Hrdým majiteľom Maybachu 62 s jednoznačne najvyšším počtom najazdených kilometrov na svete je starší pán z Lichtenštajnska.
Dosiahnuť v dnešnej dobe s osobným automobilom milión najazdených kilometrov je čoraz ťažšie a to z viacerých dôvodov. Prvým je fakt, že ľudia si dnes zvykli dlhšie vzdialenosti predsa len absolvovať lietadlom, kedže je v konečnom dôsledku lacnejšie a v dnešnej hektickej dobe hlavne rýchlejšie a koniec koncov aj bezpečnejšie. Za druhé, ako bolo nedávno dokázané, väčšina ľudí mení svojho tátoša v priemere každé štyri roky a za takýto čas zďaleka nenajazdia toľko kilometrov. Okrem toho nehovorím o nových motoroch, ktoré častokrát nie sú schopné odjazdiť pár stoviek tisíc kilometrov, či častejších dopravných nehodách, po ktorých vozidla putujú od majiteľa preč.
Sú však prípady, i ja evidujem pár, kedy sa proste zadarí a počítadlo najazdených kilometrov sa prehupne cez sedem miestne číslo. Ak vám ale poviem, že tachometrom s takýmto číselným obsahom disponuje ultraluxusný Maybach, asi len málo z vás tomu uverí. Nieže by boli nemecké auta nekvalitné, práve naopak a o Maybachu ani nevravím, obyčajne však miliónové tachometre nájdeme vo všestranných vozidlách, ktoré sú v každodennom nasadení najmä v taxi službách či firemných flotilách. Tento 6,2-metrový Maybach sa však jednoznačne vymyká z týchto kategórií, no napriek tomu potvrdzuje, že aj táto nemecká limuzína je toho tiež schopná.
Hrdým majiteľom Maybachu s jednoznačne najvyšším počtom najazdených kilometrov na svete je starší pán z Lichtenštajnska. Podnikateľ Josef Weikinger si zakúpil najdlhšie prevedenie, Maybach 62 za viac než 450-tisíc € v roku 2004. Podľa fotografií si môžete všimnúť, že zďaleka sa nejedná o "základnú" výbavu, iba tá obrovská panoramatická strecha so solárnymi panelmi čo-to stála. V tomto prípade je ale dôležitejším faktom to, že už v roku 2009 (po šiestich rokoch!) sa mu tachometer pretočil cez 1 milión kilometrov, ktoré najazdil výhradne on. Ďalší paradox, keďže Maybach je hlavne o prepychu pre zadných pasažierov a osobný šofér sa berie už ako samozrejmosť. Podľa jeho slov, by svojho tátoša nevymenil a nenašiel by za neho lepšiu alternatívu.
Celková priemerná spotreba sa pritom v jeho prípade pohybovala na úrovni 1 l / 6 km, z čoho vyplýva, že palivovú nádrž za celý čas naplnil minimálne 167-tisícami litrov benzínu Super Plus. Suma sumárov, tento pán si za peniaze, ktoré investoval do tankovania svojho krásavca, mohol zadovážiť úplne nový Mercedes-Benz triedy S v najsilnejšom prevedení S 65 AMG, ktorého cena sa pohybuje na čiastke od 225-tisíc €. Pod prednou dlhou kapotou sa nachádza starý-známy motor z dielne Mercedesu v spolupráci s divíziou AMG. Reč je o obrovskej 6-litorvovej V12-ke, ktorá ponúka 450 kW / 604 koní. Starší pán ale priznal, že krátko po tom, ako pokoril hranicu 600-tisíc kilometrov, nastali s veľkým motorom komplikácie a po častejšom servisovaní sa rozhodol motor radšej vymeniť. Okrem toho však všetko ostatné funguje bez problémov. Aj podľa fotografií je vidno, že o luxusný model sa patrične staral, keďže vyzerá naozaj ako nový (nebyť preliačeniny vzadu) a vraj sa tak správa aj na ceste.
Pár štatistík na záver. Ak by šiel luxusný Maybach bez prestávky 80 km/h, milión kilometrov by sa na tachometri ukázalo po 521 dňoch. Celkový počet najazdených kilometrov tejto limuzíny zodpovedá obehnutiu Zeme približne 25-krát.