Motor 3,3 Skyactiv-D bude aj v Európe k dispozícii v dvoch výkonnostných stupňoch.
Automobilový svet sa mení. Každý výrobca prechádza na elektromotory, ktoré sú čoraz menšie a menšie. Hoci sa zmenšovanie motorov už spomalilo, je doslova zázrak, keď najmä neprémiová automobilka vyrukuje s veľkoobjemovou jednotkou. Presne to sa však stalo v prípade značky Mazda.
Tá len nedávno predstavila úplne nové SUV CX-60, ktoré môže mať dva nové šesťvalcové motory. Japonci totiž na trh uviedli novú generáciu radových pohonných jednotiek Skyactiv-X (3-litrový benzín) a Skyactiv-D (3,3-litrový diesel). Diesel sa bude predávať aj v Európe a Mazda zverejnila aj jeho technické parametre.
Skyactiv-D bude dokonca k dispozícii v dvoch výkonnostných vyhotoveniach. Naftový 3,3-litrový radový šesťvalec ponúkne v základe 170 kW/231 koní a krútiaci moment 500 Nm. Nad ním však bude jeho mild-hybridná alternatíva, ktorá aj vďaka 48 V sieti ponúkne až 187 kW/254 koní a 550 Nm. Na pomery dnešných šesťvalcov ide o podpriemerné výkony, ale nová generácia motorov zodpovedá súčasným normám, dokonca šéf technického vývoja Mazdy Joachim Kunz vyhlásil, že ich bude možné prispôsobiť aj na prísnejšiu normu Euro 7.
Podobné veľkoobjemové motory však podľa neho už vyvíjať nebudú. V rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že príchod týchto šesťvalcov považuje za pravdepodobne poslednú generáciu spaľovacích motorov.
Motor Skyactiv-D bude na európskom trhu spárovaný len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies, zákazník však bude mať možnosť priplatiť si aj za pohon oboch náprav. V Európe si však Mazda verí viac s novým plug-in hybridným 2,5-litrovým štvorvalcom, ktorý bude mať systémový výkon až 241 kW/328 koní a 500 Nm.