Autorom je francúzsky dizajnér Romain Bucaille, ktorý svojim návrhom trafil klinec priamo po hlavičke.
Škoda Auto predstavuje koncept futuristického motocyklu Slavia B, ktorý je inšpirovaný ikonickým modelom s podpisom Laurin & Klement z roku 1899.
Ikona v modernej podobe prichádza ako café racer, ktorý zvádza k jazde od prvého pohľadu. Autorom odvážneho návrhu je francúzsky dizajnér Romain Bucaille, ktorý v automobilke pracuje na exteriéroch vozidiel.

„Chcel som spraviť niečo výnimočné, pozrieť sa ku koreňom značky. Na autách pracujem každý deň a keďže som aj fanúšikom motoriek, vytvoriť jednu pre mňa bolo príjemným spestrením,“ opísal Bucaille svoju motiváciu v tlačovej správe.
Novodobú verziu ikonického motocyklu Laurin & Klement Slavia B poňal skúsený francúzsky dizajnér ako futuristický model pre 21. storočie a výsledok je pastvou pre oči. Napriek tomu, že vízia konceptu Slavia B je plne elektrická, využíva typický tvar rámu motocyklov Laurin & Klement, v ktorom bol pôvodne uchytený spaľovací motor.
Predná časť rámu motocyklu svojím vzhľadom vzdáva hold jedinečnému inžinierskemu umeniu Václava Laurina, vďaka ktorému vtedajšie motocykle Slavia vynikali stabilitou aj ovládateľnosťou na ceste. Zatiaľ čo pri origináli priestor rámu vypĺňal motor, v pozoruhodnom koncepte Bucailleho je prázdny a akoby vo vzduchu v ňom „pláva“ logo novodobého výkladu ikony. Tvar rámu je zvýraznený farebne aj jasnou vertikálnou linkou, ktorá oddeľuje prednú a zadnú časť motocykla.

Súčasný dizajnový jazyk značky Škoda Auto je charakteristický svojimi jednoduchými a uzavretými tvarmi, preto má aj moderná Slavia B v dizajnérových predstavách jasné priame línie, skosené hrany a výraznú grafiku svetlometov, čo je ďalší typický prvok moderných vozidiel Škoda Auto.
História modelu motocykla Slavia B
Motocykel Slavia B sa po boku modelu Slavia A predstavil verejnosti v roku 1899. Poháňal ho vzduchom chladený jednovalec s objemom 240 cm³ a výkonom 1,75 koňa. Maximálna rýchlosť stroja predstavovala 40 km/h. Slavia B nemala prevodovku, zadné koleso poháňal plochý remeň vedený priamo od motora. K dispozícii boli aj pedále, ktoré slúžili na štartovanie a ako pomocný prevod, prenos sily riešila reťaz.
Do roku 1904 vyrobila spoločnosť Laurin & Klement 540 motocyklov Slavia B.