Kupé, kabriolet a liftback strednej triedy z Mníchova prešli očakávanou modernizáciou.
Dá sa povedať, že BMW zase raz vynechalo veľký svetový autosalón a svoju novinku predstavuje pomimo. Mníchovčania totiž vypustili do obehu prvé oficiálnej fotografie a informácie ohľadom faceliftovaného radu 4. Po trojkovom bavoráku tak prichádza rad aj na štýlovejšie vyhotovenia vozidiel strednej triedy, a to rovno vo všetkých karosárskych i motorových verziách. Naraz tak spoznávame modernizovaný rad 4 Coupé, Convertible či Gran Coupé, a rovnako tak nám sú predstavené aj M-kové vrcholy v ponuke, teda M4 Coupé a M4 Convertible. Niet sa čomu čudovať, nakoľko súčasná generácia je na trhu už od roku 2013, preto práve teraz je ten správny čas na menší update. Facelift je naozaj na pohľad malý, keďže dokopy sa zmenili viacmenej len svetlá - už v štandarde máte po novom full-LED svetlomety s novou a značne atraktívnejšou grafikou. Okrem toho badať decentnú zmenu v prípade nárazníkov paketov Sport a Luxury, povestný M paket ako i bodykit M4-iek ostal prakticky bez zmien. V konečnom dôsledku obdobný osud nedávno postihol aj rad 3, kedy boli zmeny rovnako len kozmetické, na druhú stranu, povedzme si, že meniť toho veľa ani netrebalo. Ostatne, BMW hovorí o približne 400-tisíc predaných kusov štvoriek, čo je naozaj pekné číslo.
V interiéri pribudli chrómované prvky, čalúnenie, dvakrát prešívaná koža, no a modernizácia neobišla ani infotainment - centrálny displej dostal po vzore novej 5-ky vylepšený iDrive systém v štýle moderných smartfónov, za príplatok bude zároveň možné osadiť kokpit už aj digitálnymi budíkmi s meniacom sa grafikou vzhľadom k zvolenému režimu. Atmosféru sofistikovanosti tu zvyšuje okrem iného aj nová verzia navigačného systému Professional a ďalšie prvky z arzenálu ConnectedDrive. Medzičasom došlo k novému nastaveniu podvozka, čoho výsledkom je tuhšie nastavenie, ktoré má zaručiť jazdné vlastnosti pre všetky verzie. Pod kapotou nájdeme trojicu benzínových - 420i (135 kW / 184 k), 430i (185 kW / 252 k) a 440i (240 kW / 326 k), a trojicu naftových motorov 420d (140 kW / 190 k), 430d (190 kW / 258 k) a 435d (230 kW / 313 k). Z ponuky sa tak vyčlenilo vyhotovenie 425d, naopak Gran Coupé je možné osadiť aj verziou 418d, teda štvorvalcom s výkonom 110 kW / 150 koní. Na výber (v závislosti od verzie) je 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 8-stupňový automat. Samozrejme, nechýba pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pre 435d štandardom. Špičkové M4-ky s 3-litrovým šesťvalcom sa od teraz už bud pýšiť výkonom 331 kW / 450 koní, keďže doteraz sa takýmto výkonom pýšili len verzie s Competition paketmi.