S 600 Guard sa môže pýšiť balistickou úpravou až na úrovni kategórie VR9, na rozdiel od ostatných porovnateľných modelov konkurencie však nielen v prípade okien, ale celej karosérie.
Posledné mesiace nás viacerí automobiloví špióni, teda lepšie povedané, v konečnom dôsledku samotný internet, zaplavuje fotografiami, na ktorých sa ukazuje najnovšia generácia luxusnej limuzíny triedy S od Mercedesu vo viacerých nových pripravovaných verziách. Reč je predovšetkým o dlhočiznom prevedení Pullman (mimochodom leakli už aj jeho patentové fotky), nechýba však ani S-ko, ktoré bude kráčať v stopách Maybachu a pravdepodobne ponesie aj jeho meno, no a v neposlednom rade je vo veci tradičná pancierová špecialitka. Ako dni plynú a veci sa vyvíjajú, Mercedes oficiálne strhol tajomnú plachtu a predstavuje nám mnou poslednú menovanú verziu, teda svoj sériový model pre tých, ktorí si potrpia na maximálnu bezpečnosť. Ako automobilka totižto prehlasuje, nový Mercedes-Benz S 600 Guard predstavuje najbezpečnejšiu sériovú limuzínu na svete, dokonca sa objavujú aj motoristické titulky, ktoré hovoria vo všeobecnosti o najbezpečnejšom automobile súčasnosti!
Ako názov napovedá, opäť je východiskovým modelom dvanásťvalcové prevedenie S 600, ktoré bolo predstavené začiatkom roka. Ide o druhú dvanásťvalcovú verziu v portfóliu triedy S, ktorá sa však orientuje skôr na prepych a luxus, než brutálne športové vlastnosti, ako to je v prípade top modelu S 65 AMG. Pancierové prevedenie Guard, ponúkajúce okrem týchto atribútov aj maximálnu dávku bezpečnosti, sa od pôvodnej verzie navonok nijak špeciálne nelíši, ide teda o staré-známe, veľmi vydarené, elegantné línie, ktoré dali prednosť pred športovým bodykitom, akým disponuje spomínaná S 65-ka. Nehovoríme však o žiadnom športovom antitalente. Pod kapotou buble aj v tomto prípade obrovský vidlicový dvanásťvalec bi-turbo s výkonom 390 kW / 530 koní a krútiacim momentom až 830 N.m! Akcelerácia automobilkou zatiaľ bližšie špecifikovaná nebola, maximálna rýchlosť však bola obmedzená na hodnotu 210 km/h a to najmä kvôli vyššej hmotnosti.
Za tou stojí práve podstatne zvýšená úroveň ochrany, preto prejdime k tomu najpodstatnejšiemu. S 600 Guard sa môže pýšiť balistickou úpravou až na úrovni kategórie VR9, na rozdiel od ostatných porovnateľných modelov konkurencie však nielen v prípade okien, ale celej karosérie. Práve vďaka tomuto faktu je prevedenie Guard prvá sériová limuzína s danými bezpečnostnými parametrami na svete, pričom podľa testov v praxi odolá aj strelám zo samopalu typu AK-47 a to i v prípade zásahu troch nábojov v rozsahu 120 mm. Môže za to predovšetkým špeciálna oceľová vrstva integrovaná do karosérie, ktorú doplňujú aramidové a polyetylenové vlákna. Prepracovaný bol aj podvozok, ktorý bol vystužený na každom mieste, vďaka čomu je vozidlo od podlahy odolné voči nášľapným mínam a granátom, čím spĺňa klasifikáciu ERV2010. Okrem toho, všetky presklenné časti vozu sú z vnútornej strany potiahnuté polykarbonátom, pričom bočné okná je možné sťahovať pomocou hydraulického systému. V neposlednom rade by som vypichol ešte aj pneumatiky Michelin PAX typu runflat, ktoré s prestreleným plášťom dokážu prejsť bez problémom minimálne 30 kilometrov, či vzduchový podvozok AIRMATIC.
Oproti ostatným verziám sa Guard odlišuje vizuálne jedine dvoma dvojitými koncovkami výfukov a zdvojeným rebrovaním mriežky chladiča, ktoré je charakteristickým znakom S 600-ky. V príplatkovej výbave nechýba ani hasiaci prístroj, dodatočná svetelná signalizácia, úchytky na reprezentačné vlajočky či množstvo technológii určených pre život v extrémne nebezpečných podmienkach. Cenové relácie nepoznáme, ich výrazne navýšenie by sa však mohlo teoreticky zastaviť až pri čiastke 800-tisíc €!