Maserati naznačuje podobu chystaného okruhového špeciálu Project24.
Zatiaľ čo pred približne piatimi rokmi automobilka Maserati ťahala za kratší koniec a špekulovalo sa o jej neistej budúcnosti, za uplynulé obdobie Taliani akoby chytili druhý dych. V priebehu dvoch rokov totiž uviedli na trh dva úplne nové modely (SUV Grecale a športiak MC20 hneď v dvoch karosárskych vyhotoveniach) a teraz Maserati finišuje s vývojom nástupcu slávneho kupé GranTurismo.
Úplne novým vozidlom však je okruhový superšport, ktorý dostal označenie Project24. Jeho základným stavebným kameňom je práve nedávno odhalené MC20, ktorého srdcom je šesťvalcový motor Nettuno. V porovnaní s konvenčným kupé určeným na bežné cestné komunikácie Project24 z tohto agregátu vyťaží ešte väčší potenciál – až 552 kW/750 koní. Maserati sa snaží znížiť celkovú váhu špeciálu len na úroveň približne 1 200 kilogramov.
Šesťvalec bude mať zadný náhon. Postará sa o to 6-stupňová sekvenčná prevodovka. Bude mať aj karbónovo-keramické brzdy a mechanicky samosvorný diferenciál. Podvozok bude regulovať svetlú výšku vzhľadom na profil vozovky jednotlivých okruhov.
Aktuálne automobilka síce ukazuje len počítačové vizualizácie, tie však majú byť totožné so sériovým vyhotovením, ktoré sa objaví už budúci rok. Pod tvar striktne aerodynamicky navrhnutej karosérie, ktorej základom je karbónový monokok, sa podpísalo priamo Centro Stile Maserati. V pláne je limitovaný počet 62 exemplárov. Vzhľadom na to, že vozidlo nebude mať cestnú homologizáciu, určené je výhradne na okruhy, kde Maserati majiteľom zabezpečí aj jeho servisovanie.