Spoločnosť už údajne spolupracuje s právnickou firmou Ropes & Gray, ktorá jej má pomôcť s procesom reštrukturalizácie.
Sieť reštaurácií, ktorá je známa tým, že svoje čašníčky oblieka do priliehavých šiat, podľa agentúry Bloomberg News spolupracuje s veriteľmi na vypracovaní plánu reštrukturalizácie svojich prevádzok. Špekuluje sa o tom, či dôjde až k bankrotu.
Finančné problémy spoločnosti sa začali ešte v roku 2019. Vlani bol navyše reťazec nútený zatvoriť niekoľko desiatok pobočiek v Spojených štátoch. „Podobne ako mnohé iné reštaurácie, ktoré sú pod tlakom súčasných trhových podmienok, aj spoločnosť Hooters musela zatvoriť vybrané neziskové prevádzky," uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
„Avšak aj vďaka tomu sa im podarilo otvoriť nové reštaurácie Hooters na domácom i medzinárodnom trhu, uvedeniu nových mrazených výrobkov Hooters v obchodoch s potravinami a expanzii Hooters na nové trhy s firemnými a franšízovými prevádzkami zostáva 41-ročná značka veľmi odolná a relevantná,“ pokračovalo. To sa však teraz ukázalo ako nie príliš realistický odhad do budúcnosti.
Svoju lásku k sieti reštaurácií už prejavil napríklad americký basketbalista NBA Devin Booker. „Prosím, neodchádzaj Hooters,“ napísal na sieti X. Podporila ho aj golfistka Paige Spiranacová a mnohí ďalší.
Môžu za to muži z generácie Z?
Prečo presne začal záujem o sieť reštaurácií Hooters klesať, nie je v tejto chvíli jasné, ale niektorí odborníci majú zjavne svoj názor. V roku 2023 vystúpila v televízii CNBC finančná analytička Meridith Whitney a obvinila mladých mužov z nedostatočného záujmu o sex. „Sú to všetko mladí muži a spojila som to s prieskumom Pew Research, podľa ktorého je 63 percent mladých mužov slobodných,“ vysvetlila Whitneyová. „A to je najvyššie číslo vôbec. 50 percent z nich nemá záujem ani o randenie, dokonca ani o nezáväzné randenie.“
To, že za údajnú smrť Hooters môžu muži z generácie Z, je potom podľa očakávania jednou z najpopulárnejších verzií na internete, kde sa na tento účet zrodilo množstvo vtipov a meméčiek. Konkrétne si vraj len „objednávajú jedlo z UberEats, googlia nahé ženy na internete a flirtujú s umelou inteligenciou“.
Reálnejšie však znie verzia, že mladí muži jednoducho radšej trávia čas s dievčatami, ktoré s nimi neflirtujú, len aby dostali prepitné.
Ako však bolo uvedené vyššie, toto všetko sú len špekulácie; v skutočnosti môže byť za poklesom záujmu o Hooters množstvo iných, oveľa zásadnejších faktorov.