Najluxusnejšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie SUV sa dočkalo slabšej, naftovej verzie.
Príchod Bentaygy spôsobil (nielen) v značke Bentley veľké haló, veď začleniť do jej portfólia obrovské, neohrabané SUV, ktoré absolútne nejde ruka v ruke s jej históriou a tradíciami ako takými, to nie je len tak. Odstupom času si však okolie ako tak zvyklo, i keď s relatívne kontroverzným dizajnom majú ešte niektorí z nás problémy. Príchod vozidla z kategórie SUV je v dnešnej dobe a najmä za prítomnosti momentálneho trendu prakticky nevyhnutnosť, čo ostatne dokazuje už druhou generáciou Porsche Cayenne. V jeho prípade si trh vypýtal krátko po jeho príchode dieselovú verziu, ktorá ostatne patrí medzi tie najobľúbenejšie, no a obdobný osud postihol aj Bentaygu. Blížiaci autosalón v Paríži sa totiž zapíše do histórie britskej značky, keďže Bentley predstaví druhú verziu luxusného SUV, no a ako už tušíte, za svoj názov si Bentayga pripisuje dodatok Diesel, ktorý zhmotňuje vôbec prvý turbodieselový agregát pod kapotou vozidla tejto automobilky. Prekvapením iste nebude ani to, že ide o 4-litrový naftový osemvalec od Audi, ktorý sme prednedávnom spoznali v rámci novinky SQ7.
Trikrát preplňovaný motor, ktorého dve twin-scroll turba dopĺňa jeden elektrický kompresor disponuje dokonca zhodným nastavením, keďže v kolónke výkon i v tomto prípade svieti hodnota 320 kW / 435 koní, a to za prítomnosti masívneho krútiaceho momentu rovných 900 N.m. 2,4-tonová Bentayga s týmto agregátom pokorí sto kilometrov v hodine za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na úrovni 270 km/h, no napriek tomuto obmedzenie ide o vôbec najrýchlejšie sériovo vyrábané naftové SUV na svete. Keďže ide o "ekonomickejší" variant, napísať treba i papierovú spotrebu, ktorá by sa mala údajne pohybovať v rovine 7,3 l/100 km. Dobrý vtip. V každom prípade, o prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará osemstupňový automat ZF. Prakticky jedinou dizajnovou odlišnosťou v porovnaní s V12-kovou verziou je predná maska, ktorej výplň nie je v chrómovej aplikácii, no a zároveň zadná dvojica výfukov nie je oválna, ale hranatá s náznakom vnútorného rozdelenia. Bentayga Diesel je od tej benzínovej verzie lacnejšia o 35-tisíc, zároveň je však s cenovkou približne 160-tisíc € takmer dvakrát drahšia ako Audi SQ7 s identickou technikou.