Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 26. 5. 2019 meniny má Dušan

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Topánky
12
Peter H.
6. september 2016, 13:59

Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)

V Prahe dokázal behom pár rokov Footshop hotové divy a dúfajme, že Bratislava ožije rovnakým spôsobom.

Peter H.
6. september 2016, 13:59
Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Časy kamenných obchodov a nákupných centier síce pomaly ale isto vytláča online market, no aj keď nakupovanie tenisiek je jednoduchšie ako kedy predtým, v tomto prípade je internet skôr prekážkou než výhodou. Ak totiž nechceš platiť resellerom prehnané sumy a rovnako sa nevyznáš ani do fungovania takzvaných bot-ov, pravdepodobne sa ti nepodarilo dostať ani k jednému z posledných Yeezy releasov. V podobných prípadoch si totiž nestačí len privstať a najlepším spôsobom, ako sa dá reálne dostať k páru vysnívaných tenisiek je tak kemping. Počet kvalitných predajcov tenisiek, ktorí majú pred obchodom pravidelne rady kemperov je u nás stále dosť biedny, a tak všetkých domácich sneakerheads určite poteší informácia o tom, že by sa to už onedlho malo zmeniť k lepšiemu. Footshop sa totiž rozhodol expandovať aj na Slovensko a už tento štvrtok sa chystá predstaviť na našej scéne pop up eventom, na ktorom určite nesmieš chýbať. Pri tejto príležitosti sme tak položili zopár otázok majiteľovi Footshopu, Petrovi Hajdučkovi:

 

Prevádzkovať obchod s teniskami je určite vysnívaným povolaním pre mnohých z našich čitateľov. Mohol by si nám priblížiť svoj bežný pracovný deň? Máš tenisky aj na raňajky?

Peter Hajduček: Prevádzkovať obchod s teniskami je skutočne vysnívané povolanie, ja som si ho vysníval už dávno a som s týmto životom veľmi spokojný. Teniskami začínam zvyčajne už pred raňajkami. Väčšinou ešte v posteli pozerám maily, čo u mňa pristáli od kolegov cez noc, pretože robíme výhradne len od 9 do 17 :))) Cez deň bývam veľmi rozlietaný, mám väčšinou 4-5 pracovných stretnutí a po večeroch sedím pri PC a dobieham online komunikáciu. Často nerozlišujem prácu a voľný čas - v skutočnosti je pre mňa práca naplnením súkromných snov a cieľov a naopak, vo voľnom čase dostávam mnoho nápadov pre firmu, takže je to všetko prepojené a hranica sa nedá presne vytýčiť.

 

Ako vnímaš vývoj sneaker kultúry u nás a vo svete. Čo ľudia podľa teba chcú a čo reálne nosia?

Peter Hajduček: Myslím si, že v Prahe sa to výrazne posunulo. Keď sme začínali, neboli žiadne sneaker eventy, nebola okolo sneakers taká komunita, nebola to tak zaujímavá téma. V poslednej dobe zaujímajú tenisky stále viac ľudí a to je dobre. Ešte prednedávnom to bolo dosť obmedzené na najznámejšie značky a modely - Nike Air Max, Vans Authentic, adidas Superstar apod. Veľmi ma teší, že si ľudia dnes našli cestu aj ku značkám ako je Asics, Karhu, Kangaroos, a pod. Myslím že nás ešte čaká kus práce, kým tu vybudujeme záujem aj o drahšie značky ako Y-3, Filling Pieces alebo Marco Lagana, no sme odhodlaní na tom pracovať. Na Slovensku je myslím situácia podobná ako pred pár rokmi v Prahe a mienime s tým čoskoro niečo spraviť.

 

Si zberateľ, sneakerhead alebo biznisman? Ako si sa vlastne dostal k teniskám?

Peter Hajduček: Povedal by som, že zo všetkého trochu. Za svoju silnú stránku považujem, že dokážem tieto veci kombinovať. Tenisky som mal rád od mala a učím sa byť aj biznismanom. Prešiel som si cez skateboarding, maľovanie, streetball, organizovanie rapových koncertov, online marketing, programovanie a štúdium podnikania a ekonómie. Footshop je pre mňa médium, cez ktoré si realizujem svoje súkromné sny. Na konci dňa však nikoho nezaujímajú moje splnené sny ak nemá na účte výplatu alebo nie je zaplatený nájom, takže je potrebné to vedieť skombinovať.

 

Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)

 

Momentálne patrí Footshop medzi najväčších predajcov sneakers v CZ a SK. Aká bola vaša cesta od roku 2011?

Peter Hajduček: Začali sme primárne so skateboardingom a značkami ako Osiris, Fallen, Habitat, ... Cez značku Supra sme začali vnímať lifestyle boty a bavilo nás to týmto smerom stále viac. Zlomové bolo získať značky Vans, adidas a neskôr Nike. Minulý rok sme mali jasný cieľ - priniesť k nám YEEZY a dropy z adidas Consortium. Myslím že voľba z pohľadu adidasu nebola jednoduchá. Naši konkurenti sú na trhu dlhšie, majú viac skúsenosti a obchodov. Ale myslím že naša pracovitosť a ambície sú tým, čo rozhodlo. A teraz robíme všetko preto, aby sme dokázali, že sa rozhodli správne. Minulý mesiac sme mali v Prahe shop-in-shop v Hamleys, najväčšom hračkárstve v Prahe. Chceli sme prvé detské YEEZY odpáliť ako sa patrí. A myslím, že nikto na svete tomu nedal viac snahy a kreativity ako my. A na tom si zakladám. Nedávno sme do Prahy priniesli aj značku Y-3, čo spravilo obrovskú radosť mne osobne, pretože to kupujem už dlhšie a som rád, že konečne môžem aj u nás.

 

 

Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)

 

Svoju pobočku máte zatiaľ len v Prahe no už onedlho by sa to malo zmeniť. Priblížiš nám aktuálne smerovanie Footshopu?

Peter Hajduček: Keď sa s niekým rozprávam o Bratislave, väčšinou sú ľudia ohľadom značiek a obchodov skeptickí. Spomínajú Parndorf, chýbajúcu komunitu, menšiu tržnú silu. Ničomu z toho neverím. Ja to vidím tak, že Bratislava zažíva obrovský progres. A že tu nie je komunita? Tá nebola ani v Prahe, kým sme tu nezačali robiť poriadne eventy a neponúkli ľuďom miesto, kde sa mohli združovať a baviť sa. Je to ako sliepka a vajce, jedno bez druhého nemôže byť, a my sme sa rozhodli spraviť prvý krok. Polovica našej firmy sú Slováci žijúci v Prahe. Úplne od začiatku máme aj slovenský web a bolo len otázkou času kedy spravíme kamenný obchod. Myslel som, že to bude už v 2015. Nakoniec nám to zabralo viac času, ale o to spokojnejší som s výsledkom - máme skvelého manažéra, výborne miesto a projekt obchodu.

 

Ako funguje tím Footshopu?

Peter Hajduček: S otvorením kamenného obchodu sme začali rýchlo rásť. Za posledný rok sme nabrali 40 ľudí. Ešte stále však nemáme pracovnú dobu, nemáme firemné štruktúry a na teambuildingu sa meníme na opité zvery so mnou na čele. Väčšinou sú to veľmi mladí ľudia, ktorí predtým nikde nepracovali. Pri výbere nepozeráme na tituly, životopisy apod - ide hlavne o to nech je to slušný, samostatný a zodpovedný človek, ktorý vie čo chce robiť a chápe o čo sa s Footshopom snažíme. Ostatné sa môže každý rýchlo naučiť.

 

 

Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor) 

Vieme, že presné počty predaných párov sú firemným tajomstvom, no koľko tenisiek sa u vás zhruba otočí za mesiac? Objednávajú aj ľudia z iných krajín ako CZ a SK?

Peter Hajduček: Predávame v obchode stovky a na webe tisíce párov mesačne. Na sklade máme desiatky tisíc párov. Točíme výrazne viac noviniek, špecialitiek v malom množstve a máme aj zopár evergreenov. Výrazne dominuje Česko a Slovensko, ale vďaka jazykovej univerzálnosti Instagramu a iných sociálnych sietí sa dostávame aj do zahraničia. Keď na Instagram postneš fotku s NMD a dáš hashtag #adidas, hovorí to všetkými jazykmi. Takže sa ozývajú ľudia aj zo zahraničia. A my im chceme ísť naproti. Cítim sa byť viac Európanom ako Slovákom.

 

Aké tenisky nosíš ty?

Peter Hajduček: Obúvam všetko možné, rád si skúšam nové modely a značky. Čo sa u mňa opakuje najviac sú Y-3, adidas Ultra Boost a Nike Air Max 95. Už teraz sa teším na Nike Air Max 97, snáď sa budúci rok nejaké objavia. Veľmi si cením Nike Cortez OG ala Forrest Gump, rôzne Vault by Vans, adidas Tubular Doom - tie v spolupráci s KITH aj SF, ku ktorým sme s Born Bane spravili malú kolekciu oblečenia a pekné video. Chcel by som mať viac YEEZY, ale nebol som veľmi úspešný v raffle, tak som v tomto smere zatiaľ dosť obmedzený :)

 

Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)

 

Už tento štvrtok, 8. septembra, sa koná pop up event v Bratislave. Aký je teda ďalší osud novej prevádzky?

Peter Hajduček: Event sme začali plánovať dosť neskoro, pretože sme dlho naťahovali podpísanie zmluvy kvôli právnym blbostiam. Nakoniec to dopadlo a rozhodli sme sa priestor predstaviť ľuďom. Nemôžeme však dlho odkladať a plánovať, pretože sa musíme pustiť do výstavby obchodu. A aby som povedal pravdu, detaily stále ladíme. Čo je už isté, že tam budú Mutants a DJ Grimaso, ukážeme návrhy obchodu, ktoré sme nakoniec nezvolili, užijeme si hudbu s drinkami od RedBullu a dobré jedlo. Podstatou eventu je ukázať že sme konečne tu, že máme reálny priestor a zvedavcom ho chceme predstaviť osobne. Ja mám z neho obrovskú radosť - má pre mňa ten správny vibe, je výrazne väčší ako ten v Prahe, má skvelé výlohy a dobrú polohu v meste. A hlavne na evente budú dobrí ľudia a dobrá nálada, a preto tam nesmieš chýbať ani ty!

 

Štvrtok, 8. septembra v bratislavskom Panorama City (Landererova 6) od 16:00Footshop expanduje do Bratislavy a majiteľ Peter Hajduček to s budovaním sneaker komunity myslí vážne (Rozhovor)

Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler

Foto: Footshop Tagy: adidas, bratislava, Footshop, Peter Hajducek
Ohodnoť článok
119
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.