Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
3. novembra 2016, 14:12
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Jeden z najrenomovanejších tunerov na svete sa opäť hlási ku slovu.

Keď Brabus predstaví nejakú novú bombu, najmä posledné roky sme si už zvykli, že už nás asi nič neprekvapí. Nemecký tuningový mág, ktorý sa sústredí predovšetkým na úpravu modelov značky Mercedes-Benz, a hlavne ich vrcholných verzií AMG, totiž vždy posunie latku automaticky pekne vysoko. Za čoskoro uplynulý rok sme teda aj tentokrát spoznali množstvo všakovakých úprav, no a najnovšie prichádza na rad ďalší pán na holenie. Keďže momentálne prakticky všetko, čo sa pýši plaketami AMG už pozná svoju úpravu aj zo stajne Brabus, na rad prišlo faceliftované GLS, ktoré sa tak začleňuje do skutočne nemalého a rozmanitého portfólia s dvojitým B-čkom v maske. Nakoľko aj v tomto prípade je vo veci vrcholné vyhotovenie Mercedes-AMG GLS 63, ktoré poháňa osemvalcový motor, jeho úprava nesie názov Brabus 850. To je pojem sám o sebe, veď týmto dodatkom sa pýšia najbrutálnejšie úpravy v podaní tohto aftermarketového úpravcu.


Pod jeho kapotou teda buble 5,5-litrová V8-čka biturbo, jej výkon však z pôvodných 585 koní poskočil v duchu názvu úpravy na úroveň 850 koní, to však zďaleka nie je posledný dychberúci údaj. Okrem toho tu máme krútiaci moment na úrovni neskutočných 1450 N.m a v neposlednom rade úchvatnú dynamiku. Tento približne 2,5-tonový a zároveň 7-miestny kolos totiž zdolá 100 km/h z pokoja len za 4,2 sekundy, zatiaľ čo jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na magickú hranicu rovných 300 km/h. Za početnými úpravami stoja nielen nové turbodúchadlá, vstrekovanie či výfukové potrubie, ale aj modifikácia hlavy motora a zdvihnutý objem na 6 litrov. Okrem úprav pod kapotou je možné individuálne siahnuť aj po vylepšeniach exteriéru či interiéru. Vonkajšok tak môže počítať so skutočne početným použitím karbónu, či už v detailoch nového predného či zadného nárazníka, ale aj prostredníctvom viacerých splitterov či dodatočných nadstavcov. Vzadu nechýba robustný difúzor a obrovská zdvojená dvojica výfukov, pričom obrovské SUV-čko môže byť postavené až na 23” diskoch Brabus Monoblock vo viacerých vyhotoveniach. Vnútri tiež nie je núdza o patričné vylepšenia, či už ide o špecifické odtiene kože a jej prešívania alebo karbónové a hliníkove dekóry, respektíve detaily. Ako je zvykom, pádla pod volantom nabrali na rozmeroch, no a skrz fotografie si snáď už každý vie predstaviť, ako vie vozidlo po ich použití zastrielať z výfukov.

Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Brabus zobral do parády luxusné GLS. Výsledkom je až 850-koňové monštrum pre siedmich!
Zdroj: www.autoevolution.com
Domov
Zdieľať
Diskusia