Produkt od Kim Kardashian si obľúbili aj zákazníčky, ktoré nepatria do jej fanklubu. Jedna z nich sa na internete vyjadrila: „Neznášam to, ako veľmi milujem tvarovaciu bielizeň od SKIMS.“
Kim Kardashian nie je v módnom a kozmetickom priemysle žiadny nováčik. Kedysi spolu so sestrami začínali so značkou oblečenia DASH, na trh uviedla aj niekoľko úspešných parfumov – medzi nimi aj kolekciu Crystal, ktorá sa za šesť dní vypredala s nemalým zárobkom 14 miliónov dolárov.
Nedávno na trh uviedla značku starostlivosti o pleť SKKN a aj spoluprácu s firmou Beats. Zlatou baňou hviezdy reality šou však ostáva značka dámskej tvarovacej bielizne SKIMS, vďaka ktorej sa v roku 2020 zaradila do klubu miliardárov.
Podľa portálu Business of Fashion bola SKIMS po skoro štyroch rokoch pôsobenia na trhu ohodnotená na 3,2 miliardy dolárov, čím výrazne predbehla revolucionára vo svete dámskej tvarovacej bielizne, značku Spanx. Jej hodnota je 1,2 miliardy.
Portál taktiež uvádza, že SKIMS svojou kampaňou a filozofiou nekonkuruje len Spanxu, ale aj značke Victoria's Secret (minulý rok bola ohodnotená na 11,58 miliárd amerických dolárov). Práve tá sa od roku 2019 otriasala v základoch po tom, ako na povrch vyplávala informácia, že jej bývalý výkonný riaditeľ Les Wexner bol spájaný s finančníkom Jeffreym Epsteinom, ktorý bol obvinený z obchodovania s ľuďmi s cieľom sexuálneho zneužívania. Epstein mal podľa New York Times pôsobiť ako poradca Wexnera. Vystupoval aj ako náborový pracovník pre Victoria's Secret a v 90-tych rokoch tak mal prístup k mladým modelkám.
Okrem toho sa na značku rútila aj vlna kritiky za to, že už dlhé roky pôsobila ako synonymum nedosiahnuteľných štandardov krásy. Momentálne sa snaží postaviť na nohy a do svojej kampane obsadzuje „nemodelky“ – Hailey Bieber, Camillu Cabello či Sofíe Jirau, ktorá je vôbec prvou modelkou s Downovým syndrómom v kampani Victoria's Secret.
Aj značka Spanx sa vydáva podobnou cestou. Tvárou kampane sa stala americká plus-size modelka Ashley Graham. Obe značky podľa portálu BOF cítia s príchodom SKIMS veľký tlak.
Čo je za úspechom Skims?
Alexandra Mondaleková v podcaste BOF uznáva, že už 329 miliónov sledovateľov na Instagrame stavia Kim Kardashian do výhodnej pozície. Okrem toho na vznik značky ponúkajúcej bielizeň a domáce oblečenie využila aj pandémiu, počas ktorej sme boli všetci nútení ostať doma a tepláky boli horúcim módnym hitom. Mondaleková však zdôrazňuje, že sila Kardashianovej značky spočíva najmä v jasnej filozofii, koncepte a vysokej kvalite samotného produktu.
„Skúšala som si model od SKIMS. Nebola som ním ohúrená, keď som ho chytila, ale keď som si ho dala na seba. Vyzerá dobre pod tričkom či šatami. Podľa mňa je to naozaj dobrý produkt za cenu, v akej sa pohybuje,“ povedala Mondaleková. Za body zaplatíte približne 70 dolárov, za set tvarovacích nohavičiek približne 30 až 40 dolárov.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo stojí za úspechom značky SKIMS a prečo je konkurenciou Spanx či Victoria's Secret.
- Prečo si Kim Kardashian do kampane SKIMS pozvala bývalú väzenkyňu.
- Prečo spolupráca s luxusnou značkou Fendi vyvolala ošiaľ.
- Ktorí bývalí anjelici Victoria's Secret si zapózovali v kampani značky od Kim Kardashian.
- Aký mal byť pôvodný názov značky a prečo ho kritizovali Japonci.