Taliansky módny dom získal prestížne prvenstvo v koncoročnom zozname už druhýkrát po sebe.
Svetlo sveta uzrel výročný prehľad spoločnosti Lyst Index, v ktorom sú uvedené najlepšie módne značky, trendy a produkty v roku 2023. V zozname nájdeš viacero prekvapení.
Pre ľudí, ktorí sledujú dianie v odevnom priemysle, však nie je prekvapenie, že značkou roka 2023 je Miu Miu, a to už druhýkrát po sebe. Na vrchole bola aj v rebríčku najvyhľadávanejších a najpopulárnejších módnych spoločností za tretí štvrťrok 2023.
Taliansky módny dom, ktorý vedie dedička módneho impéria Prada – Miuccia Prada, si v štvrtom štvrťroku udržal svoje postavenie. A dokonca ešte získal na sile po hviezdnej prehliadke na parížskom týždni módy, na ktorom kráčala aj Gigi Hadid. Miu Miu má za sebou vzrušujúci rok, keď predstavila viacero virálnych produktov (slnečné okuliare či kabelky), po ktorých túžili ženy z každého kúta sveta.
Okrem skvelých vlastných ready-to-wear návrhov stavila Prada so svojím tímom aj na zvučné spolupráce, ktoré odhaľovala počas celého roka. Za pozornosť stoja tri farebné vyhotovenia tenisiek New Balance 574 aj partnerstvo s ikonickou britskou značkou Church's, v rámci ktorého sme videli sofistikované návrhy obuvi aj pre mužov. Skontroluj ponuku v online obchode.
Logo roka patrí značke Loewe
Dôvod na radosť má aj vedenie módneho domu Loewe, keď znak anagram získal ocenenie za najlepšie logo roka. Objavuje sa na základných tielkach, vyšívaných rifliach aj na oblečení v rozpixelovanej podobe. Išlo o prvok, ktorý perfektne dopĺňal modernú estetiku trendu „quiet luxury“, ktorý bol populárny na Tiktoku aj vďaka seriálu Succession.
Obuvi dominovali legendárne tenisky samby
Nie je žiadnym tajomstvom, že ľahké vintage tenisky Adidas Originals Samba boli v posledných sezónach žiadaným artikom a každý nový release sa predáva ako teplé pečivo. Iterácie z dielní Gucci, Walesa Bonnera či Pharrella Williamsa vytvorili nepopierateľný hype, ktorý sa preniesol aj do outfitov celebrít.
V uliciach vynikla aj priehľadná obuv, ktorá rozšírila obľubu balerínok vďaka chutným interpretáciám od značiek Bottega Veneta, The Row a podobne.
Maison Margiela ovládol Tiktok
Najvirálnejší a zároveň aj najotravnejší módny moment roku 2023 je z dielní Maison Margiela, a to v podobe kampane „Tabi Swipper“, ktorú si naladilo skoro 180 miliónov divákov, aby rozlúštili chaos. Obuv Tabi vďaka tomu získala obrovskú popularitu a počet jej vyhľadávaní vzrástol o 342 %.
Všetky detaily nájdeš na webe WWD.