Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
2. decembra 2016 o 15:45
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh

TECH
Uložiť Uložené

Sheparda a jeho tím vystrieda neznáma súrodenecká rodina 600 rokov po udalostiach druhého Mass Effectu.

Na ohlásenie štvrtého Mass Effectu sme všetci čakali až príliš dlho, a aj keď bolo jasné, že hlavnou postavou už nebude Shepard, tak nejako sme všetci dúfali, že nám on či jeho kamaráti nepovedali posledné zbohom. Niektoré postavy totiž prirástli k srdcu a len ťažko budeme ich citeľnú absenciu ignorovať. Dočkáme sa však celkom novej posádky po 600 rokoch od udalostí Mass Effect 2. Program Andromeda Initiative započal v roku 2185, pričom cesta do tejto galaxie trvala už spomínaných a úctyhodných 600 rokov. V dobe odohrávania udalostí Mass Effect 3 tak výprava Andromedy už dávno cestovala do inej galaxie. Vývojári sa tak šikovne vyhli následkom z rôznych koncov, ktoré boli pravdepodobne pre budúcnosť série irelevantné. Ale možno nás scenáristi ešte prekvapia (snáď sa im to podarí lepšie než naposledy). 

Ešte predtým, než prejdeme na samotnú ukážku hrateľnosti, pozrieme sa spoločne na všetky uvoľnené detaily a informácie. Do galaxie Andromeda sa vydali celkom 4 archy s tisíckami zástupcov danej rasy. Všetci spia v hyperspánku, keďže let do Andromedy je extrémne dlhý. Jednu zo 4 árch obýva rasa Turianov (rasa Shepardovho pomocníka Garrusa), druhú ľudia, tretiu Asariáni a štvrtú Salariáni, pričom sa tam niekde vopchali aj krogani, hoci nemajú vlastnú archu. Každej takejto arche velí Pathfinder, pričom v tej ľudskej ide o otca hlavných protagonistov (budeme si môcť vybrať hranie za Scotta alebo Saru Ryderovcov) Aleca Rydera. Ľudská archa sa volá Hyperion, na svojej ceste však stratí kontakt s tromi ďalšimi archami a taktiež s Nexusom, ktorý zrejme nahradí Citadelu z pôvodnej trilógie. Koncov má byť hneď niekoľko, no a keď s nejakým nebudete spokojní, asi sa pustíte do New Game + s možnosťou zmeniť pohlavie vašej postavy. 

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

Čo sa súbojov týka, klasický RPG systém s rozkazmi spoločníkom ostáva. Takisto hráčovi ostávajú špeciálne schopnosti, rozlúčiť sa však môžeme s hromadným cooldownom, a teda ich nabíjaním, ktoré bude po novom dosť individuálne. Veľkú rolu zohrá aj jetpack. Vyberať si nebudeme musieť ani medzi rôznymi triedami. V Mass Effect Andromeda budeme môcť kombinovať schopnosti biotikov, technikov a vojakov, je len na nás, akým smerom sa vydáme. Medzi novinky, samozrejme, radíme aj množstvo nových zbraní, či už automatických pušiek, zbraní na krátke vzdialnosti alebo kladív. Uvidíme, ktoré budú v boji proti novému nepriateľovi zvanom Ketts účinnejšie. 

Mnohí z nás sa určite tešia aj na klasické preskúmavanie planét. Ja som v dvojke strávil celé hodiny zbieraním surovín, o to viac ma teda teší, že niečoho podobného sa zrejme dočkáme aj v pripravovanom diele. Dobrou správou je, že oveľa viac planét budeme môcť preskúmavať aj fyzicky a bojovať tak proti všelijakým nepriateľom. Na povrchu planét nám bude pomáhať Nomad, akési upgradované Mako (s lepším ovládaním, väčšou rýchlosťou a viacerými možnosťami úpravy vozidla ako takého). Prekopaná bude aj zbroj a systém prideľovania bodov. V istom bode hry nám bude udelená možnosť prerozdeliť body schopností. Široké úpravy postretnú nielen postavy, ale i zbrane či obleky a brnenia. Tie si po novom budeme môcť aj vyrábať vďaka získaným, respektíve oskenovaným a zakúpeným plánom. Aby sme sa však na všetky tie atraktívne planéty dostali, potrebujeme loď. Ňou bude Tempest (rozlúčte sa s Normandy), pričom nás už pri jej preskúmavaní nebudú zdržiavať žiadne loadingy. Od celkového pohybu, cez výber planéty na mostíku až po konečné pristátie sa prehrá maximálne pristávacia sekvencia, následne sa už hráč môže ľubovoľne a nerušene pohybovať po celej oblasti. Na niektorých planétach sa budú nachádzať bossovia, ktorí vás donútia načerpať nové skúsenosti a lepšie vybavenie, inak ich nezdoláte. Taktiež budeme vždy musieť vyhľadať tzv. drop zones, miesta s možnosťou úpravy a výmena výzbroje. Hrateľnosť ovplyvní aj zmena počasia a prírodná sila. 

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer


Všetci sa už ale nesmierne tešíme na postavy a budovanie vzťahov. BioWare si v tomto prípade dal záležať a čaká nás skutočne hlboký príbeh s množstvom vedľajších úloh a desiatky postáv. Dokonca sa hovorí o tom, že spoločník s najväčším množstvom dialógov v ME 3 ich má menej ako ten s najmenším počtom v Andromede. Niektorí spoločníci túžia po dlhodobom vzťahu, niektorí len po milostných hrátkach a iní zase nemajú záujem o vzťah žiadny. Je len na hráčovi, ako pristúpi k jednotlivým charakterom. Momentálne ich veľa nepoznáme, no vedzte, že súrodenec postavy, ktorú si vyberiete, nebude klasickým spoločníkom, aj keď s ním budeme v kontakte a pravdepodobne ho párkrát v hlavnej príbehovej línii stretneme. Okrem rodiny Ryderovcov tu potom máme: 

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

Liam - Jeden z dvoch prvých parťákov. Ide o mladého bývalého policajného dôstojníka.

Cora - Pravdepodobne pôjde o človeka, keďže je druhým štartovacím parťákom a iná rasa ako tá ľudská na Hyperione necestovala.

Peebee - Ide o Asarianku s neznámou minulosťou

Drack - Oficiálne o ňom nevieme nič, no v hre by sa mal objaviť, rovnako ako množstvo ďalších postáv a potenciálnych parťákov.

Viac známych rás v hre pravdepodobne neuvidíme, BioWare však nevylučuje ich prítomnosť v budúcich hrách série. V Andromede sa skôr zamerajú na celkom nové rasy, žiaľ, stále to vyzerá len na humanoidne stavané tvory (dve oči, 4 končatiny, vzpriamená postava - no proste klišé). V debutových gameplay záberoch ma dosť udivilo, keď nám vývojári ukázali misiu na neznámej planéte, ktorej sekcii šéfuje žena ľudskej rasy. Že sa do Andromedy dostali známe rasy z Mliečnej dráhy je ešte uveriteľné, ale ako sa tam dostali ľudia už nechápem. BioWare malo veľmi dobru príležitosť zoznámiť nás s celkom novými druhmi organických bytostí rôznych tvarov, inteligencie a správania, zdá sa však, že to nevyužijú a minimálne mňa tým extrémne sklamú. 

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

A keď už sme pri tých spoločníkoch, tešiť sa môžete na Loyalty misie, ktoré premiérovali a zároveň derniérovali v Mass Effect 2, kde priamo ovplyvňovali koniec hry. V Andromede však už nebudú také dôležité z hľadiska vývinu a konca deja, skôr budú patriť k mnohým ďalším vedľajším a dobrovoľným aktivitám, čo je podľa mňa škoda. Príbehu založenom na budovaní vzťahov priama návaznosť na jednotlivé postavy dosť svedčila. 

Ak vás štval systém čiernobielych rozhovorov, kedy ste sa vydali buď na dráhu anjelika, alebo na druhej strane odpadlíka, BioWare vás poteší. Mechanizmus dialógov, rozhodovaní a ich dopadov sa prekopal od základov, čoho výsledkom sú oveľa rozmanitejšie voľby v rozhovoroch s prepracovanejším dopadom vašich rozhodnutí. Väčšina odpovedí bude mať svoje výhody, ale aj nevýhody. Osobne mám zatiaľ dojem, že na finálny koniec bude mať vplyv len máločo. BioWare zatiaľ hru, aspoň čo sa príbehu týka, lineárnejšie než predchádzajúce diely. 

Hrateľnosť vyzerá chytľavo, vizuál je očarujúci, no a koho nenadchla štruktúra nových planét a obrovského, nádherne pôsobiaceho vesmíru, asi nie je veľkým fanúšikom Mass Effectu. 


Čo sa sľubovaného multiplayeru týka, niečo si zoberie z tretieho dielu a iných hier, niečo bude spracované originálne. Nevyhneme sa ani mikrotransakciám, bohužiaľ. K ingame obsahu sa dostaneme aj bez nich, určite to však potrvá dlhšie než prevod peňazí z kreditky. Prítomné budú aj rôzne modifikátory, ktoré určia vašu silu v hre, ale taktiež budú mať dopad na pozápasové odmeny. Mass Effect: Andromeda vychádza na jar 2017 pre PC, PS4 a Xbox a pravdepodobne sa dočkáme aj multiplayerovej bety. Ako zatiaľ pokračovanie milovanej sci-fi ságy vnímate vy?

Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytľavú hrateľnosť, nádherný vizuál gigantického vesmíru a sľubuje veľkolepý príbeh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Domov
Zdieľať
Diskusia