Začne si Facebook a YouTube konkurovať?
Hoci sa stali sociálne siete osvedčeným nástrojom na získanie takpovediac bezplatnej reklamy pre vaše projekty a spoločnosti, dlhé roky bolo nemožné zarobiť priamo na ňom, čo okrem iného znamenalo aspoň akú-takú ochranu pred nekontrolovateľnou záplavou reklamných príspevkov. Tomu je však pravdepodobne koniec, keďže aj posledný prvok, ktorý ste si mohli vychutnať bez prerušenie, videá, sa stanú obeťou sponzorovaného obsahu. Presvedčí YouTuberov vízia zárobku tvoriť obsah aj na Facebooku?
Po úspešnej testovacej fáze, pri ktorej sa reklamy vo videách zobrazovali iba ojedinele až vôbec, nastupuje potenciálny, avšak rozhodne nie plnohodnotný konkurent do akcie. Aktuálne nahraté video, ktoré bude presahovať dĺžku 90 sekúnd, bude možné doplniť až o 20 sekundovú reklamu, ktorá sa však na rozdiel od YouTubu zobrazí výhradne v priebehu sledovania a teda nie na začiatku či konci. Čo sa týka vyplácania, je známe, že sa tak ako v prípade YT zárobok delí na 45% pre Facebook a 55% pre autora.
Aké budú podmienky na požiadanie o partnerstvo a či si ho bude môcť zaobstarať každá stránka alebo facebookový profil zatiaľ známe nie je. Sme zvedaví ako sa najväčšia sociálna sieť na svete vysporiada so zarábaním na obsahu, ktorý danému autorovi patriť nebude a celkovo ako ošetrí ochranu autorských práv. Môžeme predpokladať, že je to iba začiatok a postupne sa z Facebooku stane len ďalší nástroj na generovanie priamych financií, snáď však nie na úkor kvality, ktorá je už aj tak v niektorých prípadoch na veľmi nízkej úrovni. Čo si myslíte vy o reklamách vo videách?