Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. januára 2016 o 11:19
Čas čítania 0:00
Tomáš Macho

Začína Apple stagnovať? Po prvýkrát od vzniku iPhonu by mala jeho predajnosť klesať

TECH APPLE FINANCIE IPHONE KRYPTOMENY
Uložiť Uložené

Prišiel Apple na pomyselný vrchol, z ktorého sa dá už len klesať?

Už od roku 2007 sa venuje Appleu zvýšená pozornosť, najmä vďaka už ikonickému smartfónu, ktorého predajnosť je absolútne bezkonkurenčná, čo potvrdzujú i oficiálne štatistiky. Rok po roku si telefón s nahryznutým jabĺčkom podmaňoval čoraz väčší trh, inak povedané každým novým telefónom lámal rekordy a tým pádom hodnota spoločnosti neustále rástla, z čoho vyšla táto spoločnosť spomedzi všetkých ako vôbec najhodnotnejšia. Aktuálne sa však hovorí o historicky prvom poklese predaných kusov v danom kvartáli a teda i menších výnosoch. Postrehnú však v Cupertine prázdnejšie peňaženky?

Začína Apple stagnovať? Po prvýkrát od vzniku iPhonu by mala jeho predajnosť klesať

Od septembra sa do obehu dostalo neuveriteľných 74,77 miliónov iPhonov, čím Apple splnil stanový cieľ, teda akýkoľvek objem vyšší než 74,5 miliónov. Odhadované tržby na druhý kvartál sú však už trochu skeptické. Pokiaľ sa "jabĺčku" nepodarí predať viac než 61,2 miliónov, budeme môcť hovoriť o vôbec prvom úpadku v danom kvartáli od vzniku smartfónu. V minulom roku sa trojmesačné tržby vyšvihli na 58 miliárd dolárov, avšak tentokrát by nemali byť vyššie ako 50 až 53 miliárd. Jemný úpadok nemusí byť výhradne chybou spoločnosti, respektíve vytvorenia nedostatočne zaujímavého produktu pre verejnosť. Treba prihliadať aj na také faktory ako neustále silný dolár, ktorý tak trochu sťažuje marketing v krajinách, keďže kvôli nezvyčajne silnej mene poputuje Applu na účet značne menej peňazí, než by tomu bolo povedzme pred dvoma rokmi, viď. graf nižšie. 

Začína Apple stagnovať? Po prvýkrát od vzniku iPhonu by mala jeho predajnosť klesať

Tim Cook sa tiež vyjadril, že množstvo zákazníkov, ktorí minulý rok upgradovali na iPhone 6/6 Plus, jednoducho nemajú potrebu prechádzať na S-kové verzie a skôr vyčkávajú na iPhone 7. S-ká nezvyknú byť natoľko zaujímavé a je nepísaným pravidlom, že v každej druhej verzii sa môžeme tešiť či už na nový dizajn alebo ďaleko väčší rad nových funkcií, prípadne lepšie hardvérové špecifikácie, hoci povedzme si otvorene, kto z majiteľov rieši takt procesora, počet jadier alebo počet bodov v AnTuTu teste. Tak či onak, v tomto roku sa môžeme tešiť na skutočne zaujímavú ponuku produktov. Štvorpalcový iPhoneklope na dvere baranidlom, čím sa určité množstvo fanúšikov opäť vráti k ideálnemu rozlíšeniu pre pohodlnú manipuláciu s telefónom jednou rukou a samozrejme je tu ešte neodhalená 7 a 7 Plus

Domov
Zdieľať
Diskusia