Najväčšie SUV pre európsky trh prekvapuje svojou technickou koncepciou.
Japonský výrobca už pred niekoľkými rokmi ohlásil prípravu modelu so zadným pohonom a šesťvalcom pod kapotou. Už vtedy to znelo ako ambiciózny projekt, najmä v čase trendu zmenšovania motorov.
Síce pôvodné správy hovorili o tom, že spomínanú koncepciu dostane nová Mazda 6 (nie je vylúčené, že sa tak časom stane), nakoniec s ňou prichádza úplne nový model CX-60. Ide o SUV s majestátnou prednou kapotou a dĺžkou 4,7 metra, čím novinka zastúpi najväčšie SUV na európskom trhu. CX-60 je totiž určené aj pre Európu. Z vizuálnej stránky sa nesie najmä v duchu menšieho modelu CX-5, to najzásadnejšie sa však skrýva pod povrchom.
Základnou motorizáciou je plug-in hybrid, ktorý kombinuje 2,5-litrový benzínový štvorvalec a elektromotor so systémovým výkonom až 241 kW/328 koní a 500 Nm. Je to teda vôbec najvýkonnejšia Mazda v súčasnom portfóliu. Vďaka batérii s kapacitou 17,8 kWh je pritom možné na čisto elektrický pohon absolvovať 67 kilometrov. Z pokoja na 100 km/h dokáže akcelerovať za 5,8 sekundy, za čo vďačí aj pohonu oboch náprav.
Automobilka pripravila aj nové šesťvalcové motory. Naftový 3,3-litrový radový motor je skombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a v základe má výhradne zadný pohon. Za príplatok, samozrejme, nebude chýbať ani pohon oboch náprav. Šesťvalcový motor sa však dostane na trh o čosi neskôr než plug-in hybrid, preto zatiaľ nepoznáme presné výkonnostné parametre. Okrem toho Mazda spomína aj benzínový šesťvalec, ten sa však na našom trhu neukáže.
Za zmienku stojí aj luxusný interiér, ktorý dostal až dve 12” obrazovky – digitálne budíky pred vodičom a centrálny displej infotainmentu. Súčasťou už štandardnej výbavy je 2-zónová klimatizácia, navigácia, podpora Apple CarPlay/Android Auto či viacero asistenčných systémov. Základná cena za plug-in hybridnú verziu na našom trhu je necelých 49 000 €. Na cenu za šesťvalec si musíme ešte počkať.