Spoločnosť BMW Group v roku 2022 opäť výrazne zrýchlila svoju transformáciu smerom k elektromobilite.
To, že elektrifikácia automobilového priemyslu naberá posledné roky na obrátkach, najnovšie potvrdzuje aj automobilka BMW.
Za rok 2022 BMW predalo dokopy až 372 956 elektrifikovaných vozidiel (plug-in hybridy a elektromobily), čo je o 35,6 % viac ako v roku 2021. To, že nemecký prémiový výrobca výrazne zrýchlil svoju transformáciu smerom k elektromobilite, potvrdzuje aj ďalší zaujímavý údaj.
V porovnaní s rokom 2021 sa celej skupine BMW Group podarilo viac ako zdvojnásobiť predaj plne elektrických vozidiel (+107,7 %) – celkovo zákazníkom dodala 215 755 plne elektrických modelov značiek BMW a Mini. Ďalší významný míľnik sa podarilo dosiahnuť koncom minulého roka, keď značka odovzdala v poradí už 500 000. plne elektrické vozidlo.
Mníchovská automobilka pritom za posledných dvanásť mesiacov predala na celom svete celkovo 2 100 692 vozidiel, čo je síce o 5,1 % menej ako za to isté obdobie v roku 2021, ale udržala si prvú pozíciu v globálnom prémiovom segmente.
Ak zoberieme do úvahy celú skupinu BMW Group (BMW, Mini a Rolls-Royce), dokopy je to až 2 399 636 predaných vozidiel. Vzhľadom na to, že išlo o rok, v ktorom všetky odvetvia čelili nástrahám v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine, možno hovoriť o veľkom úspechu.