolupracujeme so značkami ako Palace Skateboarding alebo Opening Ceremony, hlavnou úlohou je interpretovať vzhľad našej značky v novom štýle, no zároveň zachovať vzhľad a hodnoty druhej strany kolaborácie. Milovala som kolekcie s Jeremym Scottom pretože bol fascinovaný našim logom. Cieľom tejto spolupráce bolo urobiť z troch pruhov niečo, čo tu ešte nikdy predtým nebolo. Taktiež mám rada skateboardové spolupráce našej značky, pretože sa vďaka nim môžem dostať priamo k ozajstnej pouličnej kultúre."
Na starosti má takmer každú z celosvetovo najúspešnejších spoluprác troch pruhov a hlavnou náplňou jej dňa je práca na Kanyeho kolekciách Seasons a kolaborácie s Pharrellom Williamsom (Hu/Supercolor). Medzi najvýznamnejšie momenty vo svojej kariére tak pochopiteľne zaradila práve odhalenie Season 1 a kolekciu 50-tich farieb Pharrellových tenisiek Superstar Supercolor, ktorá bola podľa jej slov jednou z najrýchlejšie vyhotovených spoluprác. Bežne trvá podobný proces 8 až 12 mesiacov, no s Pharrellom to stihli od vzoriek po finálny produkt do pol roka. Ďalšími kolaboráciami, ktoré by sa neobišli bez Rachel sú aj kolekcie s Palace, Jeremym Scottom, Mary Katrantzou alebo Opening Ceremony.
"Kanye je kreatívny génius. Mám obrovský rešpekt voči jeho vízii a všetkému, čo sa mu podarilo v živote preniesť do skutočnosti. Je jedným z najtvrdšie pracujúcich ľudí akých poznám. Stará sa naozaj o každý detail, čo je veľmi inšpiratívne. Najobľúbenejšou časťou mojej práce je práve to, že môžem byť okolo podobných ľudí, ktorí vedú kultúru. Byť v jednej miestnosti s Pharrellom, počúvať jeho víziu a snažiť sa preniesť ju do reality, vidieť veci ešte predtým, než ich vidia všetci ostatní."