Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
S niektorými si možno vyrastal, niektoré možno počuješ prvýkrát. Tento kvíz otestuje tvoju pamäť aj šťastie.
Bez sloganov a dobrého marketingu by zrejme žiadna známa značka dnes nebola tam, kde je. S vysokou pravdepodobnosťou by sme ju ani nepoznali. Slogany vedia dopomôcť k miliónovým obratom firiem, odrážajú ich identitu, ale aj filozofiu, s ktorou sa chcú vo svete prezentovať. Ak je motto dostatočne pútavé a zaujme spotrebiteľa, značka má vyhraté.
Niektoré ti pília uši, niektoré vedia byť poriadne chytľavé a na niektorých z nich si pravdepodobne vyrastal. Otestuj svoje vedomosti a šťastie a pokús sa správne priradiť známe slogany ku svetovým aj lokálnym značkám. V kvíze sa dozvieš aj to, ako vznikli, ktoré z nich prepísali históriu a kto stojí za ich uvedením na trh.
Kvíz
KVÍZ: Dokážeš priradiť slogany k známym značkám?
Zdroj:
Refresher
110
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Dr. Oetker
Kit Kat
Snickers
Bounty
Vysvetlenie
Značka Snickers sa vo svojom slogane, s ktorým sa prezentuje od roku 2010, skúma, čo všetko s človekom robí hlad. Vo vtipných reklamách o čokoládovej tyčinke s karamelom a orieškami, sa už viac ako desaťročie menia muži na uhundranú babičku či nervóznu ženu v dôsledku toho, že sú hladní. Snickers má všetko vyriešiť! Okrem toho, že fráza „Keď si hladný, nie si to ty“ baví svet, sa stala jedným z najznámejších sloganov značiek v histórii.
Zdroj:
Refresher
210
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Red Bull
Google
Orbit
Wikipedia
Vysvetlenie
Od vzniku spoločnosti Google v roku 1998 malo byť motto „Don't be evil“, teda „nebuď zlý“, vnímané ako mantra či motto platformy, ktorá sa snažila o nasledujúce: nedovoliť tým, ktorí si platili za reklamu, dostať sa na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania, neúčtovať ľuďom poplatky za hľadanie informácií, neposielať spam banerovými reklamami na domovskej stránke. Asi netreba pripomínať, že v roku 2015, keď Google prešiel pod firmu Alphabet, motto trošku pozmenili, aby mu dodali pozitívnejší šmrnc. Don´t be evil sa zmenilo na Do the right thing.
Zdroj:
Refresher
310
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Decathlon
Nike
Puma
IKEA
Vysvetlenie
Marketingový boh Dan Wieden stojí za sloganmi Coca-Coly, Old Spice aj Nike. Ten pre športovú značku, ktorá začínala bez veľkých ambícií v Oregone, vytvoril v roku 1988. Slogan „Just do it“ v preklade „len to urob“ v tom čase na stupienok slávy nevyzdvihol iba Wiedena, ale aj samotnú značku Nike. So sloganom sa totiž vedeli stotožniť všetci, ktorí sa snažili niečo dokázať a nasledovať svoj sen. V čase, keď bol slogan uvedený na trh, sa vyformovali aj tri najznámejšie modely spoločnosti: Air Jordan 3, Air Trainer 1 a Air Revolution.
Zdroj:
Refresher
410
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Tesla
Rolex
Apple
Samsonite
Vysvetlenie
Predtým ako sa Steve Jobs vrátil do Applu v roku 1996, mnohí nepredpovedali spoločnosti dlhú životnosť. Okrem toho, že Jobs chcel vyvinúť produkty, ktoré by oživili značku, prišiel aj s pútavou reklamnou kampaňou. Zákazníkom mala pripomínať práve jedinečnosť značky Apple. Výsledkom bola jedna z najdiskutovanejších reklám desaťročia, ktorá sa točila okolo jednoduchého sloganu „Mysli inak“. Filozofiu a kvalitu produktov Apple odráža dodnes.
Zdroj:
Refresher
510
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
L'Oréal
Estée Lauder
SKIMS
Fenty Beauty
Vysvetlenie
Slogan, ktorý v roku 1971 vytvorila Ilon Spechtová, mladá 23-ročná copywriterka v manhattanskej reklamnej agentúre McCann, hneď po zverejnení nesmierne zarezonoval u publika. Bol to prvý reklamný slogan v histórii, ktorý zvyšoval sebavedomie a mentálne posilňoval spotrebiteľov značky. Nimi sú predovšetkým ženy rôznych vekových kategórií a z rôznych kultúr, ktoré by mali odkazom L'Oreal inšpirovať aj ďalšiu generáciu. Slogan bol preložený do 40 svetových jazykov a povzbudzuje ženy, aby nasledovali svoje ambície a prijali sa také, aké v skutočnosti sú.
Zdroj:
Refresher
610
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Milka
Študentská pečať
Kofola
Fanta
Vysvetlenie
Značka Kofola patrí medzi najznámejšie značky na Slovensku aj v Česku. Bez obáv môžeme tvrdiť, že za jej úspechom stojí okrem chuti nápoja aj silný marketing. Sloganom, ktorý vznikol v roku 2002, si Kofola ľudí získala. S frázou „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ sa dokázali a stále dokážu stotožniť partneri, kamaráti, ale aj blízka rodina, keďže je v ňom totiž ukrytý odkaz na bezhraničnú lásku. Hlavnou cieľovkou tohto motta je však dlhé roky najmä mladé publikum.
Zdroj:
Refresher
710
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Peugeot
Audi
Volkswagen
Volvo
Vysvetlenie
Volkswagen predstavil slogan Volkswagen. Das Auto. (v preklade Volkswagen. Auto.) v roku 2007, aby sa etabloval ako automobilová spoločnosť, čím zároveň celkom jasne vyjadril svoje zámery ovládnuť automobilový priemysel. Slogan značky dokazuje, že aj v jednoduchosti vie byť sila.
Zdroj:
Refresher
810
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Nutella
LG
Coca-Cola
McDonald's
Vysvetlenie
Slogan „Life's Good,“ v preklade život je dobrý, je ukrytý v značke elektroniky LG a jej dvoch písmenách. L symbolizuje slovo life (život) a G zase slovo good (dobrý). Firma dostala názov LG z dôvodu, že vznikla konkrétne z dvoch spoločností – Lucky a GoldStar. Spomínaný slogan však vymyslela austrálska pobočka LG a následne bol celosvetovo prijatý do identity značky, ktorá chce zjednodušiť život pomocou technológie priateľskej k ľuďom.
Zdroj:
Refresher
910
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
Miss Sporty
Elizabeth Arden
Maybelline
Shauma
Vysvetlenie
Keď počuješ slovo Maybelline, s najväčšou pravdepodobnosťou sa ti v mysli vynorí jej dobre známy slogan. Tento slogan „Možno sa taká narodila. Možno je to Maybelline“ je podľa CBS Outdoor jeden z najznámejších sloganov za posledných 150 rokov. V roku 1991 nahradil pôvodný slogan značky: Maybelline, Oh La La. Musíme uznať, že ten terajší znie naozaj lepšie.
Zdroj:
Refresher
1010
Ktorej známej značke patrí tento slogan?
KFC
Burger King
Starbucks
McDonald's
Vysvetlenie
McDonald's kladie v marketingu dôraz na skúsenosti a zážitky zákazníkov. Jeho slogany sú jednoduché, ale chytľavé, čo platí aj o „Happy Meal“ (v preklade šťastné jedlo) a rovnako o „I’m Lovin’ It“ (milujem to). Slogan bol prvýkrát predstavený v roku 2003 v reklame, v ktorej si zahral sám Justin Timberlake. Nadčasové slovné spojenie tak nahradilo „You deserve a break today“ (dnes si zaslúžiš pauzu) z roku 1971.