Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
6. januára 2016 o 20:42
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction

TECH BMW
Uložiť Uložené

Veľtrh CES (consumer electronic show) v Las Vegas je miestom, kde spoznávame technológiami nabitú i8-čku.

BMW sa nechalo posledné mesiace počuť, že plánuje skôr či neskôr rozšíriť "íčkové" modelové portfólio o model i5. Okrem toho sa medzi "klasickú" i8-čku má zaradiť i športové i8 M či otvorený derivát, i8 Spyder, ktorý by sme mali spoznať už v blízkej budúcnosti. Krátko na to sa zas objavili informácie, že tieto plány nie sú údajne pravdivé a otvorená i8-čka nevznikne. Bavori však svojich fanúšikov na tohtoročnom veľtrhu elektroniky CES v Las Vegas aspoň čiastočne potešili, nakoľko podobu otvorenej karosárskej verzie totiž naznačuje práve vystavovaný koncept Vision Future Interaction, jeho podstatou však nie je otvorená karoséria ako taká, ale technika vo vnútri. Už na prvý pohľad je zrejmé, že zďaleka nejde o sériové auto, ale riadne prekopanú i8-čku, ktorá pôsobi ešte podstatne futuristickejšie. Štúdia so známym karbónovým monokokom prišla nielen o strechu ale aj o dvere, pričom i samotná karoséria je svojimi tvarmi citeľna vzdialená od terajšej sériovky.

Podstatou konceptu Vision Future Interaction sú však použité technológie v interiéri. Vo vnútri do očí bije obrovský 21" panoramatický displej umiestnený do palubovej dosky pred miestom spolujazdca. Pokiaľ vám hlavný prístrojový štít už v produkčnej i8-čke prišiel nevšedný a poriadne nadčasový, to ste netušili, že to nie je posledné slovo zo strany BMW. V tomto prípade sa za volantom nachádzajú plne digitálne ukazovatele s 3D zobrazovaním, ktoré navyše spolupracuje so špičkovým head-up displejom. Ten premieta svoj obsah na podstatne väčší priestor na čelnom skle, a to za prítomnosti vysokého rozlíšenia a v reálnom čase sa prispôsobovacích animácií.

BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction


Keďže BMW si ide momentálne ovládanie gestami, funkciu AirTouch preto nájdeme aj tu, čím došlo k eliminácii tradičných tlačidiel, pričom ovládanie celého infotainmentu prebieha aj pomocou hlasu. Samozrejme, ani tejto štúdii nechýba autopilot, ktorý po aktivovaní dáva o svojej prítomnosti vedieť volantom, ktorý sa nielenže sfarbí do modra, ale citeľne sa zasunie smerom k palubovke, čím vznikne väčší priestor pred vodičom. V tomto momente je pozornosť sústredená na rozmerný displej vpravo, kde je počas režimu autonómneho riadenia možné surfovať na internete, posielať e-maily alebo pozerať filmy. To je však ale stále hudba budúcnosti, na ktorú BMW aj touto štúdiou poukazuje, ako akýsi technologický pokrok. Jeho hlavné črty však zavítajú do sériových modelov už budúci rok. A či príde i8 Spyder? Ťažko povedať, skôr nie.

BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
BMW naznačuje budúcnosť technológií vo svojich autách štúdiou Vision Future Interaction
Domov
Zdieľať
Diskusia