Švédska automobilka reaguje na nedávny prieskum a vďaka prítomnosti digitálneho kľúča sa postará v prípade potreby o vozidlo.
V dobe, kedy už prakticky každá automobilka do menšej či väčšej miery pracuje na autonómnych systémoch či asistentoch, prichádza Volvo s úplne novým programom, ktorý sa síce tiež snaží uľahčiť isté úkony spojené s automobilmi, tentokrát však v inom slova zmysle. Švédi totiž spúšťajú takzvanú "recepčnú" službu s hlavnou myšlienkou odbremeniť majiteľov vozidiel Volvo od istých nevyhnutných starostí. Inými slovami, automobilka sa vďaka vyčleneným kompetentným postará o vaše vozidlo, čím tak ušetríte čas a zároveň budete odbremenení od starostí. Konkrétne ide o budúcu súčasť mobilnej platformy Volvo On Call, vďaka ktorej vám príslušníci značky natankujú, umyjú či skontrolujú automobil v servise v čase, keď ho práve nevyužívate, no zároveň jeden z týchto úkonov potrebujete. Ba čo viac, v prípade potreby vám vyčlenený personál bude vedieť vaše vozidlo pristaviť kdekoľvek si to prajete.
Volvo tak reaguje na svoj nedávny prieskum, kde sa väčšina opýtaných zákazníkov značky vyjadrila, že by privítala danú službu. Samozrejme, jej podstatou je práve digitálny kľúč od auta, vďaka ktorému tak môže pracovníci značky pristupovať k vozidlám aj v čase, keď bude majiteľ na inej strane planéty. Laicky povedané, aplikácia vytvorí na istý čas "povolenie" pre otvorenie/používanie požadovaného vozidla, čím sa kompetentní o neho postarajú napríklad v čase, kedy ho majiteľ nepotrebuje, lebo práve sedí v kancelárii v práci. Volvo program starostlivosti o vozidlá majiteľov spúšťa tento mesiac, pričom sprvoti pôjde o testovaciu vzorku 300 automobilov typu S/V90 a XC90 v San Franciscu. Ak sa systém naozaj uchytí (prípadne vyladí), severská značka ho zavedie do plnohodnotnej prevádzky.