Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. októbra 2022, 13:04
Čas čítania 1:28
Denisa Šútorová

Zara otvára vo Veľkej Británii svoj prvý secondhand. Opraví ti oblečenie a od novembra tam dokonca kúpiš aj nosené veci

MÓDA MÓDA
Uložiť Uložené

Vedúca oddelenia udržateľnosti značky Paula Ampuero sa vyjadrila, že táto stratégia nie je vyvinutá s cieľom vytvárania väčšieho zisku a v súčasnosti neplánujú expandovať na iné trhy. Na Slovensku si počkáme.

Španielsky módny reťazec s fast fashion Zara robí krok vpred a do svojej filozofie sa snaží viditeľne zahrnúť aj udržateľnosť. Od 3. novembra by spoločnosť mala vo Veľkej Británii otvoriť svoj prvý second hand, v ktorom si môžeš kúpiť jej nosené produkty a taktiež darovať vlastné. Značka bude takisto poskytovať krajčírske služby oblečenia s cieľom predĺžiť jeho životnosť. Podľa The Business of Fashion sa tak pripojí k rastúcemu počtu svetových značiek, ktoré experimentujú s podobnými službami. Začiatkom minulého týždňa spustila servis aj ďalšia značka fast fashion Shein. 

Nová platforma umožní zákazníkom darovať svoje nosené oblečenie Zara, alebo ich rovno predať. Jednotlivé produkty budú usporiadané podľa kategórií s podrobnými informáciami o každej položke vrátane fotografií. 

Zara bude poskytovať a zastrešovať všetky technologické služby a zákaznícky servis. Použité oblečenie by mali pracovníci Zary vyzdvihnúť priamo z tvojho domu.

Okrem secondhandovej platformy bude súčasťou stratégie aj služba opráv, ktorá umožní zákazníkom požiadať o opravu akéhokoľvek použitého odevu Zara, ktorý pochádza z ktorejkoľvek kolekcie, roka či ročného obdobia. Služba bude dostupná v kamenných predajniach, no rovnako o ňu môžete zažiadať online.

Zara.
Zara. Zdroj: Wiki Commons/Rowanlovescars

„Začali sme vo Veľkej Británii, pretože je to kľúčový trh. Je to pre nás veľmi dôležité a zákazníci v Spojenom kráľovstve sú veľmi nároční,“ vyjadrila sa Paula Ampuero, vedúca oddelenia udržateľnosti značky Zara. Ampuero zároveň dodala, že táto stratégia nie je vyvinutá s cieľom vytvárania väčšieho zisku a v súčasnosti neplánujú expandovať na iné trhy. Rozhodnutie Zary prišlo v čase, keď značky bojujú s množstvom kusov oblečenia, testujú preto obchodné stratégie a snažia sa využiť predovšetkým výhody „zeleného marketingu“.

Spoločnosť Zara má takmer 3 000 kamenných predajní v 96 krajinách sveta. V roku 1975 ju založil Amancio Ortega a spadá pod obchodnú spoločnosť Inditex – najväčší maloobchodný predajca odevov na svete. Módna skupina vlastní aj značky ako Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home a Uterqüe. Inditex na svojej stránke informuje o prijatí rozsiahlych opatrení na ochranu biodiverzity a taktiež sľubuje boj proti klimatickým zmenám. Zaru, ktorá patrí do jeho najúspešnejších značiek, tak podrobil novému experimentu.

Anketa:
Čo hovoríš na novú stratégiu Zary?
Super! Už nech to funguje aj u nás.
Je to greenwashing!
Super! Už nech to funguje aj u nás.
78 %
Je to greenwashing!
22 %
Domov
Zdieľať
Diskusia