Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
17. januára 2015 o 21:17
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

TECH BMW
Uložiť Uložené

Najmenšie BMW bude po novom lákať zákazníkov so svojím novým, podstatne atraktívnejším zovňajškom.

Po viac než štyroch rokoch prichádza na scénu toľko očakávaný facelift BMW radu 1, ktorým sa Bavori snažia prinavrátiť krásu svojmu najmenšiemu modelu v portfóliu. Nie je žiadnym tajomstvom, že 1-kový bavorák súčasnej generácie bol terčom nemalej kritiky, ktorá smerovala na tvar vonkajších partií, predovšetkým tých predných. Ako sa predpokladalo, facelift mal túto chybičku krásy vyriešiť a musíme povedať, že sa tak aj stalo. Predné netypické svetlomety nahradili úplne nové, ktoré svojím tvarom vychádzajú z radu 2 Active Tourer. To je síce isté prekvapenie, nakoľko sa očakávalo, že si svetlá prevezme skôr od 2-kového kupé, každopádne mu však facelift výrazne pomohol. Zaujímavosťou je i fakt, že ani po novom nie sú svetlomety pretiahnuté do stredu a nedotýkajú sa samotných ľadviniek, ako tomu je v prípade všetkých noviniek značky. Decentných zmien sa následne dočkal predný a zadný nárazník, a to už či v elegantnom alebo športovom (M packet) vyhotovení. Ďalšou výraznou zmenou je tvar zadných svetlometov, ku ktorým sa pripojila i časť na veku batožinového kufra, čím im dodali horizontálny look v štýle BMW radu 4.

Interiér je praktický identický s predchodcom, pribudli nové farebné vyhotovenia a ovládač iDrive dostal dotykovú hornú plochu. Novinkou je adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go či možnosť aktualizovať dáta navigácie na diaľku. Veľké zmeny nastali pod kapotou, kde po novom nájdeme nové 1,5-litrové trojvalce (z nového Mini) vo verziách 116i a 116d. Naopak, vrcholná verzia M135i so šesťvalcom pod kapotou dostala mierny doping, vďaka čomu sa výkon vyšplhal až na hodnou 240 kW / 326 koní. Samozrejme, nechýba ani pohon všetkých kolies xDrive, ktorý je možné skombinovať s verziami 118d , 120d a M135i. Zvyšné motorizácie - 118i, 120i, 125i & 118d, 120d, 125d ostali bez zmien.

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

BMW radu 1 2015: Veľké zmeny pre malý bavorák!

Domov
Zdieľať
Diskusia