Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. októbra 2023 o 10:00
Čas čítania 1:08
Martin Mičuda

Kultový roadster Mazda MX-5 dostal v rámci modernizácie moderné LED svetlá, väčší displej a niekoľko koní navyše

Kultový roadster Mazda MX-5 dostal v rámci modernizácie moderné LED svetlá, väčší displej a niekoľko koní navyše
Zdroj: Mazda
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MAZDA
Uložiť Uložené

Malý roadster sa stále spolieha na motory bez preplňovania.

Model MX-5 je na trhu v aktuálnej, v poradí 4. generácii už od roku 2015, keď sa dočkal hneď niekoľkých menších či väčších vylepšení. Najnovšie sa Mazda hlási s ďalším väčším faceliftom, ktorými sa zamerali na vzhľad aj samotnú techniku. Vynovený roadster sa v roku 2024 najprv ukáže na domácom japonskom trhu, s odstupom času sa však modernizovaná podoba dostane aj na zvyšné svetové trhy vrátane toho európskeho.

Odporúčané
TEST: Enyaq Coupé RS nám dokázal, že ide o najlepšiu škodovku, ktorá prerástla aj Volkswagen TEST: Enyaq Coupé RS nám dokázal, že ide o najlepšiu škodovku, ktorá prerástla aj Volkswagen 18. februára 2023 o 9:30

Poznávacím znakom sú predovšetkým svetlá na oboch koncoch. Ich tvar sa síce nezmenil, naopak, technika áno. Vpredu totiž Mazda presunula denné LED svietenie z nárazníka priamo do hlavných svetiel, čím došlo k zmene grafiky. Po novom sa modernou LED technológiou navyše hrdia aj smerovky, a to ako vpredu, tak aj vzadu, kde už budú full-LED svetlá. Maska má novú výplň, kde je aj radar adaptívneho tempomatu. Do ponuky sa dostal nový odtieň karosérie Aero Gray Metallic a pribudli nové dizajny 16 a 17" diskov kolies.

Mazda, MX-5,Mazda, MX-5,Mazda, MX-5,Mazda, MX-5,
Zobraziť galériu
(10)

Modernizácia pokračuje v interiéri, kde je 8,8" displej infotainmentu. Ten má ponúknuť nielen modernejšie vizuálne prostredie, ale aj väčšiu plynulosť a intuitívnosť. S vynoveným prostredím prichádza aj bezkáblová podpora Apple CarPlay či výmena doterajších USB konektorov za USB-C. Jemnou úpravou prešli aj budíky, tie však stále ostávajú verné svojmu analógovému riešeniu.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Z technickej stránky Mazda hovorí o vylepšenom riadení a novom samosvornom diferenciáli, ktorý má docieliť lepšiu stabilitu vozidla. S tým súvisí aj upravená kontrola trakcie, ktorá ponúka nový režim DSC Track, ktorý je určený pre jazdu na okruhu. Ponuka motorov naďalej počíta s dvomi atmosférickými agregátmi. Základný 1,5-litrový by mal po novom ponúkať už okolo 99 kW/135 koní (doteraz 97 kW/132 k), zatiaľ čo silnejší dvojliter síce naďalej disponuje výkonom 135 kW/184 koní, avšak zaručiť má lepšiu odozvu na plyn pri akcelerácii.

Mazda, MX-5,
Zdroj: Mazda
Domov
Zdieľať
Diskusia