Grecale sa zaradí pod model Levante.
Úplne nové SUV je pre taliansky trojzubec taký dôležitý model, že skrz pandémiu ho Maserati už neraz odkladalo. Premiéra mala byť už vlani, no napokon ho spoznávame až teraz.
Úplne nové Grecale sa radí pod väčší model Levante. S rozmermi 4 859 × 1 979 × 1 659 je tak úhlavným konkurentom novinky najmä Porsche Macan.
Po vizuálnej stránke nemožno hovoriť o žiadnej revolúcii, naopak, Grecale sa nesie v dobre známom dizajnovom duchu. Predné full-LED svetlomety sa spolu s rozmernou maskou síce ponášajú na Ford Puma, DNA talianskeho výrobcu je však okamžite jasná. Jednotlivé motorické verzie sa navyše od seba odlišujú inak tvarovanými nárazníkmi – vrcholné Trofeo je decentne rozšírené a disponuje agresívnejšími kontúrami. Zadné relatívne úzke svetlá majú evokovať niekdajší model 3200 GT.
Grecale pôsobí moderne najmä v interiéri, ktorý sa nesie v duchu veľkých obrazoviek. Pred vodičom sa totiž nachádzajú 12,3″ digitálne budíky s pútavou grafikou, zatiaľ čo uprostred je ďalšia 12,3" dotyková obrazovka infotainmentu Maserati Intelligent Assistant. Aby toho nebolo málo, pod ňou si miesto našiel v poradí tretí, tentoraz 8,8" displej, ktorý je určený primárne na obsluhu klimatizácie. Nad palubnou doskou sa ako čerešnička na torte týči malý displej digitálnych hodín.
Súčasťou výbavy môže byť aj rozmerný head-up displej či audiosystém Sonos s plejádou až 21 reproduktorov s výkonom 1 200 W a priestorovým zvukom. Okrem rôznych farebných čalúnení je poruke aj viacero typov dekórov. Chýbať nemôže náladové osvetlenie, športovo podkutých vodičov však viac zaujmú skutočne rozmerné pádla za volantom na obsluhu automatickej prevodovky v manuálnom režime.
Ak pod kapotou nového Maserati čakaš plejádu veľkoobjemových motorov, tak ostaneš sklamaný. Grecale to totiž stavia predovšetkým na preplňovaný benzínový dvojliter, ktorý automobilka ponúkne v dvoch výkonnostných stupňoch – GT a Modena. Štvorvalec je osadený 48 V mild-hybridnou technológiou so štartér generátorom, ku ktorému pridáva dokonca ešte aj kompresor. Rozhodne zaujímavejšia je však vrcholná verzia Trofeo so šesťvalcom vychádzajúcim z agregátu v modeli MC20.
- GT – 2.0 R4, 221 kW/300 koní, z 0 na 100 km/h za 5,6 s, maximálka 240 km/h
- Modena – 2.0 R4, 242 kW/330 koní, z 0 na 100 km/h za 5,3 s, maximálka 240 km/h
- Trofeo – 3.0 V6, 401 kW/538 koní, z 0 na 100 km/h za 3,8 s, maximálka 285 km/h
Azda ešte väčším prekvapením je správa, že už budúci rok sa paleta pohonných jednotiek rozšíri o čisto elektrickú verziu Folglore. Na presné parametre si však ešte budeme musieť počkať. Vecou štandardnej výbavy pre všetky tri predstavené verzie je automatická prevodovka aj pohon všetkých štyroch kolies, špeciálne pre Trofeo bude poruke aj vzduchové odpruženie. Jeho rozsah zmeny svetlej výšky predstavuje 60 milimetrov.
Cenové relácie zatiaľ známe nie sú, Grecale sa však má ukázať na trhu ešte v prvej polovici roka, pričom prvým zákazníkom ho Maserati doručí do konca roka.