Statusom najbezpečnejšia sériová limuzína na svete sa môže pýšiť model S 600 už aj vo vyhotovení Pullman.
I keď ostatné mesiace najväčšiu pozornosť v prípade (pod)značky Mercedes-Maybach zastrešuje úchvatný koncept Vision 6, zabúdať netreba ani na jej "štandardné" modely. Napríklad na 6,5-metrový Pullman, ktorý vám postaví samotná automobilka bez toho, aby ste oslovili nejakého aftermarketového špecialistu na predĺžené limuzíny. Dokonca, ak by ste si nepotrpeli len na maximálny luxus, ale aj bezpečie, s príchodom parížskeho autosalónu prichádza na svet verzia Pullman Guard, ktorá sa pýši pozoruhodnou úrovňou ochrany posádky. Predĺžená limuzína, s obrovským rázvorom kolies takmer 4,5 metra zaručuje kompletnú balistickú ochranu tej najvyššej triedy - VR9, a zároveň sa hrdí certifikátom odolnosti proti výbuchom v duchu smernice ERV2010. Spolu s "krátkou" verziou je vyhotovenie Guard prvou sériovo vyrábanou limuzínou s danými bezpečnostnými parametrami na svete, pričom podľa testov v praxi odolá aj strelám zo samopalu typu AK-47 a to i v prípade zásahu troch nábojov v rozsahu 120 milimetrov. Povedať pritom určite treba, že k dosiahnutiu takejto úrovne ochrany bolo nutné auto patrične upraviť už pri jeho vzniku - do karosérie sú už na výrobnej linke pridružené časti z ušľachtilej ocele, pričom pri samotnej výrobe vozidla v Sindelfingene sa medzi vonkajšie panely a rám karosérie ešte integrujú ohňu vzdorný syntetický aramid či do okenných plôch začleňuje polykarbonát. I keď je tvar karosérie navonok identický, jej konštrukcia je značne spevnená, čo môžeme vidieť na podstatne hrubších rámoch dverí.
Najbezpečnejšia sériová limuzína na svete je ďalej vybavená výstražnými majákmi a sirénami, exteriérovými a interiérovými reproduktormi z integrovaného systému vysielačiek/mikrofónov, vlastným akumulátorom či hasiacim prístrojom. V neposlednom rade sú prítomné pneumatiky Michelin PAX typu runflat, ktoré s prestreleným plášťom dokážu prejsť bez problémom minimálne 30 kilometrov či vzduchový podvozok AIRMATIC. Samozrejme, vo vozidle tohto druhu nemôže chýbať dvanásťvalcový motor, čomu nasvedčuje už i označenie S 600. Dvakrát preplňovaný 6-litrový agregát disponuje výkonom 390 kW / 530 koní a krútiacim momentom 830 N.m už od 1900 ot./min! Sily má táto pojazdná pevnosť viac než dosť, podotknút však treba, že váži bez posádky až 5,1 tony. Do väčšinovej miery za to nepochybne môžu prítomné pancierové komponenty.
Pokiaľ ide o interiér, tradične sme svedkami rozloženia 2+2+2 pričom i tentokrát je možnosť dvojicu stredných protismerných sedadiel vynechať, respektíve "zložiť". Prioritná je totiž dvojica osobitných a vo veľkej škále elektricky polohovateľných kresiel v poslednom rade, ktoré rozdeľuje robustný stredový tunel ukrývajúci, okrem iného, chladiaci box, priestor schovávajúci ručne vyrábané strieborné poháre od Robbe & Berking či výsuvné stolčeky a "prestieradlá". Posádke nechýba ani viacero vankúšov, pohodlie počas cestovania spríjemňuje luxusné a upokojujúce osvetlenie s možnosťou zmeny intenzity a odtieňu či viacero parfémov spolupracujúcich s klimatizáciou. Hudobný systém má na svedomí samozrejme značka Burmester, ponúkajúca High-End zvuk s trojrozmerným zvukovým efektom. Cestujúcim sú ďalej poskytnuté vyhrievané lakťové opierky, masážne funkcie sedadiel, analógové hodiny od renomovanej značky IWC či panoramatická strecha. Všade kam sa pozriete nájdete prvotriedne spracovanie, mimoriadne kvalitné drevené dekóry, precízne prešívanú kožu a nespočetné množstvo elektroniky či funkcií multimediálneho systému. V tomto duchu by sme mohli pokračovať podstatne ďalej, opis tohto kolosu však zakončím cenovkou. Na nemeckom trhu je Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard možné objednať už teraz za 1,4 milióna € vrátane DPH, prvé kusy sa však k zákazníkom dostanú až v druhej polovicu budúceho roka.