Úspešný športovec zo Žiliny si nechal postaviť svoj vysnívaný automobil.
Peter Sagan, teda nielen najlepší slovenský cyklista, ale zároveň aj jeden z najväčších talentov svetovej cyklistiky súčasnosti, ktorý sa momentálne pýši titulom majstra sveta má ďalší dôvod na radosť. K jeho dvojkolesovým strojom totiž najnovšie pribudol nový tátoš s ďalším párom kolies navyše, ktorým si splnil svoj odveký sen. To, že mladý Žilinčan netají svoju náklonnosť k pretekom okolo Kalifornie a vo všeobecnosti má rád Ameriku ako takú potvrdzuje aj skutočnosť, že má v obľube americké automobily. Dôkazom toho je jeho nový prírastok do garáže, ktorý stvárňuje legendárny Dodge Charger R/T z roku 1970, čiže jeden z vôbec najikonickejších amerických muscle cars. Zďaleka však nejde len tak o hocijaký starý neohrabaný vrak, ale na zákazku postavený exemplár podľa jeho predstáv.
Pod ten sa podpísali úpravcovia Scott Tedro a Ken Maisano zo spoločnosti MASCAR Modern & Classic Autobody & Paint Repair sídliacej v kalifornskom meste Costa Mesa, ktorých oslovil samotný Peter za účelom prerobiť Charger na nekompromisný stroj, ktorý bude spĺňať jeho túžby. Výsledok vyše dvojročnej roboty je skutočne výstavným kúskom, o čom svedčia i priložené fotografie odzrkadľujúce finálnu podobu. Predchádzalo tomu úvodné rozobranie vopred nájdeného exemplára do poslednej skrutky, po čom napokon nasledovala dôkladná renovácia za prítomnosti početných vylepšení a úprav v duchu modernejších technológii a komponentov, no zároveň bolo docielené, aby si Dodge zachoval svoju pravú a nezameniteľnú tvár.
I keď vozidlo vyzerá ako pôvodná verzia, v skutočnosti každá jeho súčasť pozostáva z novo vyrobeného materiílu a prvkov, ktoré ale i napriek tomu dotvárajú veľmi autentický vzhľad odzrkadlujúci históriu tohto modelu. Exteriér je pokrytý matným sivým lakom, doplneným o červene detaily pričom upravený Charger je postavený vpredu na 18, zatiaľ čo vzadu až 20" diskoch obutých do pneumatík Michelin Pilot Sport o rozmeroch 245/45 vpredu, respektíve 315/35 vzadu. Samozrejme, nechýba vzduchový podvozok, vďaka čomu je možné regulovať svetlú výšku aj tohto amerického tátoša. Dôkladne prekopaný je aj interiér, kde rovnako neostal kameň na kameni. Klasicky jednoduchý kokpit je pokrytý veľmi kvalitnou kožou, pričom zaujímavosťou sú najmä športové sedadlá Procar, na ktorých opierkach sú našité iniciály jeho majiteľa, navyše, dvojica písmen je orientovaná tak, aby pripomínala svojím tvarom bicykel.
To najdôležitejšie sa však schováva pod nad jeho prednou kapotou. Technici z firmy, kde Petrov Charger R/T vznikal siahli po bloku motora Mopar Performace RB s hlavou valcov Mopar Performace RB a s kovanými piestami a hydraulickými zdvíhadlami ventilov. 9,4-litrový osemvalcový agregát produkuje výkon 735 kW, čo je rovných 1000 koní, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment predstavuje dych-berúci údaj 1 626 N.m. O fascinujúce rýchlostne parametre je tak rozhodne postarané, nehovoriac o tom, že výfukové potrubie pozostávajúce z keramických súčastí zabezpečí určite brutálnu zvukovú kulisu. Samotná sila motora putuje prostredníctvom automatickej prevodovky od Westminster Performance na zadné kolesá s diferenciálom Detroit TruTrac, pričom opomenúť netreba ani brzdovú sústavu od Wilwoodu. Na záver už len dodám, že vozidlo je homologizované aj pre európske cesty (dokonca sú značky upravené tak, aby ich bolo možné osadiť i slovenskými značkami), preto je viac než možné, že Peťa v ňom môžeme vidieť aj u nás. My mu želáme veľa šťastných kilometrov.